Friese hengst Erick na lange tijd weer rustig @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naresha

Re: Friese hengst Erick na lange tijd weer rustig @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:51

Ik begrijp dat jullie en jonge combinatie zijn en dus nog moeten groeien, Maar het valt mij idd ook op dat je je hakken optrekt, of anders gezegd, je knie. Ik zou zeggen hoe tegenstrijdig het ook klinkt, beugels gaatje langer, en dan voor je gevoel je knie naar beneden drukken en dan proberen wat door je hakken te gaan veren. En uitdrukken je hakken.
Verder zou ik hem iest meer aanleuning geven dus teugels korter en iets meer druk. Hij heeft zoals je zelf zegt Z gelopen dus dan kan hij ook laag en rond lopen (ook een fries kan dat heel goed;)) Daar zou ik meebezig gaan, en dat kan ook prima in de stap!

Verder vind ik het een mooie hengst! Gewoon lekker gaan rijden en les nemen, gaat het vast helemaal goedkomen! Knipoog

ghislaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:04

Het is en blijft een mooi paard..... Erick uit Cromvoirt....

Super mooi en fijn paard

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:06

Jep, Erick blijft cool, Renea reed wel eens een uitgestrekte draf op het pad achter het huis bij mijn ouders langs. Nou té gek joh, wauw, dat beest kan echt gaan! Zijn nek is zooo huge, echt geweldig.
Jammer dat Renea geen tijd meer voor hem heeft, maar geeft jou wel de kans om een ubercool paard te rijden Lachen .
Ik zou zeggen, zit iets trotser, want hij is cool Haha! .

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:07

Jammer idd dat renea geen tijd meer voor hem heeft, maar zoals al gezegd werd: geeft jou wel de kans zo'n paard te rijden.
Leer van hem, succes!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:07

Off topic: wat leuk dat renea nu bij de beredenen zit. Toendertijd was ze nog in opleiding bij de politie.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:22

Je zegt het zelf al: je moet werken aan je houding en zit. Die zijn niet goed. Niet voorover zitten, hakken uitdrukken en onderbenen niet naar achteren leggen. Nou ja, zal al wel eerder gezegd zijn.

Het paard is super. Wat een mooie nek en een lief hoofd. Hij kan nog best een aantal jaartjes mee. En als hij ZII heeft gelopen kan je er nog een hoop van leren.
Veel plezier met hem.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:30

Het is een erg mooie fries, maar ik vind je zit echt belabberd. Probeer je hakken uit te drukken en niet op te trekken. Al helemaal niet als je sporen draagt!! Verder lijk je aan de teugels te hangen en zit je naar voren.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:23

Hé wat leuk, een oude bekende! Heel veel plezier met hem, het is een gaaf paard!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:45

Jeetje wat een hals zeg!
Gaaf beest hoor..

Verder commentaar is al gegeven!
Het gebruik van sporen moet je zelf weten, jij voelt zelf wel aan wanneer je ze niet meer nodig hebt..

iza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:06

neem je teugels wat korter , dan kan je je handen iets meer naar voren brengen , verder moooooooi paaaard!!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:54

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 20:36

heel erg bedankt voor al julliw reacties... heb er zeker wat aan.. dit was 1 van de eerste keren dat ik erop zat en probeer zeker iets met het commentaar te doen. zie nu ook dat mn teugels korter moeten ja en dat ik wat zekerder moet zijn in mn houding (was nog afwachtend omdat hij zo om kan draaien en naar huis kan rennen. vandaar dat ik denk ik constant mn sporen er zo streng in heb, ga hier dan ook zeker op letten

@ horseyfries: heel erg bedankt voor de foto's!