mrie schreef:Het is winter, als het goed is groeien de hoefjes nu nauwelijks, een ijzer er onder hangen bevordert de groei echt niet hoor. Die houd de juiste groei alleen maar tegen. Je beest is nog jong, hij heeft geen probleem. Jij hebt een probleem met zijn bouw. Ga lekker met hem spelen zoals Wickedwyvern al zei. Dat zal niet veel veranderen in zijn bouw, daarvoor moet hij gewoon tijd krijgen. Misschien als jullie veel gaan spelen dat jij ook het geduld op kunt brengen. Straks is het lente en dan komt die groei vanzelf.
Je kunt nu niets voor hem doen, dat mag pas als hij een jaar op vijf zes is en je echt kunt gaan trainen. Eerst groeien, dan in vorm komen en dan pas kijken wat er met training verbeterd kan worden. Een kind laat je ook niet bodybilden omdat hij wel wat breder mag.
Het ijzertje zou ook niet bedoelt zijn om zijn voeten te laten groeien, maar wel om hem te helpen over de toon weg te komen. Bovendien hoeft een ijzer de groei niet te remmen, maar daar gaat het hier helemaal niet over.
Ik heb ook helemaal geen probleem met zijn bouw? Hoe kom je daar bij??
Ik zou alleen willen dat hij makkelijker beweegt, en dat is in deze een spierkwestie, spieren die hij helemaal niet heeft.
Ik weet ook niet hoe je erbij komt dat ik een 3 jarige zou gaan trainen
Ik heb het over laten lopen in de paddock omdat meneer zelf niet genoeg beweegt in de wei (waardoor zijn voeten dus ook niet groeien)..
Een jong dier moet bewegen voor zijn ontwikkeling..