Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
puzzle schreef:vind het persoonlijk niet kunnen dat je als je je paard pas 2 dagen hebt een wedstrijd gaat rijden. Voor mij geen excus als het desbetreffedne paard daar al stond. het pard is drachtig en een drachtig paard is stress wel slecht. Ze heeft al stress dat er een nieuwe ruiter op haar rug zit. dan moet ze een proefje lopen die ze eigenlijk helamaal niet kan. Je zegt zelf dat de galop niet goed gaat. Dus je vraagt dan al iets wat moeilijk is. Dit soort dingen hoor je rustig aan te doen. Vooral als dus blijkbaar mensen niet vertrouwd al ze toch iedereen eraf gooit. Ik vind dat ze weinig met haar achterhand doet. ook al is ze drachtig daar achter moet het sterk zijn en soepeltjes zo ziet het er niet uit.
Lees ik het nu goed dat je paardje met longontsteking verkocht hebt? Of lees ik dat verkeerd.
)
, "me" is nogal irritant ) polly2 schreef:@doom: ik ken dit paard als een paard wat altijd wat verschrikt uit de ogen kijkt. Het is een alert paard, dat eigenlijk meer dan gemiddeld op haar hoede is. Maar dat is het karakter van het dier. Zo is ze nog steeds als je er 100x op gereden hebt in de bak bijvoorbeeld. Dus dat heeft niks te maken met wedstrijdstress, stress om een nieuwe ruiter of wat dan ook. Dat is gewoon dit paard.
Maar daar wordt vaak een andere draai aan gegeven door mensen.
doom schreef:polly2 schreef:@doom: ik ken dit paard als een paard wat altijd wat verschrikt uit de ogen kijkt. Het is een alert paard, dat eigenlijk meer dan gemiddeld op haar hoede is. Maar dat is het karakter van het dier. Zo is ze nog steeds als je er 100x op gereden hebt in de bak bijvoorbeeld. Dus dat heeft niks te maken met wedstrijdstress, stress om een nieuwe ruiter of wat dan ook. Dat is gewoon dit paard.
Maar daar wordt vaak een andere draai aan gegeven door mensen.
Hoezo is dit bericht naar mij toegericht ??? ik volg dat niet zo haha

doom schreef:Ja ik begrijp het nu
Alleen niet alleen de ogen stralen stress uit---> vrolijk of angstig maakt ook wat stress..
Ik keek met name naar het orenspel, de staart en de activiteit van het achterbeen
Ik zie daar gewoon de standaard dingen.. dus paard heeft hier echt geen stress nee !!
brenda1982 schreef:IK vind het er super uit zien.
Mag ik vragen waar je de wedstrijd hebt gereden? het komt me zo bekend voor.

! Bellie2 schreef:ziet er wel nejtes uit hoor!! heb je die fjord nou verkocht?:O
vind het super jammer en wil dr eigenlijk ook niet wkijt want het was mijn meisje maar heb redelijk lange benen en ben bijna 18 en wil dan graag in de paarde starten , ze krijgt ene goed leventje en dat stelt me gerust .polly2 schreef:Ik ken dit paard.
Ik weet ook dat dit paard met grote regelmaat in de bak komt (en kwam) waar de wedstrijd gereden werd.
Er hebben al vele amazones op dit paard gereden. De een kon beter met haar overweg dan de andere. Sommigen lagen er naast....maar dat lag dan meer aan de amazone dan aan het paard, doordat ze het karakter niet aanvoelden.
Dit wetende, zeg ik, dat er niks mis mee is om dan dit paard mee te nemen naar een onderlinge. Dat paard is daar al zo vaak geweest, ook bij onderlinge wedstrijden en echte wedstrijden. Dus van onnodige stress is bij dit paard absoluut geen sprake.
Bovendien is het bij deze vereniging helemaal geen absurde drukte van belang bij een onderlinge.
Je kunt ook overdrijven en denken dat een paard van suiker is.
Ik vind het juist super dat de TS gewoon lekker meedoet en dit paard in conditie houdt tot de bevalling. En een B proefje is niet echt veel gevraagd vind ik.
Maar misschien ben ik wel te nuchter...ik heb voor een africhtingsstal gereden en dan ging je ook...hup...direct met een nieuw paard aan de slag.
Nogmaals...je moet verstandig en respectvol met paarden om gaan....maar ze zijn niet van suiker...
maar mag ik vragen wie je bent aangezien je haar ook kent , weet namenlijk niet wie er allemaal op hebben gereden en die er naast lagen , je kent haar wel goed , kwa karakter in ieder geval het is een leuk paard maar ze moet wel voor je willen werken anders beland je op de grond puzzle schreef:vind het persoonlijk niet kunnen dat je als je je paard pas 2 dagen hebt een wedstrijd gaat rijden. Voor mij geen excus als het desbetreffedne paard daar al stond. het pard is drachtig en een drachtig paard is stress wel slecht. Ze heeft al stress dat er een nieuwe ruiter op haar rug zit. dan moet ze een proefje lopen die ze eigenlijk helamaal niet kan. Je zegt zelf dat de galop niet goed gaat. Dus je vraagt dan al iets wat moeilijk is. Dit soort dingen hoor je rustig aan te doen. Vooral als dus blijkbaar mensen niet vertrouwd al ze toch iedereen eraf gooit. Ik vind dat ze weinig met haar achterhand doet. ook al is ze drachtig daar achter moet het sterk zijn en soepeltjes zo ziet het er niet uit.
Lees ik het nu goed dat je paardje met longontsteking verkocht hebt? Of lees ik dat verkeerd.
Uppojono schreef:Jemig, wat een toestand hier weer om een B-proefje in een bak, waar het paardje geregeld loopt. En ook al heeft ze haar pas twee dagen. Levert een B proefje zoveel stress en vaardigheid op, dat je daar veel langer voor nodig hebt? Ik ben van mening dat wanneer je het paardje netjes in de stap, draf en galop kunt houden, je er ook een B proefje mee kunt rijden. Juist zo een onderlinge is daar uitermate geschikt voor. Over de drachtigheid, het paardje moet nog 2,5 maand, het is alleen maar goed om haar in beweging te houden, vooral omdat het al een spekkie is. Als het niet meer wil, geven ze dat vaak zelf wel aan. Ik denk dat de mensen die zo negatief reageren, zelf stressen voor een wedstrijd, i.p.v. dat het zo stressvol is voor het paardje. Dus @ TS: Leuk paardje, mag idd iets ronder en zorg dat je zelf netjes rechtop blijft zitten.
Dan ben ik zeker helemaal een drachtige merrie beul? Die van mij is ook 6, moet ook nog 2,5 maand en heeft een hekel aan op de trailer gaan. Dan ook nog eens een andere omgeving.. Oh oh, wat een stress voor dat arme diertje..

IK had je zien rijden. Ging echt goed! Jij bent toch kim van het hul? ik zie je wel eens als ik les heb op de vereniging
Bo0wiee schreef:Leuk combinatieIK had je zien rijden. Ging echt goed! Jij bent toch kim van het hul? ik zie je wel eens als ik les heb op de vereniging

Siegje schreef:Mooi paard, en trek je niet zoveel aan van het gezemel van bepaalde bokkers. Paarden zijn geen doetjes, en ik heb het idee dat deze merrie dit prima aankan.
Jammer dat linksvoor ook niet een wit beentje is, dat was echt mooi geweest.
hahaUpToDance schreef:Sta je nou op die stal waar je de wedstrijd reed?
Irene2 schreef:Ik vind het erg oneerlijk met zo'n dier direct op wedstrijd te gaan.
Voor mij krijg ik dan ook direct het idee wat voor gedeelte van het rijden jij nou eigenlijk het belangrijkst vind.
ga eerst in rust met dat dier aan de slag, en ga dan pas op wedstrijd.
edit: begrijp nu dat dit een onderline wedstrijd op dezelfde stal was?
dan is het al een stuk relaxeder voor het paard. toch zou ik dit niet doen.
succes ermee
polly2 schreef:@snippy: ik maak me liever niet volledig bekend op dit forum.
Maar ik ben jarenlang lid geweest van de vereniging waar het om gaat. Ik kwam heel vaak trainen in de binnenbak met mijn paarden. En ik leste er ook.
Ik heb gezien hoe dit paard zadelmak is gemaakt, destijds. Heb er zelfs nog een keer bij geassisteerd.
Ik heb gezien hoe verschillende mensen op dit paard reden: in de lessen, op (onderlinge) wedstrijden en gewoon vrij rijden.
Ik observeer veel. Ik ben ook een gediplomeerd instructrice....dus ik zie veel. Ik heb vroeger bij een africhtingsstal/handelsstal de jonge paarden gereden. Ik herken dus snel bepaalde problemen en kan snel het karakter van een paard inschatten (omdat ik er zelf zo heel veel verschillende heb gereden). En daar komt bij dat ik zelf een paard heb, dat qua karakter heel erg op haar lijkt.
Als je echt wilt weten wie ik ben...maak je zelf dan bekend bij mij via Pb (ik herken jou namelijk ook niet). Dan zal ik je het laten weten.