Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carantona

Re: Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:42

Redrumfox
de meeste adviezen zijn niet negatief uitgedrukt, TS neemt het zo op omdat ze wss nog te jong is om het te snappen
Heel erg jammer voor haar
Vreselijk voor het paardje want die moet het allemaal gelaten ondergaan................

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:43

Mmm, wanneer je geen advies of commentaar (zoals je het zelf noemt) wilt, is het niet slim foto's te plaatsen.
Iedereen die dat doet verwacht dat er feedback komt, en soms is die dan heel eerlijk.
Maar eerlijk (alhoewel de ene keer iets vriendelijker gebracht dan de andere keer) kan wel verdomd leerzaam zijn.
Ik zou er als ik jou was mijn voordeel mee doen, en dit gewoon oppakken en les met hem nemen....
Want nu is er idd geen sprake van ontspanning en gebruikt het paard zijn rug helemaal niet. Ziek zijn geweest of een paar weken niet gereden hebben laten niet zo'n beeld zien wanneer het normaal gesproken wel ontspannen oogt. Wanneer je zelf al vind dat deze foto's niet representatief zijn voor jullie prestaties over het algemeen moet je ze niet plaatsen.
Succes!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:46

Ik kan niet anders dan het met de rest eens zijn, paard loopt verschrikkelijk gespannen en het geeft gewoon een vervelend beeld.
Als je geen commentaar wilt, moet je of geen foto's meer plaatsen, of dat paard beter gaan rijden! Als je je paard echt netjes rijdt, wordt dat op bokt echt wel gewaardeerd!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:46

rijan: ik zie niet zoveel positiefs ik zie liever dit met een simpel bit en zonder sporen.

en Rijan? wil je een klein beetje op je spelling letten? het is zo moeilijk te lezen zo. Lachen
(niet aanvallend bedoelt overigens)

Als er dyslectie in het spel is heb ik niks gezegt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:48

Ziet er idd niet vriendelijk uit. Misschien kun je gaan lessen? Lekker een vriendelijk bit erin en de tijd nemen. Dan komt het vast wel goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:50

rijan niks gezegd Clown
het staat helemaal onder in je onderschrift kon het niet zien Clown

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:55

moonfish13 heb het even verbeterd voor zover ik me fouten zag ! bedankt Bloos

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:56

geeft niet hoor Haha! ik kon het niet zien in je onderschrift ik dacht al weer zo'n klassiek geval van te lui om op je spelling te letten Clown Vork

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:59

Net als de meeste hier ben ik het eens dat het er niet echt vriendelijk uitziet.
Okal is het je verzorg paard is het wel je eigen keuze om met sporen te rijden
lijkt me.
Èn als je met sporen rijd vind ik wel dat je ze goed moet gebruiken.
En dat betekend dus niet dat je die spoor er gewoon volop in prikt zoals ik zie op deze
foto.
Hetzelfde vind ik het het Pelhambit. Als je het gebruikt gebruik het dan goed. En dus niet op de manier
zoals de foto aanduidt.
Het zal best dat de pony hier mee is opgegroeid maar jij kunt er toch een ander bit in doen?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:45

Ook ik kan me alleen maar aansluiten bij bovengenoemde opmerkingen..
Je moet toch niet met sporen rijden, ook al is je paard op deze manier getraind, dat ben jij waarschijnlijk niet..net als het scherpe bit, waar je trouwens de onderste neusriem verkeerd van hebt zitten,zal hij wel op getraind zijn maar jij niet..
Als dit zo is zou ik echt eens met de eigenaren overleggen of ze jou hiermee beter willen begeleiden..en je zegt: hij reageerd goed op mijn stem: Sporen eraf, heel makkelijk!
En om over het cap gebruik maar niets te zeggen(oftewel het ontbreken hiervan), want dat zul je dan ook wel niet op prijs
stellen.
Ik vind het enorm jammer dat je zo aangebrand reageerd..iedereen heeft het beste met je PAARD voor en dan is het jammer dat het jou niet zo goed bevalt..
Advies:zoek begeleiding en bespreek of een ander bit een optie is bij de eigenaren..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:00

Moderatoropmerking:
Airalove, HAW is voor rijtechnisch commentaar bedoeld. Wil je daar niets over horen kun je beter ook geen topic openen. Wees blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om je topic te bekijken en je bruikbare tips te geven, en toon dat dan ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 08:58

moonfish13 schreef:
je bent wel verzekerd zonder cap

In belgie ben je zeker niet meer verzekerd zonder cap Knipoog Zelfs niet als je binnen rijd Knipoog

Ik vind het er evemin goed uit zien. Jammer dat TS zo reageert...Op een aantal mensen na wordt er echt wel goed advies gegeven. Lachen De mensen die beweren dat het er vreselijk uit ziet...Dat vind ik eigenlijk ook jammer. We doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons paard is toch? Zouden jullie willen dat iemand zegt dat je foto's er vreselijk uit zien? Als je ze hier plaatst wil dat zeggen dat je er toch blij mee ben. Beetje sneu dat mensen hier denken het recht te hebben dat de kop in te drukken Knipoog

Over de foto's...Het ziet er gespannen uit, na twee weken is dat best te begrijpen en ik ben eigenlijk benieuwd naar het filmpje Lachen ik hoop dat je dat wel nog wil plaatsen. Het bit is inderdaad niet het meest vriendelijke dus misschien zou je je teugels iets meer kunnen laten vieren? Al kan het ook dat ik het gewoon fout zie gezien de kwaliteit van de foto's Lachen Probeer hem vanvoor wat meer los te laten en meer van achter naar voren te rijden, stuur met je been en bepaal het tempo met je zit Lachen als hij zo goed opgeleid is als je beweerd, is dat prima mogelijk. Als je rijd met je zit, gaat je paard zijn achterhand wat zakken en zijn rug gebruiken. Dán heb je pas het gewenste resultaat Lachen Dan zal hij ook vanzelf wat lager komen met het hoofd en het bit loslaten. Lachen

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:45

De mensen die beweren dat het er vreselijk uit ziet...Dat vind ik eigenlijk ook jammer. We doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons paard is toch?

ik denk dat hier mij mee bedoeld, en ik vindt het ook vreselijk dat ze geen adviezen wil aannemen
Je ziet op de foto ,waar dat andere meisje er op rijd, een heel ander paardje lopen .

Als je goed leest zeg ik erbij dat ik denk dat ze niet veel heeft gereden, en dat ze imo niet is opgeleid voor een pelhambitwijken of uberhaupt zelfs een spoortje
Ik geef haar ,net als de rest het advies om goed les te nemen, maar haar reactie is zo kinderachtig dat ik zeker weet dat we het bij het goed eind hebben.
Na de smoesjes van ziek zijn geweest en 2 weken niet te hebben gereden denk ik
ze weet volgens mij zelf ook wel dat ze fout bezig is
Nogmaals, ze heeft hele aardige en goede adviezen gehad hier op bokt maar hangt zelf het slachtoffer uit

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:51

tsja, ik zie een niet vrolijk gespannen paardje, maar dat is al gezegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:00

paintedblack schreef:
De mensen die beweren dat het er vreselijk uit ziet...Dat vind ik eigenlijk ook jammer. We doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons paard is toch?

ik denk dat hier mij mee bedoeld, en ik vindt het ook vreselijk dat ze geen adviezen wil aannemen
Je ziet op de foto ,waar dat andere meisje er op rijd, een heel ander paardje lopen .

Als je goed leest zeg ik erbij dat ik denk dat ze niet veel heeft gereden, en dat ze imo niet is opgeleid voor een pelhambitwijken of uberhaupt zelfs een spoortje
Ik geef haar ,net als de rest het advies om goed les te nemen, maar haar reactie is zo kinderachtig dat ik zeker weet dat we het bij het goed eind hebben.
Na de smoesjes van ziek zijn geweest en 2 weken niet te hebben gereden denk ik
ze weet volgens mij zelf ook wel dat ze fout bezig is
Nogmaals, ze heeft hele aardige en goede adviezen gehad hier op bokt maar hangt zelf het slachtoffer uit

Wie het schoentje past trekke het aan, dus als je je aangesproken voelt bedoel ik idd jou. Knipoog Beslis je zelf gezien ik nergens een naam bij zet. Weet je 200% zeker dat dat een smoesje is?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:17

Sorry dat ik het zeg, maar mag dit topic alsjeblieft op slot? Lachen Voor zover ik het heb gelezen zal de TS niet snel naar de bovengenoemde adviezen luisteren en wil ze alleen positieve reacties. Het zal waarschijnlijk nog wel 30 pagina's kosten om haar enigzins van bepaalde zaken te overtuigen. Lijkt mij niet echt de moeite, aangezien de kans ook bestaat dat de TS gewoon helemaal niet wil luisteren. Helaas zijn er ook mensen die op deze manier paardrijden en er van overtuigd zijn dat ze het op deze manier ook goed doen. En als iedereen in je omgeving hetzelfde vind/zegt, lijkt me dat best logisch! Dus dit is echt niet aanvallend bedoeld tegenover de TS, jammer dat ze de adviezen verkeerd opvat, er niet naar wil luisteren en meteen in het verzet schiet, maar het lijkt mij echt nutteloos om dit topic open te laten.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:55

Weet niet of de TS hier nog op gaat reageren..
Maarja,
- Tenen naar binnen
- Sporen leren gebruiken aangezien je ze nogal heeeel erg in zijn buik prikt
- Cap ( dit is natuurlijk wel eigen keuze )
- En zoals de rest al zegt, overleg is voor een ander bitje.

Wel leuk paardje verder hoor Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:02

pharagirlke: dat vind ik een goede regel hoor!

ik vind als jij met je harses op de bakrand valt o.i.d. en je bent er niet meer of ernstig gewond ofzo zit je familie met de ellende terwijl je het letsel sterk kan verminderen door een cap op je hoofd te zetten. Vork

ik heb t trouwens niet eens in de gaten dat ik er een op heb, is het zelfde: sommige mensen kunnen geen horloge dragen worden ze gek van. je huid moet er gewoon aan wennen dat het er zit,

zo ook dat je lijf moet wennen aan het feit dat er een cap op je hoofd staat je lichaam raakt er gewent aan dat het er zit.

AiraLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 09:32

Kyk luister,
Ik kan best wel tegen die commentaar van jullie maar leer alstublieft eens te begrijpen dat ik het niet voor te zeggen heb?
Elvis is niet mijn paard maar mijn verzorgpaard,Hij heeft zijn vorig gewoon hoofdstel overgetrokken dus hij is niet te doen zonder dat hoofdstel en bit,Het is een heel goéd hoofdstel en het lijkt misschien helemaal zo dat ik hem pijn doe maar dat is niet zo!Jullie doen alsof ik een mishandelaar ben,Ik heb foto's genomen en filmpjes om te kijken wat ik zelf fout doe,En nu zie ik het ook ,Soms zit ik perongeluk met mijn spoor tegen zijn buik,En daar moet ik de volgende x beter op letten toch?
Ik zit niet hard in zijn mond ik was meer mijn teugels kwijt,Het ziet er allemaal gespannen uit,Maar het was lang geleden,voor mij in ieder geval toch,&Dat zal wel aan mij liggen,Hier de twee filmpjes,&Kijk er maar naar;http://youtube.com/watch?v=0wTI72BigSA
( draf )
http://youtube.com/watch?v=YB8s6QgWF4Q
Galop,

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:43

Dat filmpje verteld eigenlijk alles, je hebt geen goede zit, wiebelende benen die constant in zijn buik prikken, je armen vliegen nog alle kanten op......

Zorg voor les, want dit lijkt me een heel leuk paard en zou zo niet gereden moeten worden, dat verdiend hij niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:50

Er is niemand die zegt dat je een mishandelaar bent, maar je wilt commentaar op je filmpje. Eerste filmpje, de link doet het niet, die moet men even kopieren naar de adresbalk. Je rijdt erg met je tenen naar buiten, paard loopt helemaal uit elkaar en de stelling is compleet afwezig, ik zie wat je noemt tegenstelling, hij kijkt de hele tijd naar buiten in plaats van ook maar enige buiging naar binnen te geven. Verder zie je hem ook op de rechte stukken constant naar de bakrand kijken.
Dan je tweede filmpje, voordat je in galop aanspringt zie ik dat je constant op het verkeerde been aan het lichtrijden bent, en op een gegeven moment ruk je het hoofd van de pony gewoon naar binnen. Verder is de galop totaal niet gedragen, achterhand komt niet onder de massa, en de galop "rolt" niet, wat je juist bij een paard als een Anda wel mag verwachten.
Ik vind het een zwaktebod, dat je na twee weken niet rijden, helemaal opnieuw zou moeten beginnen.
Neem les, en heb wat minder eigendunk, misschien wordt het dan nog eens wat. Rijden zoals op dit soort filmpjes is beginnersnivo. Je stuurt een beetje rond en zit te gangen uit, dat is het wel zo'n beetje. Jammer.

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:55

ik heb het gevoel dat je in galop elke keer dat je weer in het zadel neerkomt ... (je komt ook erg ver uit het zadel maar dat kan ook mijn fout zijn..dat t niet goed is gezien) je teugels aantrekt...dat je dus je evenwicht houd door de teugels..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:58

Vraag eens of de eigenaresse hem kan longeren, zodat je zonder teugels aan je zit kunt werken, draven en galoperen zonder beugels, zodat je een vastere zit krijgt. Verder zou ik proberen of je het paard meer op je zit kunt gaan sturen, dus ook voorbereiden voor de bochten door het paard te ondersteunen met je benen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:02

hoi TS,

Elvis ziet eruit als een erg leuk paard.
ik denk ook dat je misschien toch je sporen zou kunnen aflaten,omdat Elvis er dan op een gegeven moment niet meer op reageert.
een cap is inderdaad wel een goed plan,het liefste paard kan ook struikelen.
het bit is een lastig punt als het dier niet van jou is,kan je de eigenaar niet voorstellen om de teugel alleen op de grote ring vast te maken?
misschien dat hij wel zo gespannen is omdat het bit constant scherp op hem inwerkt.
probeer verder op je billen te zitten en je armen langs je lichaam te houden,en je hakken uitgdrukt(dan heeft hij ook geen last van evt prikkende sporen)
het zou voor jullie beiden goed zijn om les te nemen,wedden dat je snel vooruit gaat?

ik hoop dat je het advies toch een beetje in je opneemt,want Elvis is een hartstikke leuk paardje om te zien.

veel succes

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:15

amondi schreef:
Dat filmpje verteld eigenlijk alles, je hebt geen goede zit, wiebelende benen die constant in zijn buik prikken, je armen vliegen nog alle kanten op......

Zorg voor les, want dit lijkt me een heel leuk paard en zou zo niet gereden moeten worden, dat verdiend hij niet!

Nergens om hoor, maar denk je dat ze dit goed zal oppikken? Als ze zich aangevallen voelt kan ik dat haar niet kwalijk nemen... Ik snap wat je bedoeld, maar een beetje opbouwende kritiek krijgt vaak een betere ontvangst Knipoog

Snoevie schreef:
hoi TS,

Elvis ziet eruit als een erg leuk paard.
ik denk ook dat je misschien toch je sporen zou kunnen aflaten,omdat Elvis er dan op een gegeven moment niet meer op reageert.
een cap is inderdaad wel een goed plan,het liefste paard kan ook struikelen.
het bit is een lastig punt als het dier niet van jou is,kan je de eigenaar niet voorstellen om de teugel alleen op de grote ring vast te maken?
misschien dat hij wel zo gespannen is omdat het bit constant scherp op hem inwerkt.
probeer verder op je billen te zitten en je armen langs je lichaam te houden,en je hakken uitgdrukt(dan heeft hij ook geen last van evt prikkende sporen)
het zou voor jullie beiden goed zijn om les te nemen,wedden dat je snel vooruit gaat?

ik hoop dat je het advies toch een beetje in je opneemt,want Elvis is een hartstikke leuk paardje om te zien.

veel succes

Kijk, híér heb je wat aan (naar mijn inziens)! In feite wordt hier hetzelfde verteld als in mijn voorgaande quote, maar dit komt al een stuk vriendelijker over. TS, ik hoop dat je wat met de tips doet, dan worden jullie vast een leuk team!