ik gok dat dit een topic word van 8,7 blz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MonicaG schreef:jOyss schreef:Ik wil niet zeuren, of weer een reltopic of wat dan ook beginnen, maar deze ruiter is toch écht te groot voor deze pony.. hij kan bijna meelopen.
Bijna? Hij kan al meelopen
nokemi schreef:weet je zeker dat de pony 4 word?
vind haar er nog erg iel uitzien,en zou zeker nog een tijd wachten met belasten.
LADPR schreef:Jeetje ik word helemaal triest van die foto's.
Misschien een goed idee om een passend zadeltje en een passend ruitertje te zoeken?
Miss_Maya schreef:Als er een zadeltje zou op liggen lijken zijn benen ook al een heel deel minder lang + hij steekt zijn benen soms naar voor af.
Overigens kan het imo toch geen kwaad als zijn benen te lang zijn , zolang hij maar niet te zwaar is. EN ik denk dat sommig een stukje gemist hebben we rijden HEEL SOMS eens dressuur voor de afwisseling want normaal gaan we altijd wandelen of LL of .... Hij rijdt er soms gewoon eens op zodat ze dat ook kent en netjes aan de teugel loopt. Ik heb het nog maar even verduidelijkt in de beginpost.
Miss_Maya schreef:Als er een zadeltje zou op liggen lijken zijn benen ook al een heel deel minder lang + hij steekt zijn benen soms naar voor af.
Overigens kan het imo toch geen kwaad als zijn benen te lang zijn , zolang hij maar niet te zwaar is. EN ik denk dat sommig een stukje gemist hebben we rijden HEEL SOMS eens dressuur voor de afwisseling want normaal gaan we altijd wandelen of LL of .... Hij rijdt er soms gewoon eens op zodat ze dat ook kent en netjes aan de teugel loopt. Ik heb het nog maar even verduidelijkt in de beginpost.
detour schreef:Miss_Maya schreef:Als er een zadeltje zou op liggen lijken zijn benen ook al een heel deel minder lang + hij steekt zijn benen soms naar voor af.
Meid, het is jouw dier en je zult zelf moeten beslissen wat je acceptabel vindt.
Maar waarom zet je haar anders neit voor de wagen? da's namelijk heel erg leuk met zo'n kleine keutel, wij hadden een minishet van 80 cm, reed voor kids voor geen meter, echt te klein, maar wagen was super alternatief!
LADPR schreef:@ Miss Maya: Het ruitertje is gewoon te groot, kan je hoog of laag springen.
Als je perse iemand op je pony wil laten rijden zoekt dan gewoon een passend ruitertje.
Waarom is aan de teugel lopen zo belangrijk dan?
Je kan een zadeltje wel geldverspilling vinden maar het is veel beter voor je pony.
sandra1986 schreef:en ook AFENTOE is een last voor de pony!
en zeker een pony van 4 jaar!!!!
schandalig. ik heb hier echt geen woorden voor
die pony is nog aan het groeien
dierenartskosten over 2 jaar omdat je pony versleten is met zijn 6 jaar is geen geldverspilling?
Ingmar_ schreef:Miss_Maya schreef:Als er een zadeltje zou op liggen lijken zijn benen ook al een heel deel minder lang + hij steekt zijn benen soms naar voor af.
Maar zie je dan niet dat hij in de galop, trouwens ook in stap en draf, zijn benen in de weg heeft voor de pony? En ook al steekt hij zijn benen naar voren, dan vind ik hem nog te lang. Op deze manier heel soms dressuur is ook niet echt slim. Je zit hem gewoon in de weg.
Ik zou hem vertellen dat het niet meer kan, maar het is tenslotte jouw pony en ik heb de indruk dat het zo nog wel een poosje doorgaat. Ik ben klaar hier in dit topic, het is volgens mij een beetje tegen dovemansoren gericht, maar ik hoop van niet.
sandra1986 schreef:en ook AFENTOE is een last voor de pony!
dierenartskosten over 2 jaar omdat je pony versleten is met zijn 6 jaar is geen geldverspilling?
Miss_Maya schreef:LADPR schreef:@ Miss Maya: Het ruitertje is gewoon te groot, kan je hoog of laag springen.
Als je perse iemand op je pony wil laten rijden zoekt dan gewoon een passend ruitertje.
Waarom is aan de teugel lopen zo belangrijk dan?
Je kan een zadeltje wel geldverspilling vinden maar het is veel beter voor je pony.
Ik wil gewoon af en toe eens wat met haar dressuren , ze dient zeker niet voor op te rijden.
Ik weet ook dat hij te groot is maar zeker niet te zwaar. Een van die paar keertjes rijden gaat ze echt nergens last van krijgen hoor.
Aan de teugel is niet belangerijk voor mij , maar zo gebruikt zo ook eens die spieren.
& van dat wagentje :
dat wil ik inderdaad heel graag maar waar ga ik er dan mee mennen ?
Om in het bos te geraken moet ik over de weg en ik ben nog geen 16 en ik heb geen ervaring met mennen.
Miss_Maya schreef:sandra1986 schreef:en ook AFENTOE is een last voor de pony!
Haha hier moet ik toch even om lachen hoor.
Zo een keertje rijden gaat echt niets doen aan haar ! Het duurde misschien nog maar een kwartiertje.
De eerste keer dat iemand op haar ging zitten was ze 3,5 en ik ken ponys genoeg wat op hun een 2,5/3 worden ingereden en dan 3/4 keer per week ohz moeten werken.
Dit lijkt mij veel schadelijker dat heel af toe eens een kwartje wat te dressuren
katiavl schreef:Denk ook naar dovemans oren het is als ik me goed herinner niet het eerste lange topic van ts
Keedie schreef:Laat de ruiter er elke dag op rijden zo kan de shet even zijn energie kwijt. Hij is echt niet te groot hoor, je kan zeker wel nog een klein half jaartje op hem blijven rijden.
niet dus!
waarom ga je niet een paar keer een leuke wandeling maken? Of leuk VD er zijn zat dingen waar vooral zulke beestjes echt wel hun energie kwijt in kunnen raken. En veel leuker vinden dan een persoon die mee kan lopen op zijn rug. Hoe zou jij het vinden, als een groot persoon even op je kwam rijden en die gene zijn/haar benen komen steeds tegen voorbenen aan. Ik zelf zou het geen prettig gevoel vinden.
Ik zeg dit niet om je af te kraken maar om je tips te geven wat je beter kan doen met hem/haar.
Het is opzich een leuk beestje om te zien, maar niet zo en jammer van de kwaliteit.
Veel plezier
Miss_Maya schreef:Hun bouw is toch niet gemaakt om op te rijden.
Als je een beetje realistisch kijkt , zie je dat toch.
Voor kleine kinderen zou dit wel kunnen ja maar voor grotere mensen toch niet.
Shetlanders kunnen ook netjes aan de teugel lopen enzo maar ze kunnen geen volwassen mens dragen.
Ik had ook veel liever gehad dat mijn shet een d pony was geweest zodat ik erop kon rijden want bij dressuur aan de LL kan ze echt netjes lopen. Maar helaas het is niet zo.
Shetjes dan wel weer goed geschikt voor andere dingen.