flubjuh schreef:Ik heb dit al jaren nadat ik een keer ben gevallen met paard en al.. ik ben heel bang als ik een stoepje afmoet met me paard , Als ze eventjes wegglijd met haar ijzer gewoon zulke dingentjes.. En sinds die val durf ik amper meer te galloperen. Alleen een paar passen lukt me en daarna zit ik wel te shaken..
Ik ben in al die jaren nooit meer lekker in rengalop gegaan of een paard lekker laten gaan. Ik ben dooodsbang. Het was zelfs zo erg dat toen ik nog op de manege leste.. dat ze maar met een zweep achter me aan ging omdat ik anders echt niet wou galloperen en ze wist dat ik het kon. Soms in de les durfde ik wel , Soms niet. Ik was als de dood geworden van de hoeken in de rijbaan , want daar heeft de val plaatsgevonden.
En nog steeds ben ik geen stap verderTerwijl ik al 2 jaar een hele lieve merrie als paard heb. En zij nog nooit een stap verkeerd heeft gezet. Ik ben echt bang dat ik er nooit meer overheen kom en lekker en rengalop weg kan rijden. Al die dingen die hier staan.. Hebben geen effect gehad op mij
Meid kop op, ook jouw vertrouwen komt een keer terug. Bij de een duurt het alleen langer als bij de ander. Misschien is een andere soort van training een keer een optie. Iets van centred riding ofzo? Je hebt ook speciale cursussen voor mensen met angst, misschien is dat iets als al die andere opties je niet hebben geholpen?
Een lekker rengalopje of iets moet ik ook nog niet aan denken hoor, durf zelfs nog geeneens naar buiten, maar ik geef het de tijd. Dacht ook dat ik nooit meer zou durven galloperen en nu.....als is het maar een halfrondje...ik doe het toch maar weer. En alleen als IK het idee heb dat het fijn gaat anders laat ik de galop ook achterweg. Het is geen verplichting.
Terwijl ik al 2 jaar een hele lieve merrie als paard heb. En zij nog nooit een stap verkeerd heeft gezet. Ik ben echt bang dat ik er nooit meer overheen kom en lekker en rengalop weg kan rijden. Al die dingen die hier staan.. Hebben geen effect gehad op mij