Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
driebergen schreef:De masseuze die bij het paard dat ik rijd kom staat op http://www.happy-athlete.nl. Ze doet ook veel met rechtrichten. Zij zegt dat haar massage-werk ondersteund wordt door het rechtrichten.
als iemand rijdt zonder rechtrichten kan ze binnen 2 maanden weer beginnen, bijna opnieuw!
Zij komt bij ons paard pas terug als we denken dat er iets mis is. En die loopt nu al 5 maanden prima.
dus: massage is een middel, maar met rechtrichtend werk tijdens je training heb je daar zeker baat bij. Het gaat vooral goed samen, zoals deze masseuze zegt.
Ik vroeg me alleen af of het kon komen dat hij er 1x in het halfjaar ervandoor gaat of dat daarvan kon komen.
Somebitch schreef:Ik vraag hier niet om dingen om het optelossen.. Maar of paarden er van kunnen bokken etc.

Somebitch schreef:Ja Ninx maar ik heb er al instructie bij binnenkort dus heb ik geen tips nodig.. Ik wilde alleen weten of het daardoor kon komen dat mijn pony er 1x in de zoveel tijd vandoor gaat.
Somebitch schreef:Waar kan een scheef paard allemaal last van hebben?
Adil18 schreef:Somebitch schreef:Waar kan een scheef paard allemaal last van hebben?
Van een scheve ruiter...
)
Karoliefje_ schreef:Adil18 schreef:
Van een scheve ruiter...
Nee dat klopt absoluut niet, jonge paarden zijn vaak scheef en de ruiter moet het paard soepel maken. En natuurlijk zijn er ruiters die het probleem versterken.
(eentje die vaker voorkomt dan je denkt
)
Zo lang je je bewust bent van het probleem, kan je het oplossen. Ik weet ook dat mijn mindere kant ook mijn paard zijn mindere kant is, wordt aan gewerkt.. Karoliefje_ schreef:Het klopt wel wat je zegt, maar een paard heeft ook altijd een natuurlijke scheefheid, en een mens ookZo lang je je bewust bent van het probleem, kan je het oplossen. Ik weet ook dat mijn mindere kant ook mijn paard zijn mindere kant is, wordt aan gewerkt..