Melle aan het werk bij MissToseland! (L1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Re: Melle aan het werk bij MissToseland! (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 08:05

ga in de galop wat meer naar achteren zitten en laat je heupen meebewegen. Zo kun je beter de galop uitzitten, ik zie dat je nu een beetje gaat staan tijdens de galop, gewoon lekker naar achteren zitten en laat je meevoeren

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 08:53

Moooi paard ! Haha!

Nou ik denk dat je het commentaar inmiddels wel weet Tong uitsteken

Enne, gefeliciteerd!

Heb je op deze een ander zadel liggen dan op die in je andere topic?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:10

Gefeliciteerd met je verjaardag Haha!

Wat betreft het rijden lijkt het alsof je hem teveel aan de voorkant vasthoudt. Wellicht om hem ronder te krijgen? Plaats je handen meer naar voren en vul aan met je been. Dan rij je het dier van achteren naar voren en niet andersom.

Vind het verder een heel knap paard!

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:46

Ik vind het er erg netjes uitzien Haha! !
Je hebt een mooie slanke fries onder je kont Cool

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:55

Hey Karolien, leuk om je hier tegen te komen. Rijdt Lotte ook nog? Mooi peerd heb je onder je bips. Knipoog Veel succes in de L1.

Groetjes,

Siegrid

edit: ah, lotje al gevonden. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Siegje op 18-03-08 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:00

Ik vindt het er netjes uit zien voor een 4 jarige, en dat L1 gaat zeker goedkomen!
Succes !

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:39

Wow! Wat een ge-wel-dige fries! Je rijd hem super! Prachtige houding ook!

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:41

Mooi paardje, je houding is ook best okee. Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:32

Misschien houd ik hem hier wel te veel vast, het is altijd maar een moment opname hè.. Melle was nogal heet, hij heeft het voorjaar in zijn kop. Hij is erg wisselvallig, de ene dag is hij rustig en kan ik hem erg goed van achteren naar voren rijden en de andere dag is het houden en keren, gaat hij ervandoor.. Ik neem het maar voor lief, hij is nog jong

Steffiee; het laatste topic had ik er ook een Kn Symphonie op vorige maand, en daarvoor had ik een Kieffer lech profi en daarvoor een Jc zadel.

Siegje; hee Siegrid, ik wist niet dat je op bokt zat!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:25

@Karoliefje: ik begrijp dat het een moment opname is. Maar hoe kan ik anders reageren? Ik kan immers niet bekijken hoe je paard loopt als hij wel rustig is... sorry!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:07

Nee ik begrijp je reactie heel goed, en ik sta er voor open.. Maar de laatste dagen zijn Melle en ik niet bepaald vrienden, gister heb ik er een aantal keer bijna afgelegen omdat hij plotseling omdraait en er vandoor vliegt, tot stijgeren aan toe, omdat hij de hoek in de bak eng vindt.. En als ik hem probeer tegen te houden vliegt hij alleen nog harder weg

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:23

ook een gaaf paard!!! melle heeft lange benen, maar blomke ook!!!

ook hier maak je een mooie combi!!! ga zo door joh!!!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:16

Sjieke fries hoor!! Het ziet er goed uit, alleen mag hij nog wel wat meer spieren op z'n kont krijgen Knipoog Verder is hij wel mooi slank!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:47

Het is echt een prachtige Fries Ja Je rijdt hem ook erg netjes.

Maar, wat ik niet begrijp is dat je aan de ene kant zegt dat hij nog meer in evenwicht, op eigen benen moet lopen, maar hem aan de andere kant nog weer dieper in stelt, waardoor hij te ver achter de loodlijn kruipt. Juist omdat hij nog maar vier is, zou ik éérst aan dat eigen benen lopen werken, met ruimte in de hals. Dieper instellen komt daarna weer wel Lachen
Is het een idee om hem meer aan het lopen te zetten (dus veel, heel veel schakelen en bezig houden) als hij zo druk is, in plaats van hem de diepte in te zetten? Zodat hij daar zijn energie in kwijt kan?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:50

Dat klopt, maar als hij niet luistert laat ik hem liever wat meer over zijn rug lopen. Mijn doel is om hem laag in te stellen, dus goed over de rug. Net zo lang tot hij mijn hand zoekt en zijn neusje eruit duwt. Als dat gebeurt kan ik hem meer opwaards rijden zonder dat hij zijn rug wegdrukt. Want het áller belangrijkste is dat hij zijn lichaam leert gebruiken. Hij begint nu eindelijk sterker te worden in de achterhand, en door hem dieper in te stellen houd ik hem niet vast met mijn hand, ik schakel met mijn benen. Ik kneed hooguit een keertje bij om hem wat lager in te stellen. En schakelen doe ik veel, daarbij leert hij zijn lichaam te gebruiken.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:56

Karoliefje_ schreef:
Nee ik begrijp je reactie heel goed, en ik sta er voor open.. Maar de laatste dagen zijn Melle en ik niet bepaald vrienden, gister heb ik er een aantal keer bijna afgelegen omdat hij plotseling omdraait en er vandoor vliegt, tot stijgeren aan toe, omdat hij de hoek in de bak eng vindt.. En als ik hem probeer tegen te houden vliegt hij alleen nog harder weg

Hee!
Dit ziet er heel netjes uit. Haha!
Nog even zoeken naar juiste ontspanning. Haha! En dan is het helemaal super! Haha!
Over dat bokken en stijgeren. Geen aandacht aan hem besteden lekker door rijden een keer in midden draf langs de hoek gaan zodat hij op jou concentreerd. Ik had gister ook les en Heide wou ook niet langs de hoek. Ik heb er geen aandacht aan geschonken en lekker met dr bezig geweest veel figuuren. En na 10 minuutjes liep ze er zzo langs! Haha! ( en de mijne is ook zo'n heethoofd Tong uitsteken )

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 10:05

Het wordt steeds erger hij begint nu echt er vandoor te vliegen en gaat rustig zo veel opzij dat we bijna door het draad gaan, moet er maar een ideetje op verzinnen, het komt gedeeltelijk door het slechte weer. Maar ergens anders gedraagt Melle zich altijd super

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:27

Grappig dat iedereen over die laatste foto valt. Ondanks dat het paard daar ver achter de loodlijn loopt (wat best te verklaren is als het een jong, moeilijk uit te zitten paard is wat erg fris is en jij het dus best spannend vindt en hem teveel vast gaat pakken! Je bent je daar zelf van bewust dus daar zul je ongetwijfeld aan werken.) heb ik nl. juist bij die foto veel meer het idee dat het paard zich geeft en begint te ontspannen. Die andere foto's komen misschien dichter bij het wedstrijdplaatje maar is iets wat ik bij een jong paard helemaal niet graag zie. Je paard is nog niet sterk genoeg en dus komt dat opgerichte uit het zich in spanning wat opdrukken en niet door het van achter kunnen dragen. Dus doe mij die laatste foto maar, laat hem maar wat zakken en meer over de rug komen Ja

Longeer je je paard ook van te voren, zodat hij aan de longe al wat ontspanning kan vinden? Bij dit paard zou ik dat zeker aanraden.

Verder zie ik een knappe hoogbenige Fries, die op de foto's over het algemeen netjes recht loopt en een amazone die er naar het gegeven dat het paard bijna niet uit te zitten is, toch helemaal niet verkeerd opzit. Ik ga mee met het galopadvies van Jemaine en het idee van Berdien om het spanninsprobleem voorwaarts op te lossen.

Ga zo door en blijf proberen om zodra het ook maar enigszins mogelijk is ontspanning aan te bieden in je hand. Het is heel spannend om met een jong energiek paard je hand voor te houden en voor je gevoel alle controle weg te geven maar het levert vaak wel heel veel op. Succes, het komt wel goed met dit paard.