Stelling/inbuigen naar recht een groot probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: Stelling/inbuigen naar recht een groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:47

Struikelt ze dan met longeren? Das ook niet zo goed denk ik.. Nagelbijten / Gniffelen Laten jullie haar met longeren dan niet goed voorwaarts lopen? Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:13

Nee ze struikelt maar zelden, en dat is inderdaad als ze niet voorwaarts is, dat komt dus echt heeeeel weinig voor want Tuub is eerder SNEL! Knipoog
Maargoed áls ze een keer écht struikelt of ergens heel erg van schrikt kan het dus goed misgaan met die dinge.. dan zet ik er toch liever een stiekje aan want dat kan veel minder kwaad Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:15

Oke, dan snap ik het wel ja! Succes ermee iig!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:49

Dankjee Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:38

Fijn dat het goed ging! Goed dat jullie er zoveel aandacht aan geven.

Persoonlijk ben ik niet zo voor bontonderleggers, als zéér tijdelijke oplossing wel, maar niet voor vast. Je vernauwd hiermee nl ook de boom waardoor het ook weer kan gaan knellen. Een goed passen zadel is gewoon het beste, bontjes en pads en al die onzin moet totaaaaal niet nodig zijn als een zadel goed past. Een keer goed opvullen van achter kan echter nooit kwaad.

Misschien vinden jullie me een enorme zeiksteel, en misschien ben ik dat ook wel.. Maar ik heb in ieder geval het beste met jullie voor. Knipoog

edit; Heb je met je instructrice nog gepraat over dat rechtrichten of niet?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 08:35

Hee
Het zadel is net nieuw, dus het kan natuurlijk heel goed zijn dat het een keer opgevuld moet worden. Misschien dat daar ook wel even naar gekeken moet worden.

Ik heb een dinsdag niet over het rechtrichen gesproken. Het rijden ging op zich wel redelijk, maar ik had enorme pijn in mijn rug omdat ik die maandag helemaal vast had lopen zetten. Dus toen ben ik vergeten daar naar te vragen. Maar ik zal er zeker nog een keer op terug komen!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 08:41

Ik wil trouwens even terugkomen op het gebruik van een stiekje. Karin zei dat charlotte gister weer wat had gezegd over het rijden met een stiekje. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van. Wat denken jullie? Voorlopig een stiekje gebruiken zodat Tuubje haar hoofd laat zakken, of het haar zelf laten doen zonder stiek?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:52

Mwa, ik ben er ook niet echt een voorstander van, maar een elastiek rekt vrij veel mee.
Als je deze niet te kort zet, maar Tuub wel ruimte geeft om haar hoofd wat omhoog te doen, lijkt he me geen verkeerde optie?
Je laat d'r immers zien hoe zij ontspannen over haar rug kan gaan lopen.
Je kan ook een andere reactie krijgen --> paniek.
Ze wordt natuurlijk door het elastiek wat gedwongen in een houding, elastiek geeft wel iets tegengas natuurlijk.

Kortom, ik zou het gewoon een aantal keer proberen, wie weet reageerd ze er wel heel fijn op.
Longeren met elastiek deden jullie al of nog niet?
In dat geval kun je haar eerst lang bijzetten en na een tijdje iets korter, zodat ze kan wennen aan de druk.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 18:50

Nee wij longeren niet met stiek, maar met gewone bijzetteugels. Daar reageert ze niet paniekerig op, maar daar krijgt ze de kans niet voor wat die stomme dingen staan zo ontzettend strak.
Ik denk dat ik, in overleg met karin, toch maar een stiekje ga proberen..

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:02

Woensdag tijdens de les heb ik het met Charlotte ook nog over vanalles en nogwat gehad.
Tuub loopt netjes recht, haar achterhand staat er goed onder, maar haar voorhand is het grote probleem. Die is vastgereden door haar vorige eigenaren, waardoor ze daar nu ontzettend last van heeft. Ze weet nog niet goed hoe ze moet ontspannen en ze begrijpt het waarschijnlijk ook niet helemaal als je haar neerwaarts probeerd te rijden, maar we gaan natuurlijk proberen of ze het met het stiek gaat snappen en niet in een knik gaat lopen zoals ze bij hij vorige vorige eigenaar moest. Verder hoop ik dat het schapendekje wel helpt voor haar rug, en ik ben het er wel mee eens dat het niet echt goed is voor de ligging van de zadelboom, maar we zullen kijken hoe dat gaat Knipoog

Mniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:04

Dat had ik eerst ook.. het beste is als je stil gaat staan in rek en strek oefeningen doet..

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:06

Klopt. We moeten ook rekoefeningen doen en de aanhechting van de nekspier tussen de oren veel masseren. De rekoefeningen moeten wij met een snoepje of brokken doen en dan laten buigen naar haar oksel bijvoorbeeld.