Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik kon het niet zien in je onderschrift ik dacht al weer zo'n klassiek geval van te lui om op je spelling te letten

moonfish13 schreef:je bent wel verzekerd zonder cap
Zelfs niet als je binnen rijd 
De mensen die beweren dat het er vreselijk uit ziet...Dat vind ik eigenlijk ook jammer. We doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons paard is toch? Zouden jullie willen dat iemand zegt dat je foto's er vreselijk uit zien? Als je ze hier plaatst wil dat zeggen dat je er toch blij mee ben. Beetje sneu dat mensen hier denken het recht te hebben dat de kop in te drukken 
ik hoop dat je dat wel nog wil plaatsen. Het bit is inderdaad niet het meest vriendelijke dus misschien zou je je teugels iets meer kunnen laten vieren? Al kan het ook dat ik het gewoon fout zie gezien de kwaliteit van de foto's
Probeer hem vanvoor wat meer los te laten en meer van achter naar voren te rijden, stuur met je been en bepaal het tempo met je zit
als hij zo goed opgeleid is als je beweerd, is dat prima mogelijk. Als je rijd met je zit, gaat je paard zijn achterhand wat zakken en zijn rug gebruiken. Dán heb je pas het gewenste resultaat
Dan zal hij ook vanzelf wat lager komen met het hoofd en het bit loslaten.

paintedblack schreef:De mensen die beweren dat het er vreselijk uit ziet...Dat vind ik eigenlijk ook jammer. We doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons paard is toch?
ik denk dat hier mij mee bedoeld, en ik vindt het ook vreselijk dat ze geen adviezen wil aannemen
Je ziet op de foto ,waar dat andere meisje er op rijd, een heel ander paardje lopen .
Als je goed leest zeg ik erbij dat ik denk dat ze niet veel heeft gereden, en dat ze imo niet is opgeleid voor een pelhambitwijken of uberhaupt zelfs een spoortje
Ik geef haar ,net als de rest het advies om goed les te nemen, maar haar reactie is zo kinderachtig dat ik zeker weet dat we het bij het goed eind hebben.
Na de smoesjes van ziek zijn geweest en 2 weken niet te hebben gereden denk ik![]()
ze weet volgens mij zelf ook wel dat ze fout bezig is
Nogmaals, ze heeft hele aardige en goede adviezen gehad hier op bokt maar hangt zelf het slachtoffer uit
Beslis je zelf gezien ik nergens een naam bij zet. Weet je 200% zeker dat dat een smoesje is?
Voor zover ik het heb gelezen zal de TS niet snel naar de bovengenoemde adviezen luisteren en wil ze alleen positieve reacties. Het zal waarschijnlijk nog wel 30 pagina's kosten om haar enigzins van bepaalde zaken te overtuigen. Lijkt mij niet echt de moeite, aangezien de kans ook bestaat dat de TS gewoon helemaal niet wil luisteren. Helaas zijn er ook mensen die op deze manier paardrijden en er van overtuigd zijn dat ze het op deze manier ook goed doen. En als iedereen in je omgeving hetzelfde vind/zegt, lijkt me dat best logisch! Dus dit is echt niet aanvallend bedoeld tegenover de TS, jammer dat ze de adviezen verkeerd opvat, er niet naar wil luisteren en meteen in het verzet schiet, maar het lijkt mij echt nutteloos om dit topic open te laten.
amondi schreef:Dat filmpje verteld eigenlijk alles, je hebt geen goede zit, wiebelende benen die constant in zijn buik prikken, je armen vliegen nog alle kanten op......
Zorg voor les, want dit lijkt me een heel leuk paard en zou zo niet gereden moeten worden, dat verdiend hij niet!
Snoevie schreef:hoi TS,
Elvis ziet eruit als een erg leuk paard.
ik denk ook dat je misschien toch je sporen zou kunnen aflaten,omdat Elvis er dan op een gegeven moment niet meer op reageert.
een cap is inderdaad wel een goed plan,het liefste paard kan ook struikelen.
het bit is een lastig punt als het dier niet van jou is,kan je de eigenaar niet voorstellen om de teugel alleen op de grote ring vast te maken?
misschien dat hij wel zo gespannen is omdat het bit constant scherp op hem inwerkt.
probeer verder op je billen te zitten en je armen langs je lichaam te houden,en je hakken uitgdrukt(dan heeft hij ook geen last van evt prikkende sporen)
het zou voor jullie beiden goed zijn om les te nemen,wedden dat je snel vooruit gaat?
ik hoop dat je het advies toch een beetje in je opneemt,want Elvis is een hartstikke leuk paardje om te zien.
veel succes