Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en ik heb wel m'n cap op hoor 
zelfs de shet springt 'm er (wel op 1 blokje welteverstaan) makkelijk af.
wss vind ik het zo eenvoudiger om mee te geven met m'n handen (als ik z'n hals volg)
maar K. had daar geen zin in.
.
Lord_Ik schreef:Nee ik leun niet op 'm,, maar ik vind het er zelf ook wel zo uitzienwss vind ik het zo eenvoudiger om mee te geven met m'n handen (als ik z'n hals volg)
Ik zou ook wel doorgegaan zijn tot he goed lukttemaar K. had daar geen zin in.
Hij versnelt trouwens wel uit zichzelf naar de hindernis en bij een rustige en geconcentreerde aanrijding zie je ook z'n oortjes naar voren gaan, al geef ik toe dat dat niet zo'n groot aandeel was, maar dat geeft wel aan dat hij er plezier in heeft.

(heb genoeg foto's die het aantonen eerlijk waar
) maar maak eerst je eigen houding correct en ga daarna pas meer aan je diertje vragen
)
Tor is trouwens op dressuurvlak veel verbeterd (veel actiever geworden),, en ik zei al dat ik op zoek was naar les 

. Ik heb enkel springlessen gehad op m'n manege en daar hadden ze praktisch geen opmerkingen over m'n houding 
gewoon m'n gewicht recht boven z'n schoft houden is al goed
Lord_Ik schreef:Over 30 cm springt hij dus niet,, dan heft hij gewoon z'n benen ietsje hoger op en duwt hij er de balk dus meestal af omdat het nét niet hoog genoeg was.
Ik ben op kapaza aan het kijken voor peesbeschermers,, maar ik weet niet welke maat hij moet hebben en die beschermen de voorkant toch niet,, zodat het eigenlijk niet veel uitmaakt?
En waar moet die grondbalk dan ongeveer liggen? Op de plek waar ik denk dat hij moet liggen (een meter voor de hindernis) zet hij er meestal nog een stapje overheen.
Die iemand is dus niet aanwezig in de buurt voor zover ik weet. Ik heb enkel springlessen gehad op m'n manege en daar hadden ze praktisch geen opmerkingen over m'n houding
@juud: sturen met m'n gewicht probeer ik zelfs niet boven m'n hindernisgewoon m'n gewicht recht boven z'n schoft houden is al goed
anders met een grondbalk de hindernis een beetje breeder maken
maar niet hoger. 
maar daar zijn we nog niet 

en dan 2 drafbalken 2m ervoor,, eens testen
bedankt voor de tips!
maar je zit er echt heel beroerd op ... teugels heel strak!