Moondance (M1) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lydjaa

Re: Moondance (M1) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:06

Denken jullie nou ècht dat Iris het leuk vind om Moondance weg te doen? Ik ken Iris en zo is ze gewoon niet....Ik heb Moondance laatst nog op wedstrijd gezien en ik denk zeker dat ze de juiste keuze maakt om hem lekker op de wei te zetten. Dat heeft ie gewoon verdiend! Sommige pony's zijn gewoon niet zo fit meer als ze 19 zijn!
En niet iedereen heeft de luxe om meerdere paarden te stallen.....Als ze echt heel graag verder wil met rijden, en dat misschien niet met Moondance gaat? Wat zouden jullie dan doen?
Het spijt me, maar ik vind dat sommige mensen hier weer erg aardig aan het doen zijn.....
Ik zou de haltfoto uitvergroten! Haha!
En ik vind Moondance helemaal niet zo verschrikkelijk lopen als ze net een les heeft gehad van de zelfde persoon als waar ik les van krijg. Geen wonder dat hij dan moe is Bloos
xxx

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:14

Wat sneu om je pony weg te doen wanneer hij niet meer voldoet.
Na de trouwe dienst afgedankt worden Boos!
Mijn paardje is 15 jaar en wanneer ze niet meer intensief bereden kan worden vanwege leeftijd of wat dan ook dan doen we een stapje terug.
Maar haar verkopen????
Nooit

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:18

Dat is jouw mening spettic Knipoog
Ik vind het persoonlijk gewoon goed dat de amazone merkt dat de pony wat op begint te raken en daarom dit besluit neemt. Dat is een stuk beter dan hem doorrijden tot dat ie er bij neervalt. En waarschijnlijk heeft de amazone toch het idee om fanatiek door te blijven rijden, dan moet je gewoon een keuze maken.

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:20

Rowna; eindelijk iemand die er iets van snapt Haha!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:26

Rowna schreef:
Dat is jouw mening spettic Knipoog
Ik vind het persoonlijk gewoon goed dat de amazone merkt dat de pony wat op begint te raken en daarom dit besluit neemt. Dat is een stuk beter dan hem doorrijden tot dat ie er bij neervalt. En waarschijnlijk heeft de amazone toch het idee om fanatiek door te blijven rijden, dan moet je gewoon een keuze maken.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Jammer dat bokt gelijk weer zo reageert,terwijl ze de pony niet eens kennen.
De TS kent haar pony het beste.Ik wens TS dan ook heel veel succes verder.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 10:27

@sabje1985,
Dankjewel! Hij heeft gewoon zijn pensioen zo erg verdient!
Het is en blijft mijn lieverd!

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:15

Fijn dat hij met zn verdiende pensioen kan Lachen. Ga je verder met een andere pony / paard? Ik zou persoonlijk geen van die foto's uit laten vergroten.

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:11

Rowna schreef:

Hier ben ik het echt helemaal mee eens!
Vind dat je rijden in de afgelopen paar maanden echt enorm vooruit is gegaan!
Ik zou denk ik de foto van het halthouden laten vergroten Lachen
Succes met het uitzoeken van een andere pony Haha!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:01

hoi
ik vind je houding een beetje raar ziet er uit alsof je je zelf het zadel in trekt ik kan er niet helemaal me vinger op leggen
en je hebt je voeten soms er ver in de beugel en dan is het net alsof je je paard naar voren duwt
het ziet er over het algemeen een beetje geforseerd uit

maar ff iets positiefs je paardje heef echt een mooie kleur! en ik hou niet van vossen maar deze heeft wel een erg mooie kleur!
en met dat licht groene er bij! toppie

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:18

Ik vind het er eerlijk gezegd niet lekker uitzien (en nee niet alles hoeft perfect te zijn dat weet ik ook Knipoog )
Probeer je pony wat minder opgekropt te laten lopen, dus iets lager en ronder. let op je voeten (bijv. foto 6!!)
Probeer rechtop te blijven zitten (fofo 7) en let op je handen (foto 8).

succes met je volgende paardje, en oh ja ik zou persoonlijk geen van deze foto´s uit laten vergroten, of die van
z´n hoofd Knipoog

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 15:51

Oke, dankjewel voor de tips.
Ik ga de komende weken erg op mijn houding letten Knipoog !

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:47

heb jij een paard voor het rijden, of voor het plezier, van alles eromheen.
Hij is te oud dus ik doe hem weg, sorry maar dat paard werkt zich voor jou uit de naad en dan word hij te oud mag die lekker naar iemand anders toe.

Misschien mar beter ook, hopelijk krijgt hij dan een baasje met een betere instelling.

Western_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:13

Leuk paardje je rijd netjes!
En voor uitvergroten? foto 9 Knipoog
Veel plezier nog!

Xre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:19

Nou, ik vind hem nou niet echt bepaald M1. Hij loopt erg gespannen en opgekropt. En hij loopt zeker niet lekker over de rug en dat laat me nou wel vereisd in de M1. Je kan wel zien dat hij wat ouder is, en ik denk dat het ook beter is hem met pensioen te laten gaan.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:44

Bright schreef:
Hij is te oud dus ik doe hem weg, sorry maar dat paard werkt zich voor jou uit de naad en dan word hij te oud mag die lekker naar iemand anders toe.

Misschien mar beter ook, hopelijk krijgt hij dan een baasje met een betere instelling.

Zoals al eerder verteld heeft niet iedereen de luxe meerdere paarden te stallen. Als je merkt dat je paard oud aan het worden vind ik het een zeer goede beslissing je paard met pensioen te doen. En uiteraard werkt een paard voor je, maar zelf werk je net zo hard voor je paard als je paard voor jou!
Waarom is Bonfire uit de sport dan???? Die wordt dan niet verkocht maar dat moet toch geen probleem zijn. Als een paard niet voldoen aan iemands eisen wordt ie ook verkocht.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:20

Vind de kwaliteit van de foto's niet de moeite waard om uit te vergroten, zou zonde zijn!

Verder wil ik even inhaken op de hier lopende discussie.
Ik snap ook het probleem niet zo, deze pony is oud, en zijn baasje gunt het een pensioen, wat is daar mis mee?
Ik snap wel dat ze verder wilt met een ander paard.

Als iemand zijn of haar pony verkoopt die wat jonger is, bijvoorbeeld 9, dan hoor je er niemand over, want dat is normaal, dat je de overstap maakt van pony naar paard.

In principe is dit toch hetzelfde? alleen de leeftijd maakt een verschil. Ik ga er van uit dat de TS er voor zorgt dat de pony goed terecht komt, want waarschijnlijk heeft ze jaren met veel plezier voor hem gezorgt, en wil ze dat hij het op zijn pensioenadresje minstens net zo goed krijgt! Zo kan de pony genieten van een welverdiende rust die de TS hem op dit moment niet kan geven. Omdat ze graag verder wil leren in de sport.

Ik begrijp je volkomen!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:25

hee iris! Haha!
wat leukk om eens foto's van jou en moondance te zien, jammer dat het waarschijnlijk de laatste zijn.. heb je al iets nieuws op het oog? Haha!

Xx Ruth

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:27

Bright schreef:

Ze heeft de pony waarschijnlijk voor beide. Het moet ook voor ruiter en paard leuk blijven daarom maakt ze hiermee een goeie beslissing. Misschien vind de pony idd wel een baasje die OOK helemaal gek op hem is maar die lekker recreatief wil gaan rijden. Dat is toch een perfecte oplossing. Sommige mensen hebben de instelling ''Ik blijf voor eeuwig op mijn paardje hobbelen totdat ie er bij neervalt'' nou eenmaal niet.
Jij hebt je pony/paard toch ook van iemand gekocht. Heeft die persoon (samen met iedereen die z'n paard te koop zet) ook zo'n verschrikkelijke instelling omdat ze 'm heeft weggedaan?
Je moet is proberen om het te bekijken van meerdere kanten.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:29

Ik ben ook niet weg van deze foto`s ..maar in je profiel staat een foto van zijn koppie die is zeker de moeite waard om uit te laten vergroten ...

Waarom moet de TS zich verantwoorden? Het is haar keuze om haar pony een prettige oude dag te gunnen of te verkopen ...
Tis misschien raar nieuws voor sommigen maar er worden dagelijks paarden en pony`s verkocht jong en oud Knipoog !!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:32

Wat fijn dat je je pony een welverdiende rust gunt, het is niet makkelijk om afstand te doen van een pony waarmee je intensief hebt getraind, jammer dat je dit haar niet zelf kunt gunnen natuurlijk Knipoog . Mijn complimenten hiervoor. De hierlopende discussie vind ik werkelijk nérgens op slaan. Wees blij dat ze hem deze rust gunt, er zijn genoeg mensen die gewoon doorrijden tot de pony erbij neervalt. Díe mensen zijn egoïstisch, niet mensen zoals ts.

Qua rijden;
vind het er niet allemaal even ontspannen uitzien. Misschien dat je eerst de ontspanning op moet gaan zoeken en daarna hem eens wat laten nageven. Hoe het er nu uitziet (ik oordeel van fotos Knipoog ), trek je hem haast in de krul. Denk ook om je voeten en je schouders, je leunt teveel naar achteren.
Succes Knipoog

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 19:59

Xre schreef:
Nou, ik vind hem nou niet echt bepaald M1. Hij loopt erg gespannen en opgekropt. En hij loopt zeker niet lekker over de rug en dat laat me nou wel vereisd in de M1. Je kan wel zien dat hij wat ouder is, en ik denk dat het ook beter is hem met pensioen te laten gaan.

Dat hij niet helemaal lekker over de rug loopt komt omdat hij een wat ingezakte rug heeft.
Dit is al een heel stuk weggewerkt maar wat hij nu nog heeft daarvan is niet meer weg te krijgen ..
(dit had hij al toen wij hem kochten)
Maar goed nieuws.
Waarschijnlijk heeft hij toch zijn pensioen bij ons achter in de wei!!
Eerst zou dit niet kunnen ivm maar 1 stal, maar het staat bijna vast dat we een nieuwe stal erbij maken!!

@meerdere mensen;
Het ziet er niet super ontspannen uit zoals meestal, maar dat komt omdat ik hier nog even snel in draf/galop ging om een paar mooie fotos te maken, dit is niet super gelukt maar toch vind ik het fijn dat ik wát fotos heb Haha!

Bedankt voor de tips die jullie al hebben gegeven, ik ga de komende weken erg op mijn houding letten.
En jullie hebben me toch laten zien dat er ook nog een bokt is die wél sociaal is en mee leeft!

Groetjes, Iris

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:01

Moderatoropmerking:
De TS hoeft zich op HAW niet te verantwoorden dat haar pony weg gaat om met pensioen te gaan, en deze discussie hoort ook niet op HAW. Willen jullie er verder over discussiëren, open dan een topic elders. HAW is voor rijtechnisch commentaar. Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:27

Narya schreef:
tita schreef:
Waarom moet de pony weg ivm ouderdom

Mijn gedachte. Nu komt het een beetje over alsof hij afgedankt wordt omdat hij te oud is. Ik hoop dat je dat toch niet bedoeld.

sorry hoor maar ten eerste is het iemand zijn eigen beslissing om een pony weg te doen met een bijbehorende reden, jullie doen alsof hij een spuitje krijgt omdat hij weg moet ivm ouderdom Sigaar
Ik kan best begrijpen dat een pony weg gaat weer naar een leuk baasje omdat zei niet meer verder komt met een wat oudere pony en dan een nieuwe pony koopt als je ambitieus bent om verder in de sport te komen, waarom zou je anders met voor andere reden een pony verkopen ? ik zie zoooo vaak pony's weg gaan omdat ze niet verder met die pony komen, bedoel dan is het in elk geval zielig dat je een paard verkoop .., dus ik vraag me dus echt af wat mensen hier zich nou aanstellen Nagelbijten / Gniffelen
Bedoel probeer jij maar eens een oudje in de winter goed los te houden en dan lekker een proef door te sturen, bij mij ouwe is dat iig een drama , en het is dat ik dr gewoon absoluut niet weg wil doen en ik niet zo ambitieus ben en hoger in de paardensport wil komen maar anders had ik ook wel gaan kijken voor een nieuw paard ..
en niet iedereen mag 2 pony's hebben dus moeten ze nou eenmaal een keuze maken

verder vind ik het er netjes uit zien maar wel redelijk stijfjes, hals niet echt mooi rond ..
ik zou ehm misschien wat lager rijden en veel basiswerk doen en als je het gevoel krijgt dat die los komt dan pas wat meer oefeningen ..

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:38

Citaat:
Mijn gedachte. Nu komt het een beetje over alsof hij afgedankt wordt omdat hij te oud is. Ik hoop dat je dat toch niet bedoeld.

sorry hoor maar ten eerste is het iemand zijn eigen beslissing om een pony weg te doen met een bijbehorende reden, jullie doen alsof hij een spuitje krijgt omdat hij weg moet ivm ouderdom Sigaar
Ik kan best begrijpen dat een pony weg gaat weer naar een leuk baasje omdat zei niet meer verder komt met een wat oudere pony en dan een nieuwe pony koopt als je ambitieus bent om verder in de sport te komen, waarom zou je anders met voor andere reden een pony verkopen ? ik zie zoooo vaak pony's weg gaan omdat ze niet verder met die pony komen, bedoel dan is het in elk geval zielig dat je een paard verkoop .., dus ik vraag me dus echt af wat mensen hier zich nou aanstellen Nagelbijten / Gniffelen
Bedoel probeer jij maar eens een oudje in de winter goed los te houden en dan lekker een proef door te sturen, bij mij ouwe is dat iig een drama , en het is dat ik dr gewoon absoluut niet weg wil doen en ik niet zo ambitieus ben en hoger in de paardensport wil komen maar anders had ik ook wel gaan kijken voor een nieuw paard ..
en niet iedereen mag 2 pony's hebben dus moeten ze nou eenmaal een keuze maken

[/quote]

Mee eens! Nu heb je idd nog kans om hem te verkopen zodat iemand anders er fijn mee verder kan rijden, als hij 25 lukt dat bijna niet meer of nog moeilijker. Maar ik las al dat hij bij jou zijn pensioen mag vieren ^^ das natuurlijk veel leuker dan hem verkopen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:47

Moderatoropmerking:
Ahum, is mijn bovenstaande modopmerking zo onbegrijpelijk? Lachen Discussie over al dan niet wegdoen van een (oude) pony kan elders op Bokt gevoerd worden, niet op HAW, dat is voor rijtechnisch commentaar. Lachen