Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tense schreef:Jeanine84 schreef:Rij na de hindernis eens een volte..of leg er een balk achter dan kan ie niet wegrennen! En anders zet hem maar eens op de noodrem na de hindernis!
Ik ben het er niet mee eens dat je er een balk achter wil leggen, want als een paard een beetje hard over een hindernis gaat, zou het kunnen dat hij over zo'n balk heel hard struikelt; en dat is natuurlijk niet de bedoeling! Zo'n balkje áchter de hindernis kan je gebruiken als je paard al heel goed springt, om te kijken of hij ook nog oplet ná de sprong.
Jeanine84 schreef:Wij springen veel in-uitjes (zelfde systeem) Je kunt de balk zover leggen als je zelf wil, wij doen meestal 1 galopsprong..en een paard is niet gek hoor, die kijkt echt wel uit!
) Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet.
) en kan jij weer letten op je houding en dus op het goed meegeven. Tense schreef:Jeanine84 schreef:Wij springen veel in-uitjes (zelfde systeem) Je kunt de balk zover leggen als je zelf wil, wij doen meestal 1 galopsprong..en een paard is niet gek hoor, die kijkt echt wel uit!
Ja oké, in-uitjes zijn wel oké! (Mits je geen paard hebt zoals de mijne, die daar alleen maar uitdaging in ziet -en nog harder gaat.) Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet.
Citaat:Waarschijnlijk voelt hij mijn angst boven de hindernis, waardoor hij alsnog gaat rennen. Ik denk dat hij nu niet meer zal gaan rennen als ik meegeef, maar doordat hij dat vroeger wel deed, vind ik dat lastig.
Citaat:Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet.
geloof me dat balkje zien ze echt wel
Monarch schreef:goed terug trekken na de sprong en achteruit laten lopen
nickyu schreef:Citaat:Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet.
ja dat bedoelde ze dus iddgeloof me dat balkje zien ze echt wel
![]()
moet je ook niet direct beginnen met een 140cm sprong en dan balkje
nee beginnen met balkjes , kruisje op cavaletti hoogte daarna balkje
hoogte langzaam opvoeren
EERST taktiek
DAARNA hoogte toevoegen
EN DAN PAS snelheid toevoegen
Sorry, ik zat al meteen te hoog te denken. Jullie hebben gelijk!