Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Silence schreef:Je moet echt iets aan je handen doet.
Je zet ze verschrikkelijk vast. Wat ze voor mij al zeggen, laat dat paard alsjeblieft los.
Het totaalplaatje vind ik hierdoor ook erg gespannen ogen.
Ben er niet over te spreken, sorry.
Anoniem schreef:dat vind ik erg overderven. ik rijd hem de eerste 20 min los met een lange teugel. hij stekt zijn hoofd dan netje naar de grond. en daarna ga ik hem idd een beetje op pakken ja. waarom ? omdat ik het blangrijk vind dat hij netje aan de teugel leert lopen.

KiekKiek schreef:Ik ga met Jaimyliefje mee; ALLE zooi eraf (kun je mooi verkopen en een knap zadel kopen). Verder hoor jij nog helemaaaal niet met "aan de teugel rijden" bezig te zijn. Laat het paard een beetje rustig wennen. Verder zou ik heel goed les nemen, zeker met zo'n jong ding. Mag ik vragen waarom je zo'n jong paard hebt gekozen? Heel veel succes verder en ik ben ook heel benieuwt naar die ontspannen foto('s).
braaf uit.
Jaimyliefje schreef:Tsja, ik heb toch echt wat aan te merken op je foto's nien..
Je handen mag je echt véél meer dragen, moeilijk punt bij jou, dat weet ik.
Verder zou ik alle zooi eraf halen, brosttuig, martingaal.. Het is een jong paard, fris en groen en als je dit er allemaal aan moet hangen, komt dat niet door het paard hoor..
Geduld is een schone zaak..
Anoniem schreef:naja dankje nog voor de reaties. ik zal hem voortaan meer los laten van voor. alhoewel ik hem nou ook al bijna niet vast heb. aangezien hij uitich zelf naar beneden gaat lopen als ik hem voorwaards rijd. reden van dit "goedkoperen" zadel is dat hij nog erg in ontwikkeling zit en wij daarom geen zin hadden om 600 a 800 of zelfs meer uit te geven aan een aangemeten zadel aangezien hij hier over een jaar toch uit gegroeit is. de martingaal ben ik al aan het afbouwen zo als in eerderen posts te lezen is. de reden voor een jong paard is dat ik graag een paard had dat ik naar mijn eigen hand kon zetten. maar vooral omdat ik mijn schouder erenstig overbelast is geweest waar door ik paarden die iets harder dan zeer zacht in de mond zijn niet meer kan rijden. en dat is vaak het probleem bij iets ouderen paarden dat niet makkelijk meer te verbeteren valt. en vind je dan een iets ouder paard die wel normaal op het been reageerd en heel zacht in de mond is. waren ze vaak boven ons buget.
charlotvanre schreef:Anoniem schreef:naja dankje nog voor de reaties. ik zal hem voortaan meer los laten van voor. alhoewel ik hem nou ook al bijna niet vast heb. aangezien hij uitich zelf naar beneden gaat lopen als ik hem voorwaards rijd. reden van dit "goedkoperen" zadel is dat hij nog erg in ontwikkeling zit en wij daarom geen zin hadden om 600 a 800 of zelfs meer uit te geven aan een aangemeten zadel aangezien hij hier over een jaar toch uit gegroeit is. de martingaal ben ik al aan het afbouwen zo als in eerderen posts te lezen is. de reden voor een jong paard is dat ik graag een paard had dat ik naar mijn eigen hand kon zetten. maar vooral omdat ik mijn schouder erenstig overbelast is geweest waar door ik paarden die iets harder dan zeer zacht in de mond zijn niet meer kan rijden. en dat is vaak het probleem bij iets ouderen paarden dat niet makkelijk meer te verbeteren valt. en vind je dan een iets ouder paard die wel normaal op het been reageerd en heel zacht in de mond is. waren ze vaak boven ons buget.
zou je toch niet wachten tot hij uitgegroeid is???
Het is veel beter voor het paard.. voor zijn rug... Echt!!
Vind je het geen leuk idee om grondwerk te doen, inplaats van het vele rijden...?
Anoniem schreef:grondwerk is niet mijn sterkste ding. altans veel verder als normaal longeeren( wat ik nu ook regelmaitg doe). verder doe ik ook VD met hem. natuurlijk niet de zwaardere dingen zoals steigeren liggen en zitten. maar jampette kusjes geven op het blok staan enz..
Anoniem schreef:vandaag weer foto's genomen. en hbe hem geheel los gelaten. maar nog loopt hij regelmaatig aan de teugel. verder was er erg veel spanning in de gallop. verder ben ik er nog afgevallen omdat hij schrok en begon te bokken (en erg hoog) waardoor ik er af viel. daarna er ook gewoon weer op gestapt. maar hij wouw niet meer ontspannen lopen. maar goed de foto's heb ik nog niet ge upload en probeer deze vanavond online te zetten.