bokt al ik met de zweep geef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:36

tjaja is zoals je al vaker hebt gehoord moeilijk om echt een gericht antwoord te geven. het kan verschilende oorzaken hebben.
als eerst kan het zijn dat ze je gewoon enorm in de maling neemt, en het als een spelletje ziet, jij slaan, zij trug slaan.
als tweede kan het zijn dat ze de energie niet goed kwijt kan naar voren, en dus maar naat boven voert, dmv een bokje.
het kan ook nog zijn, ik ken zon geval, dat het haar aangeleerd is, als jij een tikje geeft, gaat zij bokken, sommige mensen vinden dat leuk!!

maar goed de mate van het 'bokje' ken ik natuurlijk niet, is het een huppeltje, tja dan vind ik het zelf nog niet zo heel erg, wel irri. is het echt zon bok van nou ik moet en zal je eraf gooien, dan is het een ander verhaal.

zo ken ik 2 paarden die ik regelmatig rijd, die totaal niet luisteren naar hulpen van je benen, en dus heb je standaard gewoon een zweep bij je. geef je dan een goeie mep, dan staat ze 2 minuten op de a-c lijn te bokken en te stijgeren netzolang totdat je eraf valt, tenminste dat hopen ze. maar ik ben ook niet van gisteren, en zie dat aan het begin van de rit al aankomen, en heb me grondig voorberijd.

maar als het dus zon geval is zoals hierboven, wat ik bijna meteen uitsluit, dan zou ik toch eens gaan kijken naar een ander paardje, of dr opnieuw laten inrijden (wat niet meevalt), of heeeel veel oefenen.

nouja hopen dat je er iets aan hebt!
groeten jeffrey

vinniefun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:10

palousa_boy schreef:
maar als het dus zon geval is zoals hierboven, wat ik bijna meteen uitsluit, dan zou ik toch eens gaan kijken naar een ander paardje, of dr opnieuw laten inrijden (wat niet meevalt), of heeeel veel oefenen.

MAAR het gaat hier om iemand ander zijn pony, een verzorg pony!!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:18

ja dat bedoel ik ook eigenlijk..
op zoek gaan naar een ander (verzorg)paardje,
of met de eigenaar de andere 2 opties bespreken.

stond misschien niet helemaal duidelijk sorry.

groeten jeffrey