paard onrustig bij de eerste 5 minuten van het rijdne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Re: paard onrustig bij de eerste 5 minuten van het rijdne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:19

Klaartje is ook al 2 jaar ingereden, maar rijd pas sinds een jaar 'serieus' en nog steeds was ze elke keer nerveus of druk als ik opstapte inderdaad, van m'n instructrice moest ik dan gaan draven, dan was ze op het begin wel druk met draven, maar werd ze wel rustiger. M'n instructrice zei altijd: Als ze op het begin druk is gaat ze toch niet zich concentreren, dan kan je beter even draven en dan is dat er meestal wel uit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:01

Meteen draven als ze koud uit stal komt ben ik echt niet voor. Dan zijn de spieren en pezen nog niet doorbloed en opgewarmd en is er een grotere kans op blessures.

Je kan ze beter goed leren luisteren naar je (grondwerk is ook een manier) dan ze hun zin te geven door te gaan draven. En als ze zich niet concentreert kan je dat opvragen door figuren te gaan rijden. Als ze nog niet los is op de diagonaal van hand veranderen, eens een heeeel grote volte etc, dan moet ze vanzelf op gaan letten. Maar zorg dat jij bepaald wat het tempo is en niet je paard!

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:32

diep zitten en niet trekken,ontspannen, praten vertel 'm 'n sprookje ofzo maakt niet uit, zing vader jacob ofzoiets Clown ontspannen niet gaan spannen als je gaat spannen heeft het paard eigenlijk al gewonnen, hij heeft jouw weer te pakken. Succes ermee!

Mniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:43

het is maar 5 minuten en anders moet je eerst longeren of loslaten