Verona (v. Diamond Hit) weer eens aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Re: Verona (v. Diamond Hit) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:25

Nou, het is dus zo..
De dochter van de mensen van wie het paard is, rijdt zelf 3x in de week les (di. do. za.). Ik rij op wo. vr. za. Als ik les zou nemen dan moet dit op vr. of za. maar de eigenaar wil mij en het paard niet weg brengen. Mijn ouders kunnen niet met trailer rijden en vinden het ook te link om met iemand anders paard en trailer rond te gaan rijden. Verdrietig

Het dichtste bij is zo'n half uur á drie kwartier stappen, dus dan is ze al weer veel te moe om nog eens een goed half uur/driekwartier te rijden Scheve mond

Ik ben iig wel al een hele tijd aan het kijken hoe dat ik les ga/kan nemen. Maar het staat vast dat ik nergens heen kan met trailer. Dus ik zou er heen moeten lopen en waar ik heen kan stappen, ofja in die driekwartier dan, kom ik eerst nog op een wachtlijst Boos! Maarja, ik probeer het iig wel om ergens les te kunnen krijgen!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:32

jeetje ja dan wordt het idd erg lastig.
vind het wel een beetje raar dat de eigenaren het les nemen niet echt nodig vinden, als het mijn paard was geweest zou ik juist hartstikke blij zijn als mijn bijrijdster les zou willen met mijn paard.
niet alleen jij wordt er beter van, maar ook het paard en uiteindelijk worden jullie dus als team beter en wordt het paard beter gereden.

zo zie ik het dan.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:48

Idd, ze zeggen ook veel over mijn rijden achter mijn rug om.. Scheve mond
Maar dan zeg ik dat ik wel les zou willen, vinden ze goed, maar ze brengen mij nergens heen en het is niet bepaald dichtbij om te gaan stappen Nagelbijten / Gniffelen

Maar idd ik zal is een instructrice gaan benaderen, of dat ze me misschien één keer in de twee weken les kan geven en dan hopen dat het bij de buren kan Schijnheilig

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:05

Ik ga ook nog even in op je handhouding, ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Er is een 'regel' voor de hoogte die je hand zou moeten hebben, want tè laag, of zoals nu tè hoog is niet goed. Hierdoor komt er een 'knik' in de lijn van de teugel, waardoor je geen rechtstreekse verbinding met je paard z'n mond hebt. Je moet je hand nu dus zover laten zakken dat de lijn van de teugel vloeiend overloopt in de lijn die jouw onderarm maakt. Zo kan je je arm en je schouder meer ontspannen, waardoor je hulpen makkelijker doorkomen. Heb je je handen zo hoog, dan ben je ook veel stugger in je arm.
Mocht je het nog niet helemaal snappen, wil ik het wel ff voor je uittekenen Knipoog

Een tip wat je zou kunnen proberen om je handen gelijke hoog te houden: Maak een bruggetje van je teugels. De teugels die uit je linkerhand komen pak je in je rechterhand, de teugels uit je rechterhand pak je in je linker. Dus gewoon je teugels vasthouden en wat uitsteekt pak je met je andere hand vast. (Snap je het nog? Haha!) Hierdoor kan je je handen maar een heel klein stukje uit elkaar doen en dus ook niet te ver omhoog. Je wordt zo gedwongen je handen stil en naast elkaar te houden, waardoor je uiteindelijk leert veel kleinere teugelhulpen te geven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:26

wat ik veel zie bij vriendinnen van mij, die krijgen vfan hun instructeur elastiekjes aan hun zadel en daar moeten ze hun handen indoen, zo leren ze hun handen stilhouden.

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:12

Mooi paard! Ziet erg goed uit!
Let op de hoogte van je (beide) handen, zijn soms erg hoog.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:30

Van mij zouden je handen toch wel iets verder van je af mogen houden Knipoog
En wat meer naar beneden...
Je rechter hand wel erg hoog

Maar jullie zijn een leuke combi Haha!

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:46

ik herhaal iets wat ik al gelezen heb.
maar ik vind persoonlijk de foto's erg mooi.
maar je handen zijn wel te hoog op een paar foto's
op foto 3 ziet het er supper uit.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:52

Die handen heb je idd wel heel hoog en foto 3 is idd super!! waauw heel ontspannen!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:09

Wat een vriendelijke uitstraling heeft je paard en wat glanst ze mooi!
Je handen.. ja da's wel duidelijk ondertussen he? Knipoog

Ze is vanachter wel actief genoeg, maar ze mag wat meer dragen. Kijk eens of je haar zonder impulsverlies wat meer kan terugrijden in tempo, ondanks dat ze achter ruim is, stuwt ze iets teveel waardoor ze tóch wat op de voorhand valt.
Veel tempowisselingen rijden en overgangen maken.
Maar goed, is ook een kwestie van kracht opbouwen....

Succes met haar!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 08:54

Weer heel erg bedankt voor de reacties! Haha!

Iepke: Ik denk dat als ik mijn teugels korter pak, dat ik mijn handen dan automatisch wel wat lager zal doen, maar ik vind het gewoon heel fijn om met lange teugels te rijden, en daarom zitten ze zo hoog, denk ik Bloos

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt Ja En ik denk dus dat als ik de teugels wat korter pak het wel beter gaat Lachen Dank je wel! Haha!

playboysches: Ik heb mijn handen, wel stil op de plaats zoals ik begon met draven bijvoorbeeld, maar gewoon te hoog Knipoog

Famm: Zelfde antwoord als hier boven, omdat de teugels vrij lang zijn (moeten korter dus Vork ) heb ik ze zo dichtbij mij en zo hoog Knipoog Om toch nog wat contact te hebben met V.. Zal toch maar eens gaan veranderen Bloos

kistenh/Ruyanne: Dank jullie wel! Haha!

Mulan: Ik heb nu echt maar een kwartiertje/20 minuten gereden, en daardoor niet veel tempowisselingen kunnen rijden.. Knipoog En het zag zo donker, dat ik maar optijd ben gaan uitstappen Tong uitsteken

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:08

ja maar die elestiekjes helpen ook om je handen lager te houden, je kan het is proberen gewoon van die postbode elastieken aan de voorkant van je zadel doen.

verder wou ik ook nog even zeggen, dat je wel een leuk en mooi paard rijd en ik ben ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met jullie.