8 jarige Kwnper @ work aan de passoa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Re: 8 jarige Kwnper @ work aan de passoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:19

cher schreef:
ben het met de anderen hier eens: de bodem is te zwaar!
foto 5 ziet het er netjes uit! en leuk kleurtje dat groen!

zoals ik al zei lijkt de bak vanaf de bodem xwaar,maar was hij in RL niet,heb er zelf ook eventjes ingerden totdat me me favo- bak vrij was,en ik ben ook een beetje een meut met me paard,en dus echt wel oplet of de bak niet te zwaar is.Ook kleine welsh x shetlander Nicky liep vrolijk en fijn in deze bak rond,zonder het ook maar extra zwaar te hebben door de bodem.oke,hij is niet perfect,dat weet ik.Maar zeeeeeeeker niet te zwaar voor Soline

cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:46

misschien versta jij dan iets anders onder zwaar...
kijk eens naar foto 4, paard zakt tot aan zijn kogels in het zand.
er blijft ook een diep spoor achter waar het paard gelopen heeft.
als je bodem niet zwaar is heb je dat veel minder.
Dromen

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:53

cher schreef:
misschien versta jij dan iets anders onder zwaar...
kijk eens naar foto 4, paard zakt tot aan zijn kogels in het zand.
er blijft ook een diep spoor achter waar het paard gelopen heeft.
als je bodem niet zwaar is heb je dat veel minder.
Dromen

dan kom je maar eens kijken.Er reed een welsh x shet zonder problemen in,dus laat staan een kwpner van 1.57

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 17:13

De bak is misschien op de foto's zwaar maar in RL is dat niet zo en soline vind het niet egt moeilijk maar alleen naar beneden lopen Knipoog

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:16

xSoline schreef:
De bak is misschien op de foto's zwaar maar in RL is dat niet zo en soline vind het niet egt moeilijk maar alleen naar beneden lopen Knipoog

amen Tong uitsteken

cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:31

nikilover schreef:
xSoline schreef:

amen Tong uitsteken

@nikilover
eigenlijk is dit zonde van mijn tijd, maar ik moet toch kwijt dat je reactie erg kinderachtig is.
en omdat de ts jouw standpunt bevestigt, wil dat nog niet zeggen dat het zo is!
hoe kun je nou beweren dat het anders is, dan dat het erop de foto's uitziet?!
op de foto's zie je nou eenmaal duidelijk dat het paard wegzakt tot aan zijn kogels.
als ik dan volgens jou maar moet komen kijken, denk ik niet dat het irl een verschil zal zijn.
denk je soms dat het paard dan oppeens ''op de bodem'' zal lopen ipv erin weg te zakken?

ik ben klaar met deze discussie Pling

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 18:34

@nikilover
eigenlijk is dit zonde van mijn tijd, maar ik moet toch kwijt dat je reactie erg kinderachtig is.
op de foto's zie je nou eenmaal duidelijk dat het paard wegzakt tot aan zijn kogels.
als ik dan volgens jou maar moet komen kijken, denk ik niet dat het irl een verschil zal zijn.
denk je soms dat het paard dan oppeens ''op de bodem'' zal lopen ipv erin weg te zakken?

ik ben klaar met deze discussie Pling[/quote]

DAT LIJKT ZO DOOR DE FOTO'S EN WIJ WETEN HET BETER WIJ LOPEN DAAR DE HELE DAG EN JIJ NIET

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:01

xSoline schreef:
@nikilover

ik ben klaar met deze discussie Pling

DAT LIJKT ZO DOOR DE FOTO'S EN WIJ WETEN HET BETER WIJ LOPEN DAAR DE HELE DAG EN JIJ NIET[/quote]

Chantal laat gwoon als ze t beter wil weten moet ze komen kijken toch?we weten zelf dat de bak reuze meeviel,en dan zeker voor soline,toch?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:06

Het paard zakt tot aan zijn kogels in de bak. Dit gebeurt alleen wanneer de bak zwaar is. Als jullie willen denken dat deze bak niet zwaar is moet je dat vooral doen. Ga er een jaar lang een keer of vijf per week in rijden met je paard en dan maar klagen als ie een blessure krijgt. SUCCES Vork

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:27

Manon88 schreef:
Het paard zakt tot aan zijn kogels in de bak. Dit gebeurt alleen wanneer de bak zwaar is. Als jullie willen denken dat deze bak niet zwaar is moet je dat vooral doen. Ga er een jaar lang een keer of vijf per week in rijden met je paard en dan maar klagen als ie een blessure krijgt. SUCCES Vork

Ik rijd NIET in deze bak een andere bak en die is niet zwaar

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:43

Maar deze bak is dus wel zwaar aangezien je zegt dat die andere bak niet zwaar is suggereer je dat deze dat wel is. Overigens is longeren nog zwaarder voor de pezen van je paard dan rijden.

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:46

Manon88 schreef:
Maar deze bak is dus wel zwaar aangezien je zegt dat die andere bak niet zwaar is suggereer je dat deze dat wel is. Overigens is longeren nog zwaarder voor de pezen van je paard dan rijden.

Okeee maar ik denk dat het ook gwn door dat de bak ongelijk is daar door komt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:06

jemig gebruik je tijd om een reactie over het paard te plaatsen,daar gaat het in feite toch ook om?

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 08:45

nikilover schreef:
jemig gebruik je tijd om een reactie over het paard te plaatsen,daar gaat het in feite toch ook om?

echte hé maar diie mensen moeten maar zelf denken wat ze denken wij weten het beter en wat beter is Knipoog

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:01

ziet er netjes uit, en dat groene sjabrak ziet er suuupermooi uit bij je paard Knipoog

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 10:21

xFauve schreef:
ziet er netjes uit, en dat groene sjabrak ziet er suuupermooi uit bij je paard Knipoog

dankje

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:26

nikilover schreef:
zoals ik al zei lijkt de bak vanaf de bodem xwaar,maar was hij in RL niet,heb er zelf ook eventjes ingerden totdat me me favo- bak vrij was,en ik ben ook een beetje een meut met me paard,en dus echt wel oplet of de bak niet te zwaar is.Ook kleine welsh x shetlander Nicky liep vrolijk en fijn in deze bak rond,zonder het ook maar extra zwaar te hebben door de bodem.oke,hij is niet perfect,dat weet ik.Maar zeeeeeeeker niet te zwaar voor Soline

jenelva.,,

sorry dat ik hier ook even in mee ga.. ben het met je eens dat we over het paard moeten reageren maar dat nicky zonder moeite in die bak loopt ben ik niet met je eens..
ook voor soline is hij niet fijn aangezien ze nog helemaal zo lang geleden nog last van der benen had en dat weet jij ook..
Ik vind de 2de bak ook zwaar. liever heb iik ook niet dat camil erin rijd maar dat kan bijna niet anders .. daarom rijd ze ook niet veel.
het is helaas jammer dat je kwa longeren geen keus hebt.. de reden dat die vaak zwaar is, is dan denk ik ook door het longeren,, er zijn niet voor niets 2 longeerkuilen gekomen Haha!
jammer dat je niet in de laatste mag longeren maar ook logisch anders kun je daar niet lekker meer rijden..

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 10:29

j0rinda schreef:
nikilover schreef:

jenelva.,,

sorry dat ik hier ook even in mee ga.. ben het met je eens dat we over het paard moeten reageren maar dat nicky zonder moeite in die bak loopt ben ik niet met je eens..
ook voor soline is hij niet fijn aangezien ze nog helemaal zo lang geleden nog last van der benen had en dat weet jij ook..
Ik vind de 2de bak ook zwaar. liever heb iik ook niet dat camil erin rijd maar dat kan bijna niet anders .. daarom rijd ze ook niet veel.
het is helaas jammer dat je kwa longeren geen keus hebt.. de reden dat die vaak zwaar is, is dan denk ik ook door het longeren,, er zijn niet voor niets 2 longeerkuilen gekomen Haha!
jammer dat je niet in de laatste mag longeren maar ook logisch anders kun je daar niet lekker meer rijden..

iederdaad maar ja zo is het emaal nou Knipoog

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:03

oke de bak was niet goed,maar niet te zwaar voor soline om te longeren hoor!ik heb in dit topic ook niet gezegd dat ik de bak niet zwaar vind,maar niet op de overdreven manier zwaar zoals jullie het brengen,en dat met die blessures etc.Tja je kan miezen of longeren wat helemaal niet lang hoeft te duren of elke dag rijden.Nou daar maak je soline niet vrolijk mee hoor.Als de bak te zwaar voor haar was geweest,was ze echt wel in opstand gekomen,het is een paard die wiet wat ze wilt en dit heeel duidelijk laat merken en het dan ook gewoon niet doet...

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:04

xSoline schreef:
mellamoshan schreef:
Moet het bontje niet iets hoger hangen? De bak is denk ik ook wat zwaar om in te longeren, al helemaal met pessoa.
Wel een mooi paard, ziet er lekker ontspannen uit.

nee dat lijk zou dat je pessoa hoger moet maar dat is niet zo en de bak is niet te zwaar

Inderdaad, het komt omdat hij zijn achterbenen naar voren gooit in de galop, daardoor lijkt dat,
het bontje hoort precies onder de ronding te zitten, en dat zit ie.
Hij zakt idd nog niet echt, maar hij heeft wel al een mooie actieve achterhand Haha!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:36

nikilover schreef:
oke de bak was niet goed,maar niet te zwaar voor soline om te longeren hoor!ik heb in dit topic ook niet gezegd dat ik de bak niet zwaar vind,maar niet op de overdreven manier zwaar zoals jullie het brengen,en dat met die blessures etc.Tja je kan miezen of longeren wat helemaal niet lang hoeft te duren of elke dag rijden.Nou daar maak je soline niet vrolijk mee hoor.Als de bak te zwaar voor haar was geweest,was ze echt wel in opstand gekomen,het is een paard die wiet wat ze wilt en dit heeel duidelijk laat merken en het dan ook gewoon niet doet...

ja wat haar eigen wil betreft heb je helemaal gelijk..!! Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:34

nikilover schreef:

ik vind het nogal naief hoe je reageert, een blessure is namelijk zo gebeurt en in zo'n bak werken is vragen om problemen, is het niet nu dan straks, je neemt gewoon een risico

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:39

Vind het er erg netjes uit zien hoor,
loop ook erg netjes! Vork

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:41

garny95 schreef:
nikilover schreef:

ik vind het nogal naief hoe je reageert, een blessure is namelijk zo gebeurt en in zo'n bak werken is vragen om problemen, is het niet nu dan straks, je neemt gewoon een risico

behalve soline,ken ik geen een paard die een blessure heeft gehad.Hoewel die blessure van Soline ook niet door de bak kwam,maar door iets wat er daarvoor gebeurd is.Geen enkel paard op de manege heeft een blessure gehad vanwege die bak.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:51

je zou er een topic aan kunnen wijden, wat de gevolgen zijn voor je paard als die structureel werkt in een zwaardere bak, ik denk dat er veel reacties op komen evenals dat het de ogen opent voor andere bokkers die zo'n bak gewoon vinden.