Ruin gedraagt zich nog altijd als een hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Ruin gedraagt zich nog altijd als een hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:53

Nou, ik heb geloof ik geluk: mijn fries is hengst tot zijn 6de geweest en was niet te handhaven in de buurt van merries! Ik heb hem laten ruinen en nog geen maand later liep hij in het dubbelspan naast een hengstige merrie....helemaal geen reactie van meneer! Een echte 'zonder' ballen!

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:07

Haha! ook zo'n nep-hengst. Loopt al 6 jaar zonder ballen rond maar toch beseft hij het niet.
Ben onlangs veranderd van stal. Nu kan hij eigenlijk mee in een kudde, ipv op een lapje gras alleen. Alleen gaat mijnheer dus merries dekken en dat vindt de pensionhouder niet zo fijn. Ze hebben ook eventjes geprobeerd om een kudde met alleen maar ruinen te maken maar ook dat was niet zo'n goede oplossing. De twee weiden palen aan elkaar en geen enkele ruin mocht nog in de buurt van de andere weide komen. Mijn beest joeg op een bepaald moment gewoon de ruinen terug naar binnen (door de ketting heen)
Ik vraag me eigenlijk af of er kruiden bestaan of zo om die hormonen wat te milderen?

Little_Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:01

op mijn werk(stal met arabieren) staat een drachtige merrie en die gedraagd zich gewoon echt als een hengst... Heel vreemd haha!
Als je langs een merrie loopt begint ze zich te showen en te hinniken en krijg je haar er heel moeilijk weg... Verder wel een heel makkelijk paard!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:48

KiMmK schreef:
Misschien nog leuk om te vermelden, hij is 6 en al 3 jaar ruin!

Oke dan weet ik wat mij te wachten staat....

Hij is nu 3 en een half jaar geleden gecastereerd.
maar hij vind merrie's en ruinen die zich gedragen als hengsten reuze interessant.

En hij mag niet meer bij z'n mama in de wei, want dan denkt hij constand zijn mama.
Anders misschien niet zo heel erg, maar z'n mama is een oude stijve dame, die kan dat echt niet meer hebben!