Rijden op Voltaire op me stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chertunzi

Re: Rijden op Voltaire op me stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:49

Ik denk niet dat Egbert dit leuk vind hoor om zijn paard zo op bokt te zien, bij elkaar getrokken met een onkundige ruiter op zijn rug. Ook heb ik je nog steeds geen antwoord horen geven of Egbert hier wel van weet.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:49

_Linn_ schreef:
Ik vind het zelf niet verwend dat ik vraag of ik op een ander mag rijden. Ik vond het gewoon niet leuk en fijn meer om op hem te rijden en ik heb gewoon heel normaal gevraagd of ik een keer op een ander mocht omdat ik Voltaire niet zo leuk meer vind. Dat mocht gewoon en nu gaan we opnieuw beginnen op een ander paard. Als jij een paard niet leuk vind, ga je er toch ook niet met tegenzin op rijden als het ook anders kan? En ze vonden het niet erg, en dit is toch een hele goede ervaring voor me geweest!

Je moet echt eens nagaan of je wel op je plek zit als stagaire....
Sórry hoor, maar een beetje dankbaarheid i.p.v. dat verwende gezeur wat je nu uitkraamt zou niet gek zijn !
Bovendien weet je niet eens of je, zoals gezegd, de foto's mag plaatsen !
Daar is altijd toestemming voor nodig.
Ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn, omdat de foto's (én jou geblabla) absoluut geen reclame zijn voor de stal !

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:50

Quote -Ik trek het paard niet in de krul, het is een spring paard en die loopt uit zichzelf in de krul.

ROFL hmmm weleens op springwedstrijd geweest?? bekijk verschil met dressuurwedstrijden Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:52

Arm paard.. ik heb echt met dit dier te doen!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:52

De mensen op me stage weten dat ik Voltaire niet zo leuk meer vind en dat begrepen ze. Ik vind het jammer dat iedereen zegt dat dat stom is om te zeggen, maar ik heb het op een normale manier aan die jongen gevraagd (de 'hoofd' ruiter die daar rijd) en die heeft me op een ander paard laten rijden. Voltaire had soms zijn dagen, soms liep die heel goed en dan reed ik hem met slof heel ontspannen. Op de foto's reed ik voor het eerst met hem buiten en dat was nogal spannend. Degene die de foto's maakte zei er ook helemaal niks van en die zei later ook dat de foto's erg mooi waren! Ik hoop dat er wat positiever word gereageerd nu.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:54

Voltaire is een legendarische hengst in de springsport..

Ik kan me voorstellen dat je niet capabel genoeg bent om zo'n paard te rijden, zeker als hij altijd door professionals is gereden op internationaal niveau.

Ook ben ik met je eens dat het rijden leuk moet blijven.. en niet iedereen vindt het leuk om echt met een paard aan het werk te gaan, sommigen vinden het lekker rijden belangrijker.
Dat is het verschil tussen paarden-sport en paarden-houderij..
Vindt het prima dat je zelf aan geeft dat hij teveel paard voor je is, beter dan door lopen tobben waar niemand wat aan heeft, jij niet, en paard ook niet..

Maarre... Voltaire..., kom maar hier hoor... wat een wereld paard..
Springen pur sang..

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:55

Alle springpaarden lopen in de krul? Dat slaat echt nergens op, ik heb denk ik een stuk of 100 verschillende springpaarden gereden, van 3 jaar oud tot grand prix niveau en ze lopen echt niet allemaal automatisch in de krul hoor. Juist een springpaard minder dan een dressuurpaard. Eerder laag en rond, maar dat is aan deze foto's niet te zien. En nogmaals de vraag: WEET EGBERT DAT JE DEZE FOTO'S HIER HEBT STAAN?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:56

En nee, ik heb niet gevraagd of ik de foto's mocht plaatsen, daar heb ik niet aan gedacht. En ik zit hier zeker op me plek als stagiere, ik vind het heel leuk om te doen! Ik ben ze zeker dankbaar dat ik daar mag rijden, dat vind ik echt super tof!! En ik heb er heel veel van geleerd en ga nu op dat andere paard ook heel veel leren!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:57

_Linn_ schreef:
Ik trek het paard niet in de krul, het is een spring paard en die loopt uit zichzelf in de krul.

Waarom staat je slof dan zo strak?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:57

femmefatale1 schreef:

Ik kan me voorstellen dat je niet capabel genoeg bent om zo'n paard te rijden, zeker als hij altijd door professionals is gereden op internationaal niveau.

Ook ben ik met je eens dat het rijden leuk moet blijven.. en niet iedereen vindt het leuk om echt met een paard aan het werk te gaan, sommigen vinden het lekker rijden belangrijker.
Vindt het prima dat je zelf aan geeft dat hij teveel paard voor je is, beter dan door lopen tobben waar niemand wat aan heeft, jij niet, en paard ook niet..

Springen pur sang..

dank je Haha! Eindelijk iets positiefs! En het is niet de hengst Voltaire hoor Tong uitsteken Ze noemen de paarden op me stage allemaal naar hun afstamming Tong uitsteken

sjaan1940

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:58

ook ik vind het er niet super vriendelijk uitzien en het is maar goed dat je nu niet meer op dit paard en met slof rijd
en een stage is natuurlijk bedoelt om te leren dus mischien kunnen ze jeleren om met slof terijden hoe je die gebruikt

voor de rest leuk paard en veel succes op je stage
Laatst bijgewerkt door sjaan1940 op 09-03-08 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:58

Ik zou het dan toch eens even navragen of je deze foto´s mag plaatsen.
En anders een slotje aanvragen.
Het is namelijk niet toegestaan om zonder toestemming foto´s te plaatsen.

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:59

_Linn_ schreef:
En nee, ik heb niet gevraagd of ik de foto's mocht plaatsen, daar heb ik niet aan gedacht. En ik zit hier zeker op me plek als stagiere, ik vind het heel leuk om te doen! Ik ben ze zeker dankbaar dat ik daar mag rijden, dat vind ik echt super tof!! En ik heb er heel veel van geleerd en ga nu op dat andere paard ook heel veel leren!

Dan zou ik als ik jou was toch maar even je topic verwijderen, zonder toestemming van de eigenaar is dit namelijk verboden

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:02

Jah, er is toch alleen maar negatief op gereageerd terwijl niemand weet hoe die paard rijd. Als je het in het echt zou zien, zou je weten waarom die zo gereden word. Ik dacht even een topic te openen om leuke dingen te horen, maar dat kan helaas niet. Ik zou eens een keer foto's maken als ik op dat andere paard rij en dan vragen of ik ze hier neer mag zetten, dan zien jullie hoe ik op een andere manier rijd. en hopelijk is het dan wat positiever.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:02

chertunzi schreef:
_Linn_ schreef:

Dan zou ik als ik jou was toch maar even je topic verwijderen, zonder toestemming van de eigenaar is dit namelijk verboden

Idd !
Bovendien,, als mensen paarden bij hun afstamming noemen zeg je niet Voltaire,, maar DE VOLTAIRE Koe
Wát een stagaire ben jij zeg Slapen
Een tip ? Vraag een slotje aan Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:03

_Linn_ schreef:
Jah, er is toch alleen maar negatief op gereageerd terwijl niemand weet hoe die paard rijd. Als je het in het echt zou zien, zou je weten waarom die zo gereden word. Ik dacht even een topic te openen om leuke dingen te horen, maar dat kan helaas niet. Ik zou eens een keer foto's maken als ik op dat andere paard rij en dan vragen of ik ze hier neer mag zetten, dan zien jullie hoe ik op een andere manier rijd. en hopelijk is het dan wat positiever.

Dat ligt aan jezelf hoe mensen reageren.
Die verhalen van jou ? Daar gaan de haren van menig paardenmens van recht op staan !

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:04

Als je een paard op deze manier rijdt kun je ook dit soort reacties verwachten, dat snap je zelf neem ik aan ook?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:04

je bent op stage, bent er om te leren en madame wil een ander paard, weet je wat voor knol je onder je kont hebt zitten! wees dankbaar en ik vind ook dat je je paard volledig met de slof onder controle houd en hem gruwelijk strak hebt zitten, aan de teugel lopen hoort een stukje ontspanning te zijn, dit is er niet echt aan te zien en let verder op je pianohanden

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:04

Simba_ schreef:
_Linn_ schreef:

Dat ligt aan jezelf hoe mensen reageren.
Die verhalen van jou ? Daar gaan de haren van menig paardenmens van recht op staan !

Hoezo dan als ik weten mag? Als ik hier vooraf al kwade bedoelingen mee had, zou ik dit topic niet maken.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:07

femmefatale1 schreef:

Springen pur sang..

uuhm die voltair die jij bedoelt is al een jaartje zeker dood Lachen

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:10

Voltaire... Volgens mij hebben ze op mijn stal afstammelingen van Voltaire staan Lachen
Oooh sorry ik dacht ook dat het de Voltaire was Tong uitsteken Maar lees net dat het een afstammeling was Tong uitsteken Bij mij op stage noemen ze ook bij de afstamming Tong uitsteken

Ik vind het er wel mooi uitzien.. Jullie passen wel bij elkaar Lachen

Tjaa.. misschien jammer van de slof, maar daar heb ik verder geen verstand van, dus daar zeg ik niks over!!!
Laatst bijgewerkt door GaitMonster op 09-03-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:10

Het was ook de eerste keer dat ik met slof reed en tijdens het rijden zei niemand er wat over, dus ik dacht dat ik het gewoon goed deed. Als ik hier dan hoor dat die slof veel te strak zit, ga ik er ook eens goed naar kijken en ik heb gezegd: jullie hebben gelijk, hij zit te strak. maar dat kan ik nu niet meer terug draaien. En nogmaals: ik ben super dankbaar dat ik mag rijden op me stage en ik vond het in het begin echt heel leuk op Voltaire!! Maar naderhand leerde ik hem beter kennen en kwamen zijn negatieve kanten naar boven. Ik heb toen heel normaal gevraagd of ik misschien een keer om een ander paard mocht rijden en dat mocht gewoon. Daar ben ik echt heel dankbaar voor! Ik vind het echt jammer dat het zo uit de hand is gelopen.

Ryanne_

Doe normaal met de slof jemig hoe verpest je een paard!!!! sjonge jonge dit vind ik niet leuk om naar te kijken!! sorry hoor, en ja foto's van iemand anders paard zonder toestemming plaatsen is niet zo slim natuurlijk!

Wilt

Sorry maar zo'n korte slof doet gewoon pijn aan m'n ogen. Ontspanning zie ik er echt niet aan af. Verward

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:11

Ik kan me voorstellen dat dit een machtig paard is voor je, geloof ook gelijk dat hij onder je uit zou rennen als jij de slof er niet zo bij hebt. Rijtechnisch wordt dit dier er niet beter van om hem zo in de tang te houden. Je zou juist moeten gaan leren om hem te remmen en onder je te houden waarbij je de slof kan gebruiken als rem, en losser kan doen als beloning. Denk alleen niet dat dat werk aan jou is besteed als stagiaire. Ik denk dat je hem 'niet leuk' vind omdat hij te machtig is voor jou, je doet er beter aan een andere woordkeuze te nemen.

Enne, bedoelen ze niet, 'de' Voltaire, genoemd naar zijn afstamming, in dat geval heeft hij zelf ook een naam Knipoog Maar op veel stallen gebruiken ze idd wel vaken 'de'...... (naam vader).