. Paard hélemaal niet, dat is eerder een sensibel ding... Goede combi vind ik zelf! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Paard hélemaal niet, dat is eerder een sensibel ding... Goede combi vind ik zelf!
runningkawa schreef:EN dan bestaat er ook nog een ander leuk woord
Sensibel.
Dan heb je de tegenover gestelde van de flegmatieke
Borg schreef:Ik kan onder vrijwel alle omstandigheden met hem buitenridjen en da's wel zo prettig
erleyne schreef:Die van mij is precies andersom, die heeft er in het begin altijd erg veel zin in ( galoppeert nog net niet weg als ik er op zit ), en moet juist verder in de training gemotiveerd gehouden worden.
, dwz voorwaarts rijden
. Maar, ik moet zeggen dat sinds ik met hem overgestapt ben op western rijden, dat laatste veel makkelijker gaat, volgens mij om de simpele reden dat hij dat leuker vindt om te doen.
Borg schreef:Bij mijn knul is afwisseling het toverwoord, dat houdt hem lekker fris in zijn koppie en beter aan de hulpen.
Dus afwisselend dressuur, balkjes, longeren en een huppeltje springen (ben niet zo'n held).
, ook in. asjemenou schreef:Een flegmatiek paard is vaak ook heel moeilijk uit zijn ritme te halen.
Hij loopt in 1 bepaald ritme, en je kunt wel naar voren rijden en terug, maar bv even aan laten treden is een stuk moeilijker.
Vaak zie je ook bij paarden met ruime gangen dat ze eerder flegmatiek zijn dan paarden met dribbelgangen.
Het zit wel heerlijk! Ze hebben vaak wel schwung.
Renee__ schreef:Weer wat geleerd. Apart zeg!!
Maar het zijn dus ook rustige paarden?
sjorsie schreef:erleyne schreef:Die van mij is precies andersom, die heeft er in het begin altijd erg veel zin in ( galoppeert nog net niet weg als ik er op zit ), en moet juist verder in de training gemotiveerd gehouden worden.
dat klinkt eerder als een conditioneel trainingsiets, je doseert de energie dan niet zo goed
Nou is hij ook nog maar net zadelmak, dus heeft een concentratieboog van een goudvis
sjorsie schreef:die van mij niet, hij is enorm voorwaarts en altijd energiek maar hij schrikt niet zo gauw en is niet zo snel van zijn stuk te krijgen, maar als hij merkt dat je bv niet zo goed kan rijden dan doet ie helemaal niets, gaat nog net niet op de A-C lijn staan, zo van afstijgen jij