U2 (pas weer 3 weken onder het zadel!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yaleesa_Emir

Re: U2 (pas weer 3 weken onder het zadel!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:55

bij je schouderbinnewaarts moet je letten op de juiste stelling en buiging, en ook ik ben van mening dat je beter je paard rustig op kan bouwen Lachen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 11:58

_Anke_ schreef:
Ik vind het er netjes uitzien, leuk paardje is het Ja

Is dat in Jabeek, omgeving komt mij bekend voor Bloos

Is inderdaad in Etzenrade Ja

Ik heb vrijdag de buitenteugel er wat beter bijgepakt en dat ging al een stuk beter Lachen Ook heb ik mijn beugels toch maar een gaatje langer gemaakt Knipoog

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:37

Ik vind het eruitzien als een heel erg leuk paardje! Lachen
De meeste punten worden ook al door jouzelf aangegeven en dat is goed dat je dat door hebt Lachen Ik vind het een beetje raar om jou van commentaar te voorzien omdat ik het ook niet anders zou doen maar het viel mij wel inderdaad op dat je normaal wel een stuk beter zit dan op deze foto's te zien is.
Dus ik denk dat als je wat maandjes verder bent dat het dan echt veel beter er nog uit kan gaan zien!
Maar ik zou zeggen ga lekker verder met trainen en dan komt het allemaal goed! Lachen

AEQUITAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:12

Hoi dondeyne,

Is U2 misschien een Cavalier X Dutchboy merrie? Komt me namelijk erg bekend voor, en de kans ik groot dat ik de fokker ben:)

Ik hoor graag van je.

Als dit het paardje is dat ik denk dat het is kan ik je ook wel iets meer over haar vertellen, ook qua rijden e.d. Heb haar dan nml. zelf zadelmak gemaakt en ruim een jaar gereden.
Laatst bijgewerkt door AEQUITAS op 14-03-08 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

NiKiTaGeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:36

ziet er goed uit

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:58

@ Fleur: Ja dat zei je al deze week Haha! Vond het zelf ook vreemd om fotos zo te zien maar mijn zit komt ook met u2 wel weer goed Knipoog

@Aequitas: Ik dacht dat de eigenaren haar zelf gefokt hadden maar dat kan ik mis hebben? Waar heb jij haar gereden dan? Ik weet namelijk wel dat ze een jaartje ergens anders heeft gestaan..

AEQUITAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:28

Ik heb haar gefokt uit onze eigen merrie, in het noorden van het land. Ongeveer 2,5 jaar geleden, ze was toen ong. 4, hebben we haar verkocht. Daarna is ze nog een keer weer verkocht en toen ben ik haar dus ook uit het oog verloren. Als je ergens afstammingen kan vinden zijn we er zo achter. Op de foto's te zien is het haar nml wel, komt me enormn bekend voor.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:31

Heyhey ziet er netjes uit, vind wel dat je al veel te veel vraagt voor een paard dat net 3 weken onder het zadel is. Blijf wel op je houding letten Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:55

ik vind dat ze wel al veel kunstjes moet doen onder het zadel voor een paard wat volgens jou niet echt is door gereden?
het lijkt mij beter om er eerst de basis eens goed in te krijgen, het recht lopen en voorwaarts neerwaarts, en dan pas de rest.

veel succes en plezier met der in de toekomst! Knipoog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:30

Leuk paardje, ze loopt wel ontspannen precies, niet?

Maar ik zou vooral eerst beginnen met de basis: 3 goede gangen en rechtrichten (zeker aan dat laatste moet nog gewerkt worden). Gewoon wat eenvoudige figuren rijden, die helpen om haar opnieuw leniger te maken. Wijken en schouderbinnenwaarts dat kan later ook nog.

Veel succes ermee Lachen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 08:47

Ik denk dat jullie er allemaal overheen gelezen hebben dat ze gewoon al ingereden is tot de M1-oefeningen en dat ze alleen een tijdje niet onder het zadel is geweest en dat ik alleen een paar pasjes geprobeerd had Haha!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 08:48

AEQUITAS schreef:
Ik heb haar gefokt uit onze eigen merrie, in het noorden van het land. Ongeveer 2,5 jaar geleden, ze was toen ong. 4, hebben we haar verkocht. Daarna is ze nog een keer weer verkocht en toen ben ik haar dus ook uit het oog verloren. Als je ergens afstammingen kan vinden zijn we er zo achter. Op de foto's te zien is het haar nml wel, komt me enormn bekend voor.

Ik zal het nog eens navragen bij de eigenaresse dadelijk maar volgens mij had ze hem echt zelf gefokt uit haar eigen oudere paard.. Ik zal iig de afstamming even vragen!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:56

Het kantelen en moeite met de galop, heeft waarschijnlijk te maken met het ontbreken van de kracht/bespiering. Na een jaar zal ze veel bespiering missen en het is beter eerst die spieren weer op te bouwen dan nu zijgangen te gaan vragen, ook om het werk plezierig voor het paard te houden Knipoog
Het ziet er verder uit als een leuke merrie!