Uckfield (Landino x Jackson) @ work.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyta

Re: Uckfield (Landino x Jackson) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:41

Mooi paard wel, veel plezier ermee.
Staan die paarden trouwens samen met een ezel? Ik heb altijd geweten dat het raadzaam is die niet samen te zetten...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:24

@patty:
Mooi paard patty, denk dat het wat rijden betreft wel goed komt.
Zadel zou ik toch echt nogmaals naar laten en laten vervangen.
Kun je anders niet van iemand een zadel lenen wat wel goed past?
Snap je reden helemaal hoor, maar neem aan dat je ook niet wilt ze een blessure oploppt door een slecht passend zadel;-)....

Wat betreft rijden in de wei me een andere pony erbij, gewoon blijven doen hoor. Jij kent de situatie bij jullie en weet dat het kan. Wanneer de wei groot genoeg is zie ik dan geen probleem.
Doe het hier zelf ook wel eens, staan dan zelfs twee pony's erbij. Ook nooit problemen gehad, het kan dus wel degelijk;-)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:01

Erg leuk.. een Jackson! Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, en dat ze inderdaad geen verborgen gebreken blijkt te hebben. Zadel ben ik ook niet echt gecharmeerd van qua pasvorm, en echt fijn voor je eigen zit lijkt hij me ook niet Knipoog
Alleen.... staan de paarden in de wei met ezels?????? Dat is echt vragen om problemen!!

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:46

Wat me hier dus ook opvalt WEER een niet passend zadel en dat nog wel op je eigen paard.Echt niet slim bezig + dat je in een wei met loslopende paarden rijd. dat is vragen om problemen.
en ik ben het ook met hun eens over die ezels. dat kan echt niet !!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:51

Gefelicteerd met je 1e eigenpaard!
Veel plezier er verder mee Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:52

Gefeliciteerd met je eerste eigen paard Patty. Lachen Ik vind dit er al een stuk fijner uitzien dat het vorige topic. Je krijgt ook hele nuttige tips op de vorige pagina. Het zadel lijkt mij vanaf de foto's ook niet goed te liggen, en bovendien lijkt het erg ver naar voren te liggen. Hou het toch even goed in de gaten. Heel veel plezier en succes met Uckfield.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:57

heeey patty

gefeliciteerd !! wat super leuk alleen denk wel om je houding maar daar ben je mee bezig zei je al Knipoog

alleen ik reed ook meestal met andere paarden in de wei dus het kan best. alleen misschien kan je beter wel voor een ander zadel kijken maar zolang je haar er tot nu toe niet mee belemmerd kan het wel Knipoog ik had zelf ook een erg oud zadel maar die lag ook super !

veel succes !!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:59

nicky_4you schreef:

wie zegt dat die ezels bij de paarden op de wei staan ?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:02

Wat een leukerd Patty!
Gefeliciteerd met je eerste eigen paard, vind jullie al een leuke combinatie! OK dan!

Over het zadel kan ik helaas hetzelfde zeggen als de rest, je ziet op sommige foto's duidelijk dat de voorkant hoger ligt dan de achterkant, boom is dus te smal en daardoor liggen de zweetbladen weer te ver naar voren waardoor jij ook niet lekker zit Lachen Misschien dat ze daardoor idd wat anders loopt.
Zeker even naar laten kijken Lachen

Heel veel plezier en succes met dat mooie dier Knipoog

Edit: dat van die ezels lijkt me niet relevant voor HAW, tenzij mensen hier rijtechnisch commentaar op de ezels willen geven..
Over het wel en niet kunnen, hier staan ook ezels in de buurt, in dezelfde wei als de paarden, geen enkel probleem.
Laatst bijgewerkt door Krijtje op 10-03-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:04

Hele leuke foto's, ziet er alweer beter uit dan in je vorige topic. Ik denk het vooral een kwestie is van elkaar beter leren kennen, omdat je paard nu al veel ontspannender loopt.

nicky_4you schreef:
Wat me hier dus ook opvalt WEER een niet passend zadel en dat nog wel op je eigen paard.Echt niet slim bezig + dat je in een wei met loslopende paarden rijd. dat is vragen om problemen.

Zou ik graag van JOU een meer onderbouwend antwoord willen weten, omdat ik je niet snap. Waarom is het vragen om problemen om in een wei met loslopende paarden te rijden en waarom kan een paard niet samen staan met een ezel?
Graag van JOU antwoord!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:04

natas_joy schreef:
nicky_4you schreef:

wie zegt dat die ezels bij de paarden op de wei staan ?

even de linken openen... zie je het vanzelf Knipoog

@ TS: Ik heb eens ergens gelezen dat alle ezels standaard een vorm van wormen hebben die dodelijk kán zijn voor paarden... Ik weet niet of dit waar is, maar miss kun je het eens met je dierenarts overleggen??

Verder vind ik het er goed uitzien... veel plezier ermee!
Laatst bijgewerkt door jarrah op 10-03-08 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:05

Liselot11 schreef:
Hele leuke foto's, ziet er alweer beter uit dan in je vorige topic. Ik denk het vooral een kwestie is van elkaar beter leren kennen, omdat je paard nu al veel ontspannender loopt.

nicky_4you schreef:

Zou ik graag van JOU een meer onderbouwend antwoord willen weten, omdat ik je niet snap. Waarom is het vragen om problemen om in een wei met loslopende paarden te rijden en waarom kan een paard niet samen staan met een ezel?
Graag van JOU antwoord!

Misschien een wat l*llige reactie, maar n.a.v. de vorige fototopics van Patty lijkt het mij beter om nicky_4you te negeren.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:12

MissJ schreef:
nicky_4you schreef:

Graag van JOU antwoord!

Misschien een wat l*llige reactie, maar n.a.v. de vorige fototopics van Patty lijkt het mij beter om nicky_4you te negeren.

Misschien wel, maar ik ben geinteresseerd in het waarom. Je kunt wel dingen gaan roepen, maar als bezoekster van dit topic rijst bij mij een vraag nav het gegeven antwoord. Ik weet namelijk niet waarom je niet kunt rijden met andere paarden in één wei, en waarom een paard niet samen kan staan met een ezel.

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:15

waarom ? omdat ik net als meerdere bokkers in dit topic de waarheid spreek dat het zadel niet past ?

met andere paarden in de wei is nogal gevaarlijk. wat als ze achter elkaar aangaan oid Knipoog

en een ezel heeft gevaarlijke wormen en parasieten dat is algemeen bekend hoor

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:16

sorry ff off-topic..
Ik vroeg hoger of ezel en paarden samen stonden, enkel om attent te maken dat het niet raadzaam is, tenzij zeer stipte ontworming (Ivermectine)!
Ezels kunnen drager zijn van infectie/longwormen, maar worden zelf niet snel ziek. Paarden zijn daarvoor veel gevoeliger en krijgen bronchitis.
Laatst bijgewerkt door Cyta op 10-03-08 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:17

Pattypaard schreef:
Bedankt iedereen Lachen
Er loopt idd een pony los in de wei erbij.
Sumpielover; Zadel schuift niet naar voren Lachen
love_nadesh; Haha, na ongeveer een half uur hebben we hem toen ook maar weer weg gehaald bij der Tong uitsteken
Horses_freak; Haha ja 's goed! Haha!
Rosa_; Klopt idd. Werk eraan.
Zazoeyou; Ze is klinisch gekeurd.
Kelly_ann; Klopt idd. Moet in een langzamer tempo rijden.
Laverite; Ze word later weer verkocht. Lachen
Zoe_Iris; Over mijn houding klopt idd. Nike rij ik ook nog. Lachen

Over het zadel, hier hebben wat mensen heen gekeken en we houden deze nog enkele weken/maanden. Tot ze wat meer bespiering heeft en dan komt er een andere.

Enkele WEKEN??MAANDEN???

Nou sorry hoor,, hier kan ik wel om janken Huilen

Het zadel is NU AL te klein/smal,, dan wil je er nog weken/maanden mee doorrijden??en wachten tot ze meer bespiering krijgt???

Nou daar kan je lang op wachten,, paard zal alleen maar meer bespiering verliezen op die plek,,en niet te denken van alle overige gebreken die ze hieraan over zal houden Boos!

Ik vind dat je dit niet kunt maken tegenover het paard..

Mijn paard(4 jaar) heeft nu al zijn 4e nieuwe zadel,, jonge paarden gaan nog alle kanten op,,je blijft voorlopig dus nog wel even aanpassen,,

Jij draagt toch ook kleding op maat?? en als je dikker wordt koop je toch ook iets passends?? of blijf jij lopen in kleding wat 4 maten te klein is..zal je lekker in kunnen bewegen jo Vork

Nee kom op... ik kan hier even niet zo goed tegen,, Huilen Huilen

AUB,, voor je paardje en jezelf,, kijk eventueel of je een zadel kan lenen van iemand,, je krijgt er de naarste situatie's mee als je blijft doorrijden..
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 10-03-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:22

sorry offtopic Bloos

jij brengt jou commentaar nog al banketstaaf over en in het vorige topic ook zat je te zeggen dat jij veel beter kan rijden.. nou sorry heb nog nooit een foto gezien hoor en je zou het ook wat aardiger en netter kunnen brengen met commentaar en niet meteen met : dan ben je niet slim bezig enz enz..
Patty is super blij met Uckfield en als jij dan samen met andere zo gaat doen is het ook niet erg leuk..

sorry Bloos

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:24

natas_joy schreef:
sorry offtopic Bloos

jij brengt jou commentaar nog al banketstaaf over en in het vorige topic ook zat je te zeggen dat jij veel beter kan rijden.. nou sorry heb nog nooit een foto gezien hoor en je zou het ook wat aardiger en netter kunnen brengen met commentaar en niet meteen met : dan ben je niet slim bezig enz enz..
Patty is super blij met Uckfield en als jij dan samen met andere zo gaat doen is het ook niet erg leuk..

sorry Bloos

Daar hoef je imo geen sorry voor te zeggen. Er zijn inderdaad genoeg verbeterpunten, maar dat kan ook op een normale manier gebracht worden. Ik heb me de afgelopen dagen groen en geel geërgerd aan bepaalde users die het nodig vinden om te rellen in Patty's topics en ik hoop dan ook van harte dat betreffende dames wegblijven of normaal kunnen reageren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:25

Ik vind dat sommige wel gelijk hebben hoor Bloos

Ga Patty's reacties maar eens terug zoeken. Die stampt ook menig bokker de grond in hoor Bloos

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:27

Jammer dat sommige mensen topics blijven verzieken door dingen niet op een normale, vriendelijke manier te kunnen brengen..

Vaak komt je boodschap veel beter over als je het genuanceerd en vriendelijk brengt Knipoog

Ook een welles-nietes discussie lijkt me niet echt relevant..

Elke Bokker heeft wel eens iets naars gezegd over een ander, maar dat is nog geen reden om dingen zo bot te roepen...

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:28

nicky_4you schreef:
waarom ? omdat ik net als meerdere bokkers in dit topic de waarheid spreek dat het zadel niet past ?

met andere paarden in de wei is nogal gevaarlijk. wat als ze achter elkaar aangaan oid Knipoog

en een ezel heeft gevaarlijke wormen en parasieten dat is algemeen bekend hoor

Toch knap dat je aan zo'n foto's kunt zien dat het zadel niet past.
En paarden in de wei die achter elkaar aan gaan, als als als. Als het paard bokt en ze ligt eraf, is het ook als als.

Bedankt voor de info over de ezel, wist niet dat die gevaarlijke wormen en parasieten met zich mee draagt. Is dus niet bij iedereen bekend Vork

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:30

Ik zie niemand hier iets bots roepen hoor. En niemand zegt hier ook dingen die niet waar zijn.
Verder ben ik het helemaal met silence eens en met zazoeyou

en liselot er zijn een hoop bokkers in dit topic die het al hadden gezien dat het zadel niet past.misschien als jij meer ervaring hebt dat je zulke dingen ook zal gaan zien in de toekomst

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:35

nicky_4you schreef:
Ik zie niemand hier iets bots roepen hoor. En niemand zegt hier ook dingen die niet waar zijn.
Verder ben ik het helemaal met silence eens en met zazoeyou

en liselot er zijn een hoop bokkers in dit topic die het al hadden gezien dat het zadel niet past.misschien als jij meer ervaring hebt dat je zulke dingen ook zal gaan zien in de toekomst

Haha, meid, we verschillen ten eerste al veel in leeftijd en in het normaal omgaan met antwoorden geven in topics van anderen. En ik denk ook heel veel in ervaring...

@TS pik er de antwoorden uit waar jij iets aan hebt, niet zo'n afbrekend commentaar, daar schiet je echt niets mee op!

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:37

Nou als jij niet kan zien dat dit zadel niet past dan mis je toch die ervaring? het ligt niet aan mij hoor kijk maar eens hoeveel mensen dit ook zien.
en bovendien ben ik geen 13 meer hoor. mijn profiel is nog niet aangepast Knipoog en leeftijd zegt nix over ervaring hoor Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:38

nicky_4you schreef:
Nou als jij niet kan zien dat dit zadel niet past dan mis je toch die ervaring? het ligt niet aan mij hoor kijk maar eens hoeveel mensen dit ook zien.
en bovendien ben ik geen 13 meer hoor. mijn profiel is nog niet aangepast Knipoog en leeftijd zegt nix over ervaring hoor Lachen

Jouw mening is inmiddels wel duidelijk Nicky. Lachen