Mars(haarlem)@dressuurwork (S&T)Z1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: Mars(haarlem)@dressuurwork (S&T)Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 22:36

Ja het is idd nog wennen, en hij hangt soms idd dat klopt.
Robin: de kinketting heeft er juist mee temaken hoe scherp de stang inwerkt.
Ik ga gewoon verder oefenen en heb morgen weer les dus dat komt goed.
Met deze stang had ik trouwens nog niet vaker gereden, had eerst een andere maar die was te dik( ze mond was toen wel erg vol)

Scum: zeker train ik ook nog met een gewone trens want idd met de sgw mag die een L proef lopen Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:35

Ziet er al best netjes uit Ilse, met dat hele geval in z'n mond Knipoog
Mars wordt wel steeds mooier!! Met halster ziet er ook netjes uit Knipoog
Succes met jullie Z-debuut!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:17

Hee
Ik vind het er netjes uit zien, soms mag je stang iets vriendelijker tonen en je handen netter rechtop..

Weet niet of ik gelijk op S&T zou starten, zeker als je zelf ook al aangeeft dat hij soms nog op je handen hangt. Ik zou proberen hem eerst thuis helemaal voor elkaar te hebben op S&T en dan pas ermee de ring in te gaan. Dan kan je tot die tijd toch met een trensje starten, heb eerder foto's van jullie gezien en vond dat er fijner uit zien met trens!

Ga lekker zo door dan komt het helemaal goed Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:27

Zozo..Dat begint er zeker op te lijken Haha!
Gaat vast helemaal goed komen Lachen

Vind m net als mijn voorgangers af en toe iets op de voorhand lopen-> dus iets meer achterop en voor dus een beetje meer oprichting.

Je handen zijn bekend..en volgens mij het soms iets te ver achterover hangen ook wel.

Gaat vast wel goed komen!
Heel veel succes alvast! (in Vries??? dan zie ik je misschien nog wel!)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:42

Vind het jammer dat je gelijk die stang er maar in hangt, want van wat ik zie van de foto's vind ik niet dat jullie er helemaal klaar voor zijn Bloos
Jij rijdt hem teveel op de stang, ik vind hem nog wat hangerig, en het totaalplaatje er gewoon niet zo netjes uitzien. Ondanks dat de ketting te los hing, want dat is natuurlijk niet de reden dat de stang echt horizontaal staat en hij duidelijk zijn mond opent omdat hij het er niet mee eens is.
Vind je topic met gewoon trensje er veel leuker uitzien, daar loopt hij mi veel lekkerder op.

En daarbij vind ik het veel knapper als je de Z1 uit kan rijden met een trensje, dan dat je er gelijk alles maar om en in hangt wat mag, maargoed, dat is dan weer mijn persoonlijke mening.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:35

Heel mooi paard, en dat nog met halster! Succes nog. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:23

Ik vind het beeld nog niet zo heel fijn om eerlijk te zijn. Zelf had ik die stang nog even achterwege gelaten want die geeft je in dit stadium in je africhting helemaal geen meerwaarde.

Het klinkt een beetje bot als ik het zo opschrijf, maar je paard is eigenlijk helemaal niet op het achterbeen, op vrijwel alle foto's duwt hij in je hand, en in de oefeningen al helemaal. In het appuyement heb je vrijwel geen lengtebuiging, hij kijkt wel in de richting waarin hij gaat maar daar is ook zo'n beetje alles mee gezegd. Ik vraag me af hoe je instructeur daarover denkt?

Ik zou zelf eerst - op trens - veel meer gaan werken aan de lossigheid en gedragenheid van je paard. Ga schakelen, en zorg daarbij dat hij écht vlot naar voor gaat op je been, en echt snel en duidelijk terug komt op je hand. Blijf er zelf ook niet aan hangen en opvangen maar zorg dat je een duidelijke reactie krijgt zodat je daarna en je hulp kunt ontspannen. Als je hem ronder maakt, houd hem dan op het achterbeen en zorg ook dat hij écht helemaal loslaat en nageeft (en belangrijker: jij ook). Als je dat kunt, kun je op een rechte lijn wat gaat werken aan je lengtebuiging door hem in dat lage en ronde "frame" langzaamaan in te buigen terwijl je hem gewoon rechtuit door laat lopen. Je hebt dan namelijk veel meer controle over de schouder.

De oefeningen rijden is niet zo moeilijk meer als je dat wat beter voor elkaar hebt. Heel veel succes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:40

Ik vraag me af waarom iedereen gelijk zo'n heisa maakt om het feit dat ze er een stang bijgehangen heeft. Als je hier mee oefen en het een van de eerste keren is vind ik het niet meer dan losies dat alles nog onwennig is. En hoe kan je het beter leren dan het te gebruiken... Ze hoeft toch niet gelijk de ring in met s&t.. Ik zie het prleem niet... gewoon door oefenen en dan krijg je vanzelf de feelling zoals iemand dat hier zo mooi zei Tong uitsteken

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:56

leuke foto's leuk paard Lachen kan ook goed lopen! probeer wel recht boven je paard te blijven zitten. kinketting idd maar daar ligt het niet alleen aan je pakt ook je stang er te veel bij, hij loopt wel dat zie je ook aan die foto's met halster Lachen probeer hem ook iets mee rop te werken meer te gaan laten zitten, veel overgangen rijden en schakelen. Lachen voor de rest ben ik het met peelie eens, je leert alleen met stang en trens omgaan door er mee te rijden Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:09

Wat een gezeur weer hier.
Als combinatie zou ik idd nog niet met deze optoming de ring in gaan omdat jullie er beide nog aan moeten wennen. Trek daar rustig nag wat maandjes voor uit en start in de tussentijd op je vertouwde bit.
Maar iedereen die hier kritiek zit te leveren: Hoe moet je er mee om leren gaan als je er niet mee mag oefenen?
dat het paard hier zo duikt kan goed te maken hebben met terughoudendheid tov de stang, dat betekend niet automatisch dat hij er niet klaar voor is. Nieuwe dingen gaan u eenmaal niet over 1 nacht ijs.
Veel succes met je debuut!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:11

Als ie op trens echt fijn is gaat ie op stang echt niet ineens zo lopen duwen en hangen in de schouder als je hier ziet.

Ik denk dat TS nog wat werk in de basisafrichting heeft liggen voor ze wat mij betreft uberhaupt zou moeten starten. Maar goed, dat is mijn mening...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 13:28

Ja waar zal ik eens beginnen, we moeten allebei wennen aan S&T, en heb er ook nog niet veel mee gereden, hij hangt soms nu idd maar daar werken we aan.

Appyeren vindt ie erg moeilijk, hij heeft veel moeite met de lengte buiging en dat weet mijn instructrice ook.

We zijn ook veel bezig met schakelen, en hij liep van de week ook beter dan op deze foto's. Heeft misschien er ook mee te maken dat die net naar de tandarts is geweest ( die was er gister)
we oefenen gewoon verder en rijd ook nog met een trens.
Maar zoals hier wordt gezegt het wordt niet beter als je niet blijft oefenen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:37

ladyzwien schreef:
Heeft misschien er ook mee te maken dat die net naar de tandarts is geweest ( die was er gister)
we oefenen gewoon verder en rijd ook nog met een trens.
Maar zoals hier wordt gezegt het wordt niet beter als je niet blijft oefenen.

Misschien is het dan verstandiger om hem eerst sowieso op een trensje te rijden, tenminste dat zou ik doen. Gewoon een paar daagjes en dan weer verder op S&T. Want ermee oefenen moet je inderdaad toch. Suc7!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:24

zite er netjes uit succes in het Z1

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:17

Een paard heeft ook tijd nodig om aan een stang en trens te wennen en dit was de eerste keer. Wil hem over een maandje nog wel eens zien als hij eraan gewend is. Pas dan kun je zien of het 'past'.
Vind het jammer dat je niet met halster mag starten in de Z, dat zou ik je dan zeker aanraden want dat ziet er keurig uit!!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:18

Leuk paardje.. met halster loopt tie ook netjes!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:00

frisiangirl schreef:
Een paard heeft ook tijd nodig om aan een stang en trens te wennen en dit was de eerste keer. Wil hem over een maandje nog wel eens zien als hij eraan gewend is. Pas dan kun je zien of het 'past'.
Vind het jammer dat je niet met halster mag starten in de Z, dat zou ik je dan zeker aanraden want dat ziet er keurig uit!!

Het was niet de eerste keer. En tuurlijk moet ie eraan wennen, maar
er zijn mensen die niet zo goed snappen waarom je met S&T zou gaan
starten als ie op een trensje ook goed loopt. Waaronder ik.
Maar dat is ieder zijn eigen keus. En idd, je moet eerst oefenen voordat
je kunt leren om met S&T te rijden. Ieder zijn eigen...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:02

Edit: begrijp me niet verkeerd, ik heb ook geprobeerd met S&T of het beter zou gaan als met trensje. Maar voor MIJ heeft het geen enkele meerwaarde. Mijn mening is, dat als een paard lekker op zijn vertrouwde bitje loopt, je geen veranderingen hoeft toe te passen. Maar daarmee veroordeel ik niet de mensen die dat wel doen. Dat is gewoon een verschil van mening Knipoog

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:05

Zep schreef:
Ik vind het beeld nog niet zo heel fijn om eerlijk te zijn. Zelf had ik die stang nog even achterwege gelaten want die geeft je in dit stadium in je africhting helemaal geen meerwaarde.

Het klinkt een beetje bot als ik het zo opschrijf, maar je paard is eigenlijk helemaal niet op het achterbeen, op vrijwel alle foto's duwt hij in je hand, en in de oefeningen al helemaal. In het appuyement heb je vrijwel geen lengtebuiging, hij kijkt wel in de richting waarin hij gaat maar daar is ook zo'n beetje alles mee gezegd. Ik vraag me af hoe je instructeur daarover denkt?

Ik zou zelf eerst - op trens - veel meer gaan werken aan de lossigheid en gedragenheid van je paard. Ga schakelen, en zorg daarbij dat hij écht vlot naar voor gaat op je been, en echt snel en duidelijk terug komt op je hand. Blijf er zelf ook niet aan hangen en opvangen maar zorg dat je een duidelijke reactie krijgt zodat je daarna en je hulp kunt ontspannen. Als je hem ronder maakt, houd hem dan op het achterbeen en zorg ook dat hij écht helemaal loslaat en nageeft (en belangrijker: jij ook). Als je dat kunt, kun je op een rechte lijn wat gaat werken aan je lengtebuiging door hem in dat lage en ronde "frame" langzaamaan in te buigen terwijl je hem gewoon rechtuit door laat lopen. Je hebt dan namelijk veel meer controle over de schouder.

De oefeningen rijden is niet zo moeilijk meer als je dat wat beter voor elkaar hebt. Heel veel succes!

Helemaal mee eens!

Je hebt de stangteugel ook veeeeeeeel te strak, ookal zit je kinketting te los dan nog komt die stang niet vanzelf zo strak!
Ik sluit mij volledig aan bij Zep

Shellovic

Zonde dat je bak zo nat is zeg! Echt 'schone' plaatjes zijn het nu niet Knipoog.

Ach joh, kom jij even met je halster aan de start in het Z Cool. Kan makkelijk zo te zien.

chertunzi

Zier er goed uit maar denk om je handen (sommige foto's piano handen), niet te veel naar beneden kijken, hakken uitdrukken en schouders naar achteren houden

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:11

Mooie foto's! Wat een leuk paard.
Wat ik knap vindt is dat sommige mensen van die foto's af kunnen zien dat hij duwerig en hangerig in je hand is en niet van achteren naar voren loopt! Ik zie dat nl niet, ik vind het beeld absoluut niet storend en er goed uitzien voor dit stadium in zijn africhting. Verder zijn er mensen die aan de 2 plaatjes met halster eraan kunnen zien dat hij daar fijner liep. Ik zie het verschil niet.
Dat je stang doorklapt kan idd door een te losse kinketting komen, dan voel je niet direct in je hand dat je teveel stang hebt doordat de kinketting te laat tegendruk geeft zeg maar.
By the way: rijdt iedereen hier in dit topic op stang en trens? Of heeft dat weleens gedaan? Das nl best tobben in het begin. En als je oefent gaat er weleens wat mis of anders dan je zou willen maar daar heet het oefenen voor!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:45

Beaux: ben het met je eens. en daarom oefenen we ook gewoon verder en wil ik over 2 week ofzo nog eens foto;s neerzetten.
Soms heb ik hem idd wel te straks maar het is idd oefenen.

Dit was niet de 1ste keer maar rijd er nog geen week mee, dus het was ongeveer de 4e keer. En dan hebje alles nog niet onder de knie.

En robin: Mars liep wel aardig op een trens, maar je weet dat die gruwelijk sterk wordt en ik wou kijken of het met S&T beter zou gaan omdat ik hem dan meer bij me kon houden.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:19

Toch super Ilse dat je nu alweer Z mag starten! Lachen De foto's zien er wel goed uit. Commentaar weet je nu wel!
Alvast veel succes!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:23

Ik vind het er niet super uit zien, maar daar train je natuurlijk voor. Ik vind je paard wat te duwerig en niet helemaal door zijn lijf tonen, ook mag je wel wat aan je houding werken Lachen

Veel plezier en succes ermee!