schietzofreen paard :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: schietzofreen paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:58

kattie schreef:
waarom topruiters wel met bontje rijden is omdat die 40 paarden of meer hebben staan en niet voor al die paarden een zadel op maat laten maken. dus die rijden met 4 zadels bijv. die 40 paarden en om er dan een bontje onder te leggen alleen maar verstandig. want die verdeelt de druk wat meer. En uiteindelijk als het goed krijgen die paarden een baasje die wel een zadel na laten kijken.
En zo te zien heb je een merkloos zadel?? als ik het goed zie hoor.. En heb nog nooit een goed aangepast merkloos zadel gezien. correct me if i'm wrong.

en waarom zet je dan nu fotos van je merrie als ze net 1x in het jaar dit doet? wacht dan 1 dag en dan loopt ze toch weer goed??

een tip. Jou merrie loopt echt niet blij rond. maak dan morgen weer fotos en plaats die dan. zodat we het verschil kunnen zien en ons verhaaltje terug kunnen nemen.

het zadel wat erop ligt is een kiefer wien Clown
dus geen merkloos.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:45

nou bij deze mijn excuses daarvoor. Ik zei dat omdat het nogal een rare ligging heeft. zoals die merkloze. Die liggen ook zo OP de rug. ( weet even niet hoe ik dat anders moet formuleren.) maar in ieder geval bij barokke rassen kun je beter geen bontje doen. ik vind het zelf ook erg mooi maar bij mijn haf is dat hetzelfde verhaal. voor een breed ras gewoon een goed zadel en geen poespas, de rug is al moeilijk genoeg vaak.

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:03

Pasterza schreef:
Ik vind het jammer dat je het probleem bij het paard neerlegt, ipv bij jezelf. Het paard laat duidelijk weten dat er iets niet schort, hetzij lichamelijk, hetzij geestelijk, hetzij de communicatie tussen paard en ruiter. Dat laatste blijkt zeker een probleem te zien want je zíet geeneens wat het paard je duidelijk probeert te maken. Verdiep je eens in de psyche van een paard ipv te zeggen dat je paard nou eenmaal is zoals ie is. Het paard gedraagt zich echt niet zo omdat ie dat zo leuk vind of om je te plagen Clown

OK dan! Afgod

Ik denk ook dat het meer aan de rijkunsten ligt van de damens dan aan het paard.
Ik heb tenminste gelezen dat het paard goed bevonden is door een deskundige, ik neem aan daarvoor opgeleid. Dus kan is het de meest voor de hand liggende oorzaak........

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 19:30

de ruiter die er naast mij net zo vaak op rijdt rijdt op hoger dressuurmatig niveau.... die rijdt profecioneel paarden in voor een grotere handels stal. en bij haar is dit gedrag juist erger.

dus beste mathijs let eerst op je eigen paarden en dingen voor je mij af gaat zeiken.... normaal geloof je me ook niet als ik iets zeg en nu wel. best grappig. en beste mathijs als je dan ook de moeite had genomen om alle foto's te bekijken zie je zelfs ook nog dat ik zelf niet op het paard zit!!!

reageer liever ook eens op een positief topic als je dan toch graag wilt rEAGEREN

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:16

Werkfoto's horen op HAW, daarom verplaatst van ITP naar HAW.

En verder het verzoek om alleen rijtechnisch commentaar te geven en allerlei persoonlijk gedoe er buiten te houden.
Geldt zowel voor degenen die reageren als voor de topicstarter zelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:16

@haflinger_27 ik verwijs je naar je eigen onderschrift Vork

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:33

haflinger_27 schreef:
Pasterza schreef:
Ik vind het jammer dat je het probleem bij het paard neerlegt, ipv bij jezelf. Het paard laat duidelijk weten dat er iets niet schort, hetzij lichamelijk, hetzij geestelijk, hetzij de communicatie tussen paard en ruiter. Dat laatste blijkt zeker een probleem te zien want je zíet geeneens wat het paard je duidelijk probeert te maken. Verdiep je eens in de psyche van een paard ipv te zeggen dat je paard nou eenmaal is zoals ie is. Het paard gedraagt zich echt niet zo omdat ie dat zo leuk vind of om je te plagen Clown

OK dan! Afgod

Ik denk ook dat het meer aan de rijkunsten ligt van de damens dan aan het paard.
Ik heb tenminste gelezen dat het paard goed bevonden is door een deskundige, ik neem aan daarvoor opgeleid. Dus kan is het de meest voor de hand liggende oorzaak........

Amen, hier ga ik helemaal in mee.
als ''prof'' ruiter zou ze wel beter moeten weten, dat dit niet normaal is, waarom zit ze er met een smile op?
krijg gewoon helemaal kippenvel van die 2e rijfoto
Probeer anders eens een ostheopaat? als je echt denkt dat het probleem niet bij jou ligt, of laat er een deskundig iemand naar kijken, waar de fout zit.
Succes

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:39

Ik heb dit topic verplaatst naar HAW, maar nu blijkt de TS niet degene te zijn die op de foto's te zien is. Aan rijtechnisch commentaar hebben we dus weinig Knipoog

Ik zet hier een slotje op omdat dit topic eigenlijk nergens thuishoort.