Casper@ Springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Casper@ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:51

Ik mis een grondbalk... Knipoog

ik ben niet zwaar onder de indruk van zijn techniek, dus als je verder wil met springen moet daar nog wat aan gedaan worden. Ook jouw houding moet her en der een beetje bijgesleuteld worden...

Heb je ook les?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:58

Adil18 schreef:
Ik mis een grondbalk... Knipoog

ik ben niet zwaar onder de indruk van zijn techniek, dus als je verder wil met springen moet daar nog wat aan gedaan worden. Ook jouw houding moet her en der een beetje bijgesleuteld worden...

Heb je ook les?

Een grondbalk is enkel nodig als de hindernis open is, deze is gesloten dmv een schuine balk, een grondbalk is dan niet meer nodig.
Ik ben het overigens niet met je eens; techniek wordt ontwikkeld door ervaring en ervaring door meer springen. De techniek zal dus vanzelf bijtrekken! Ik mis over je argument van de houding overigens onderbouwing, ze moet wel weten waar ze aan moet sleutelen volgens jou! Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:08

Lara_Silver schreef:
Een grondbalk is enkel nodig als de hindernis open is, deze is gesloten dmv een schuine balk, een grondbalk is dan niet meer nodig.

Zie foto 3 Lachen

Lara_Silver schreef:
Ik ben het overigens niet met je eens; techniek wordt ontwikkeld door ervaring en ervaring door meer springen. De techniek zal dus vanzelf bijtrekken!

Daarom zeg ik ook: daar moet nog wat aan gedaan worden. Knipoog En dit doe je niet alleen door het veel te doen, maar op de juiste manier: en dat begint al in de dressuur!!! Ze schoft niet mooi uit, en dit is echt niet iets wat je door veel training met springen er zomaar uit rkijgt, sommige paarden krijgen dit er nooit uit (Ooit gehoord van de hengst Darco? Sprong ook niet altijd even mooi over de rug, hij heeft het internationaal ver geschopt, dat wel *LOL*). Daarom ook mijn opmerking: Als je er verder mee wil...! Want dan moet er heel wat gedaan worden. Ik weet niet of dit voor haar de moeite waard is als ze springen gewoon voor de lol doet Lachen

Lara_Silver schreef:
Ik mis over je argument van de houding overigens onderbouwing, ze moet wel weten waar ze aan moet sleutelen volgens jou! Knipoog

Vandaar mijn uitnodigende vraag over het krijgen van les, want zo ja, dan ben ik benieuwd wat daar gezegd wordt en wat ze daar van heeft opgestoken voordat ik haar tips geef Lachen (niet te ver uit het zadel (foto 1 is daarentegen wel erg mooi), altijd contact houden, armen meer aan het lichaam aan laten sluiten, niet schuin naast je kijken maar recht vooruit (i.v.m. balans)....)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:32

Adil18 schreef:
Lara_Silver schreef:

Zie foto 3 Lachen

Lara_Silver schreef:
Ik ben het overigens niet met je eens; techniek wordt ontwikkeld door ervaring en ervaring door meer springen. De techniek zal dus vanzelf bijtrekken!

Daarom zeg ik ook: daar moet nog wat aan gedaan worden. Knipoog En dit doe je niet alleen door het veel te doen, maar op de juiste manier: en dat begint al in de dressuur!!! Ze schoft niet mooi uit, en dit is echt niet iets wat je door veel training met springen er zomaar uit rkijgt, sommige paarden krijgen dit er nooit uit (Ooit gehoord van de hengst Darco? Sprong ook niet altijd even mooi over de rug, hij heeft het internationaal ver geschopt, dat wel *LOL*). Daarom ook mijn opmerking: Als je er verder mee wil...! Want dan moet er heel wat gedaan worden. Ik weet niet of dit voor haar de moeite waard is als ze springen gewoon voor de lol doet Lachen

Lara_Silver schreef:
Ik mis over je argument van de houding overigens onderbouwing, ze moet wel weten waar ze aan moet sleutelen volgens jou! Knipoog

Vandaar mijn uitnodigende vraag over het krijgen van les, want zo ja, dan ben ik benieuwd wat daar gezegd wordt en wat ze daar van heeft opgestoken voordat ik haar tips geef Lachen (niet te ver uit het zadel (foto 1 is daarentegen wel erg mooi), altijd contact houden, armen meer aan het lichaam aan laten sluiten, niet schuin naast je kijken maar recht vooruit (i.v.m. balans)....)

Zie je, je kunt het wel! ik weet even geen manier om het anders uit te drukken dus gelieve niet kleinerend op te nemen aub want zo is het niet bedoeldWaarom eerst zo een vage post terwijl je nu alles goed uitlegt! Lachen Nu begrijp ik je post namelijk.
Hier een tip voor de TS, neem dit soort sprongen op in je training:

Afbeelding

Laag beginnen, en de voor de balken geldt, hoe dichter bij elkaar hoe moeilijker, en hoe verder de uiteinden over de bovenste balk hoe moeilijker. Dit soort sprongen leert je pony zijn benen in te vouwen en de basculeren, kortom zeer bevorderlijk voor de techniek!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:36

Lara_Silver schreef:
Zie je, je kunt het wel! ik weet even geen manier om het anders uit te drukken dus gelieve niet kleinerend op te nemen aub want zo is het niet bedoeldWaarom eerst zo een vage post terwijl je nu alles goed uitlegt! Lachen Nu begrijp ik je post namelijk.

Afbeelding

Laag beginnen, en de voor de balken geldt, hoe dichter bij elkaar hoe moeilijker, en hoe verder de uiteinden over de bovenste balk hoe moeilijker. Dit soort sprongen leert je pony zijn benen in te vouwen en de basculeren, kortom zeer bevorderlijk voor de techniek!

Lara, we zitten weer op dezelfde golflengte Haha! (en nee, je opmerking is niet als kleinerend over gekomen, we kunnen allemaal leren van elkaar toch Lachen En dat niet alleen op paardengebied Knipoog )
Verder:
Zeer mooie en duidelijke uitleg...!
Excuus voor mijn eerste, wat vagere post Knipoog Bloos

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:25

Ziet er leuk uit!
Die kleur staat hem goed! Pling

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:28

Leuke foto's Sanne! Ziet er netjes uit, zoals gezegd niet helemaal je teugels losgooien verder geen commentaar.

Over wat hierboven staat, de pony springt heel makkelijk en heeft geen grondbalk nodig, hij heeft erg veel ervaring Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:53

upanddown schreef:
Leuke foto's Sanne! Ziet er netjes uit, zoals gezegd niet helemaal je teugels losgooien verder geen commentaar.

Over wat hierboven staat, de pony springt heel makkelijk en heeft geen grondbalk nodig, hij heeft erg veel ervaring Knipoog

Sorry maar dat laatste is onzin! De nood aan een grondbalk heeft geen enkel verband met de ervaring van het paard. Een paard springt blind, ieder paard, hoe ervaren ook. Om dit te kunnen heeft het paard de hindernis al een paar meter vantevoren ingeschat, hij weet hoe hoog en hoe ver hij moet springen. Dit kan hij alleen goed doen, als de hindernis dit toelaat. Dwz 'gesloten is' of een grondbalk heeft.

Bij lage sprongetjes gaat het ook zonder grondbalk, maar over hogere sprongetjes >50 cm is het wel even zo net tegenover je paard hem ten minste de gelegenheid te geven de hindernis optimaal in te kunnen schatten.. Zulke stunts zonder gronbalk gaan een tijdje goed tot het paard zich misrekent en het dus uitloopt op een weigering of een groter probleem!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 08:52

marin16 schreef:
Ik vroeg me af, waarvoor dienen die dingen op zijn oren en waarvoor heb je ze op tijdens het rijden?

Haha,, dat is een oornetje, gewoon voor de sier *LOL*

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 09:19

upanddown schreef:

Bedankt voor je Reactie Sjoukje *LOL* Heb jij nog een leuk topic openstaan Vork ??

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 09:28

Citaat:

Bedankt voor je reactie,, De volgende keer als ik weer eens ga springen met Casper gaan we zo'n hindernis opbouwen. Dan maken we wel even foto's en zie je die in mijn (hopelijk) volgende topic Vork

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 09:42

Is er nog iemand met tips/commentaar?? ben heel benieuwd!!