Ponitha showt nieuwe harnachement voor Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: Ponitha showt nieuwe harnachement voor Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:37

hee!

Allereerst leuk paard Ja en mooi zadel, hoofdstel vind ik de neusriem persoonlijk te dun.

Tipje: je lichaam hoort van schouder tot hiel op 1 lijn. Deze lijn is bij jou ver te zoeken Vork

je handen vind ik dat je die netjes rechthoud!

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:40

Ziet er erg leuk uit !
Maar ikdenk dat het zadel nog een tikje meer naar achter geschoven mag worden....

Groetjes Patricia.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 13:40

MissDonna schreef:
hee!

Allereerst leuk paard Ja en mooi zadel, hoofdstel vind ik de neusriem persoonlijk te dun.

Tipje: je lichaam hoort van schouder tot hiel op 1 lijn. Deze lijn is bij jou ver te zoeken Vork

je handen vind ik dat je die netjes rechthoud!

Neusriem, mee eens, maar helaas heb je in deze kleur weinig keus.
Je tip is lief, maar ook al uitgelegd waarom Lachen
Verder hardstikke bedankt, Haha! heb iid geval mooie handhouding Clown

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:26

hey

mooi tuig hoor. staat goed op ponitha. ik was denk gisteren net weg. ik kom zaterdag kijken naar linda. jij moet al vroeg rijden hoorde ik

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 14:30

miekelover schreef:
hey

mooi tuig hoor. staat goed op ponitha. ik was denk gisteren net weg. ik kom zaterdag kijken naar linda. jij moet al vroeg rijden hoorde ik

Ja klopt ik moet om 9 uur Gaaaap Heb je gister idd niet gezien.

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:54

ik vind het heel mooi staan hoor Lachen, ook die hand op de kont vind ik geweldig *LOL*

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:55

Ik vind het een super mooie kleur Lachen al vind ik het zadel zo op het oog niet optimaal liggen hij lijkt naar achteren te kantelen en wat laag bij de schoft te liggen.. hierdoor kan ook komen dat jij wat hangt naar achteren en dus automatisch je benen naar voren gaat steken..
Ik vind je daarbij alles behalve op je doos zitten Haha!

Succes trouwens met je komende wedstrijd..

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 15:02

Mensen neem van mij aan dat het zadel passend is. 2 weken geleden door zadelmaker gepast( paardje heeft moeilijke korte rug, rond en haast geen schoft) Geloof me, d'r hebben al allerlei zadels op d'r rug gelegen en dit lag als een huis. foto's zijn moment opnames en moeilijk te beoordelen, daarbij wil ik jullie adviezen niet in de wind steken Knipoog Maar het zadel ligt goed, heeft genoeg vrijheid bij de schoft en kantelt absoluut niet naar achter. Voor de rest hardstikke bedankt, maar we gaan meer voor de ervaring zaterdag, ik ben echt niet dat talent dat laurens zoekt(zo'n oude doos Clown )

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:08

Ik vind het ook een gave kleur, zeker weten. Verder denk ik dat de beugels een gaatje korter ook wel bevordelijk zijn voor je houding, dan heb je net wat meer steun.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 15:13

supertinkie schreef:
Ik vind het ook een gave kleur, zeker weten. Verder denk ik dat de beugels een gaatje korter ook wel bevordelijk zijn voor je houding, dan heb je net wat meer steun.

Als ik nog korter ga, dan kan ik gaan springen.....heb me al aangeleerd korter te rijden na de operatie, nog korter zit echt niet. Knipoog

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:17

XChrisjeX schreef:
supertinkie schreef:

Als ik nog korter ga, dan kan ik gaan springen.....heb me al aangeleerd korter te rijden na de operatie, nog korter zit echt niet. Knipoog

Haha, dan zal het miss door de foto komen maar het lijkt of je ze nog vrij lang hebt, maar je moet natuurlijk wel lekker zitten *LOL*

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:26

gave foto's, advies over het rijden heb je al gehad, heb ik niks nieuws aan teo te voegen.

weet je misschien iets over de afstammeling van je paardje? Vind em wel een beetj op die van mij lijk (zie profiel) Misschien een nakomeling van neron?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:34

past het zadel wel? hij lijkt mij erg naar voren te liggen, zodat haar schouders niet vrijuit kunnen bewegen?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:08

Super mooi tuig,, staat je paard erg mooi Pling

Echter heb ook ik het idee dat het zadel niet optimaal ligt..

Zadel lijkt mij wat te smal voor je paardje,, dat basseer ik op het kantelen van het zadel,, en de 3e foto(hoop dat ik goede foto omschrijf) waar je stil staat van de voorkant gezien... daar zitten de takken van de boom aardig te prikken/knellen in de schouders van je paard..

Je zit is doordat het zadel kanteld ook niet zoals het hoort te zijn(en neem van mij aan dat een passend zadel niet alleen voor je paard het allerbelangrijkste is maar de zit van de ruiter ook ten goede komt,,)

Je zegt : zadelmaker heeft zadel passend gemaakt dan wel een passend zadel verkocht??

Ik spreek uit ervaring( al 4 zadels NIEUW door verschillende erkende zadelmakers gehad..aangepast//aangemeten) die alle 3 NIET passend bleken te zijn Huilen Huilen (heel lang verhaal,, maar dat doet er nu niet toe)..
Gaat nu even om jouw en je paardje.. Bloos

Laat er voor de zekerheid even goed naar kijken door iemand met een betrouwbare/goede reputatie..

Ik had toen ook alle vertrouwen in alle 4 MAAR praktijk wees anders uit..

Alle 4 beweerde wat anders...dat mn paard met boommaat 30,,31,,32 maat 1,2,3 wel goed zat???

Nou uiteindelijk de 4e zadelmaker had het bij juiste eind.. boommaat 35 cm Pling(echt een WERELD van verschil mn paardje kon gewoon lekker lopen,,zonder struikelen etc..etc,, en mijn houding???? super verschil)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,, ik bedoel het goed Pling
Ik wil niet dat jij straks over 1 week het zelfde probleem/problemen krijgt met je paard en jezelf zoals ik dat kreeg met een NIET passend zadel..

Na 1 week voelde mn rug als een pffff plank?? zo vermoeiend gevoel en pijn..(terwijl dat NIET zo was met dat/die zadels uitproberen)
Na 1 week mn paardje die niet meer ontspannen liep,,constant struikelen en niet willen loslaten..

Nou ik kan nog heeeel lang door typen,, maar dat doe ik niet,, Vork ik hoop dat je mn verhaaltje begrijpt..

Laat er alsjeblieft voor de zekerheid nog iemand naar kijken,, Pling

Mijn houding waarvan ik dacht dat het wel snor zat(dat ik dacht dat kan ik niet beter??) bleek met het juist passende zadel pas GOED te zijn,, en dat MERK JE ECHT..

Pling
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 06-03-08 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:13

mooie kleur tuig, leuk paardje,

over het zadel is al genoeg gezegt,
probeer niet te streng/sterk te zijn met je handen (kan ook moment opname zijn), maar op de laatste twee foto's is dat duidelijk te zien, hoe sterker jij in je hand word, hoe sterker je paard/pony word.

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:24

Er is idd al een hoop over t zadel gezegd en je hebt uitgelegd over je fysieke probleem. Dat is lastig, ik heb zelf ook een fysiek wat niet meewerkt, maar ik heb even in je profiel gekeken, en op je zwarte zadel vind ik je zit en beenhouding toch echt een stuk mooier..

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 07:59

Bedankt voor de adviezen over het zadel, ik zal er nog eens kritischer naar laten kijken.....ben toch niet zo tevreden, want na 2 weken heb ik al hele duidelijke gebruikerssporen op mijn zweetbladen en dat vind ik voor deze prijs categorie zadel toch iets te snel.
Ben het ermee eens dat de beenligging op mijn zwarte zadel(Bedoel je de wintec of Ideal) beter is. Maar ook deze zadels waren niet correct voor Ponitha en gingen klapperen. Ze blijkt een ontiegelijke moeilijke rug te hebben en menig zadelmaker heeft mij al duidelijk gemaakt dat w.s géén één zadel perfect zal liggen Verdrietig
Iid geval bedankt voor alle aandachts puntjes, ik ga er wat meedoen.

@supertinkie: Heb gister toch jou raad nog terharte genomen en een gaatje korter gaan zitten, het reed eerst voor geen meter, maar m'n beenligging is wel beter Bloos Bedankt!

@Annema: Ze heeft een Lipi als Papa en Mama is Arabella, een welsh/arabiertje C maatje. Van Papa is jammer genoeg verder niets over bekend...die was op vrijersvoeten gegaan! Haha!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:40

Chrissie & Poon Lovers
Eindelijk weer eens een topic van jullie samen, zodat ik jullie weer even kan bewonderen!
Want ik was jullie trouwe fan dus moeten alle topics bekeken worden natuurlijk!
Ik vind het Poon echt super chique staan!! Maar wat nou niet?
Haha ik spreek je wel weer liefs Melissa

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:57

XChrisjeX schreef:
@supertinkie: Heb gister toch jou raad nog terharte genomen en een gaatje korter gaan zitten, het reed eerst voor geen meter, maar m'n beenligging is wel beter Bloos Bedankt!

Graag gedaan, fijn dat je beenligging er toch beter van geworden is! Lachen