heeft iemand nog leuke afwissellende grondwerkoefeningen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAmigo

Re: heeft iemand nog leuke afwissellende grondwerkoefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:15

Ik heb toevallig gister de dvd van Emiel Voest gekeken, over Freestyle training. Is heel interessant, ook allemaal zo'n oefening enzo.
Er is ook een site van, http://www.emielvoest.nl maar ik weet niet of daar ook voorbeelden op staan. Op de dvd wordt het voorgedaan en uitgelegd, heel overzichtelijk en leuk verteld. Lachen
En het is ook gewoon voor dressuurruiters en springruiters enzo, dus voor alle disciplines. Als het goed is is er ook een boek van, met de oefeningen nog uitgebreider beschreven.

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:06

Horsie72 schreef:
heb ons nu zonet ingeschreven voor cursussen:
Grondwerk (join up)
Longeren en schriktraining, dus we gaan een paar spannende dagen tegemoed!
Iedereen bedankt voor zijn reacties

Cool Haha! Heel veel plezier! Knipoog

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:12

ik doe een beetje mijn eigen ding, en let er vooral op hoe m'n paardje erop reageert.

ik heb geleerd: naast lopen, achter lopen, achter me aan draven/galoperen en weer halt houden (dus zonder iets gewoon jouw tempo volgen) ook ben ik bezig met blijf en kom maar.
het aan te leren is vrij simpel, je leert het dmv met het stilstaan ho (of andrs commando) en daarna blijf en dan bijv. 1 stapje naar achter te doen en zo verder uit te bouwen, vooral veel belonen.

bij mij lukt het blijf nog niet zo, want het paard is erg ongeduldig.

ook ben ik nu bezig met rondje draaien op zijn plaats en buiging. (maar dat is dus alweer een stapje verder)