( Dus voor Natje93 )
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mrln90 schreef:Wat een onzin over peesbeschermers. Als ze ze omheeft zal ze daar wel een goede reden voorhebben, maar bokt zal bokt niet zijn om er op door te zeuren.
Ik vind het er hardstikke netjes en ontspannen uitzien, leuk paard ook!
@Malenka; fijn voor je dat jij je paard zonder beenbescherming rijd, maar laat een ander in hun waarde als ze dit wel nodig vinden.
sorry

Als je paard een beetje lomp is en tikt zichzelf aan, laat jij je paard dan de kogels kapot lopen omdat peesbeschermers fout zijn?? Lijkt me niet toch?
hun gangen zijn vaak een stuk moeilijker geschikt voor het dressuurwerk (zeker in het begin van de training moeten ze vaak heel erg wennen en balans zoeken), waardoor ze idd sneller gaan aantikken of strijken.
Paljassofie schreef:Ik zou zelf eerder peesbeschermers omdoen bij een fries dan bij een "standaard" dressuurpaardhun gangen zijn vaak een stuk moeilijker geschikt voor het dressuurwerk (zeker in het begin van de training moeten ze vaak heel erg wennen en balans zoeken), waardoor ze idd sneller gaan aantikken of strijken.
Even ontopic : Ik vindt het er heel leuk uitzien, leuke vrolijke uitstraling heeft hij onder het rijden![]()
Veel friezen gaan heel erg opkroppen tijdens het rijden, maar van de foto's af vind ik dat je hem erg leuk op lengte rijdt en behoorlijk goed naar je hand toe rijdt !
je bekijkt het per geval...
beharing of niet
moet ik niet proberen bij mn vzpaard.
Paljassofie schreef:Ja tuurlijk heb je daar gelijk in, maar ze hebben het moeilijker met de gangen, waardoor ze ook vaak strijken/voor aantikken. Natuurlijk is dit niet het geval bij ELKE fries, elk paard is anders, net als elke training anders is, je bekijkt per geval wat er nodig is... Maar denk dat de kans bij friezen toch net iets groter is![]()
En beharing is geen argument lijkt mij![]()
mijn draver moet altijd volledig ingepakt; springschoenen, peesjes voor en strijklappen achter... anders haalt die zichzelf gewoon tot bloedens toe open... Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat bij elk paard zo doeje bekijkt het per geval...
edit : en denk dat de TS dit het beste kan inschatten, dus vind het een beetje loos dat mensen vanachter hun pcscherm kunnen oordelen over de noodzaak ervanbeharing of niet

Hij loopt niet de hele tijd netjes aan de teugel, maar ik ben allang blij dat hij kleine stukjes nageeft. 

Succes!