Fries @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaill87

Re: Fries @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:40

haha nee was niet voor jou bedoelt maar voor degene die als eerst postte : waarom dat paard peesbeschermers omhad ?
( Dus voor Natje93 )
Haha!
Laatst bijgewerkt door kaill87 op 21-03-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:40

Mrln90 schreef:
Wat een onzin over peesbeschermers. Als ze ze omheeft zal ze daar wel een goede reden voorhebben, maar bokt zal bokt niet zijn om er op door te zeuren.
Ik vind het er hardstikke netjes en ontspannen uitzien, leuk paard ook!

@Malenka; fijn voor je dat jij je paard zonder beenbescherming rijd, maar laat een ander in hun waarde als ze dit wel nodig vinden.

OK dan!

Vind het rijden er netjes uitzien, je hebt hem lekker aan het lopen. Commentaar over je houding heb je zelf al aangegeven.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:41

ooww, Tong uitsteken sorry Haha!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:41

:p geeft niet hoor voel me niet zo snel aangevallen Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:43

Nu wil ik toch nog even wat kwijt tegen degen die zo zit te zeuren over die peesbeschermers.....Lachen

De TS heeft idd zelf een goede reden waarom ze die dingen omheeft *LOL* Als je paard een beetje lomp is en tikt zichzelf aan, laat jij je paard dan de kogels kapot lopen omdat peesbeschermers fout zijn?? Lijkt me niet toch?

Ik gebruik ze ook bij mijn fries, ook omdat hij zijn benen soms raar wegzet en best wel strijkt *LOL*

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:44

hoi hoi mooi paardje onder je billen. Vingers aflikken

commentaar word al gegeven.

p.s. ik gebuik ook gewoon peesjes bij mijn behaarde fries Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:16

Ik zou zelf eerder peesbeschermers omdoen bij een fries dan bij een "standaard" dressuurpaard Ja hun gangen zijn vaak een stuk moeilijker geschikt voor het dressuurwerk (zeker in het begin van de training moeten ze vaak heel erg wennen en balans zoeken), waardoor ze idd sneller gaan aantikken of strijken.

Even ontopic : Ik vindt het er heel leuk uitzien, leuke vrolijke uitstraling heeft hij onder het rijden Ja
Veel friezen gaan heel erg opkroppen tijdens het rijden, maar van de foto's af vind ik dat je hem erg leuk op lengte rijdt en behoorlijk goed naar je hand toe rijdt ! Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:19

Paljassofie schreef:
Ik zou zelf eerder peesbeschermers omdoen bij een fries dan bij een "standaard" dressuurpaard Ja hun gangen zijn vaak een stuk moeilijker geschikt voor het dressuurwerk (zeker in het begin van de training moeten ze vaak heel erg wennen en balans zoeken), waardoor ze idd sneller gaan aantikken of strijken.

Even ontopic : Ik vindt het er heel leuk uitzien, leuke vrolijke uitstraling heeft hij onder het rijden Ja
Veel friezen gaan heel erg opkroppen tijdens het rijden, maar van de foto's af vind ik dat je hem erg leuk op lengte rijdt en behoorlijk goed naar je hand toe rijdt ! Haha!

Dat vind ik een beetje een kromme beredenering. Ik heb genoeg paarden (dus géén friezen) gezien en gekend die behoorlijk strijken. Dat friezen moeilijker zijn met de gangen, daar heb je gelijk in, maar ik ken ook genoeg friezen die zonder peesjes gereden worden en niet strijken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:24

Mensen wat een discussie toch weer! Gaat nu iedereen over peesjes zeuren ipv cap, hulpteugels, te groot etc etc, sjonge zeg!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:25

Ja tuurlijk heb je daar gelijk in, maar ze hebben het moeilijker met de gangen, waardoor ze ook vaak strijken/voor aantikken. Natuurlijk is dit niet het geval bij ELKE fries, elk paard is anders, net als elke training anders is, je bekijkt per geval wat er nodig is... Maar denk dat de kans bij friezen toch net iets groter is Knipoog
En beharing is geen argument lijkt mij Knipoog

mijn draver moet altijd volledig ingepakt; springschoenen, peesjes voor en strijklappen achter... anders haalt die zichzelf gewoon tot bloedens toe open... Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat bij elk paard zo doe Knipoog je bekijkt het per geval...

edit : en denk dat de TS dit het beste kan inschatten, dus vind het een beetje loos dat mensen vanachter hun pcscherm kunnen oordelen over de noodzaak ervan Knipoog beharing of niet Knipoog

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:31

Ziet er netjes uit hoor, aangezien het rijden de laatste tijd op een laag pitje stond. Dan is dit weer een prima begin toch.
Erg leuke en mooie fries ook Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:32

Ziet er leuk uit hoor. Vind het een mooie fries en het valt me op dat hij echt lekker ontspannen loopt, en braaf dat hij zo lief blijft staan als je hem zo aansingelt Knipoog moet ik niet proberen bij mn vzpaard.

maar even een vraag, waarom rijd je met rijlaarzen?

hahaha sorry Tong uitsteken

miika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:33

ziet er netjes uit en wat een mooie fries heb je!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:37

Paljassofie schreef:
Ja tuurlijk heb je daar gelijk in, maar ze hebben het moeilijker met de gangen, waardoor ze ook vaak strijken/voor aantikken. Natuurlijk is dit niet het geval bij ELKE fries, elk paard is anders, net als elke training anders is, je bekijkt per geval wat er nodig is... Maar denk dat de kans bij friezen toch net iets groter is Knipoog
En beharing is geen argument lijkt mij Knipoog

mijn draver moet altijd volledig ingepakt; springschoenen, peesjes voor en strijklappen achter... anders haalt die zichzelf gewoon tot bloedens toe open... Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat bij elk paard zo doe Knipoog je bekijkt het per geval...

edit : en denk dat de TS dit het beste kan inschatten, dus vind het een beetje loos dat mensen vanachter hun pcscherm kunnen oordelen over de noodzaak ervan Knipoog beharing of niet Knipoog

Ja, oké, ik snap je Lachen

Idd, iedereen moet zelf weten of ie peesjes neemt of niet. De beharing is idd geen excuus. Ik vond dat ook al een vreemde opmerking van natje93...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:02

Moderatoropmerking:
Ik geloof dat het gebruik van de beenbeschermers wel voldoende besproken is. Lijkt me goed om verder te gaan over andere dingen.

sarangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:14

Wat een leuke fries heb je! Ziet er goed uit en wat zit je netjes rechtop!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:37

Ziet er goed uit hoor ! Loopt inderdaad mooi met zn hoofd, je ziet friezen vaak te krullig.

leah1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:58

Ziet er super leuk uit! Mooie gangen heeft je paard!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:00

Ik heb Norton peesbeschermers Knipoog

Ik houd niet zo van "opgekrulde" friezen, ik vind het belangrijk dat ze wel de ruimte houden.
Ik probeer het rijden ook voor hem plezierig te houden, en hem te diep laten lopen lijkt mij niet fijn voor hem. Knipoog Hij loopt niet de hele tijd netjes aan de teugel, maar ik ben allang blij dat hij kleine stukjes nageeft. Knipoog

Wanneer ik hem weer regelmatig rijd dan komt het netjes aan de teugel lopen ook wel. Knipoog

bedankt voor het commentaar iedereen, ik zal er wat mee doen. Lachen

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:29

leuk friesje ja!! bij ons op stal hebben ze een hele hoop friezen!! ik mocht in het begin op een fries rijden maar die is verprutst door een stagiare..

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:35

Mooie Fries, ziet er leuk uit Lachen Succes!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:40

Erg leuke Fries, rijden ziet er netjes uit hoor! Ga zo door Lachen