Julia (met uniek dekje :P) - filmpje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Julia (met uniek dekje :P) - filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:50

^ Heel goed gezien Tong uitsteken. Oude gordijnen zijn bij mij altijd welkom Tong uitsteken

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:51

Dat zal ik onthouden.
En nu maar weer ontopic. Slim

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:12

Vind haar inderdaad ook onregelmatig lopen achter --> rechtachter, lijkt het. Maar verder ziet ze er leuk uit en ik stoor me niet aan je beenligging ofzo Lachen. Leuke combi..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:52

ik vind julia en jou ook meer combi Lachen
ze loopt nog wel een beetje hard maar tis een pittige tante en natuurlijk heeft ze lang niet fanatiek gelopen Lachen
veel succes drmee.. en binnenkort een buitenritje dan maar?
Laatst bijgewerkt door Sjuulie op 03-03-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:03

Ik vind het er erg netjes uit zien! Het dekje heeft wel wat Lachen
Ik stoor me niet echt aan je benen of iets.

Je houding is erg netjes en ik denk dat je er wel netjes recht gericht krijgt als je haar wat langer rijd!

Kortom; Top koppeltje met zn 2e Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:16

Mooi paard, en je rijd em erg netjes!
Ik vind dat je een nette houding hebt. Je benen liggen misschien iets te ver naar voren en je handen zou je iets meer mogen dragen maar ik vind je houding niet storend.
Ik denk alleen dat het bij een scheef paard belangrijk is dat je ook veel rechte lijnen rijd en jij rijd in het filmpje vrijwel alleen voltes. Probeer ook je figuren iets netter af te werken en niet constant op het midden te blijven rijden Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 00:41

Bedankt voor de reacties:

@Sjuulie: ja, het duurde ook wel even voor ik wist waar de rem zat Tong uitsteken. Een buitenritje lijkt me nog wat gewaagd, haha Tong uitsteken. Dan ga ik wel op Wokkeltje...

@Fionaa: dat van dat rechtgerichte zal idd vast nog wel komen...

@Feliciaa: Daar heb je wel gelijk in. Ik denk dat het erin geslopen is toen ik met een jong paard steeds maar voltes moest draaien (nouja, achtjes moest rijden) en we geen lettersin de bak hebben, en ik al een tijdje niet meer echt proefgericht bezig ben, maar meer met de basis Lachen. Ik zal eraan denken. Netjes recht maken is natuurlijk goed voor een scheef paard (net als beide kanten op inbuigen).
Dat van de benen naar voren weet ik - ik schrok ervan op het filmpje. Ik geef de schuld aan mezelf + combi nieuw paard/andermans zadel Tong uitsteken

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:38

Haar onregelmatigheid in tact viel mij ook direct op. Waarschijnlijk gaat dit van zelf over als je haar wat rechter hebt gericht. Je kan ook een paardensportmasseuze/fysio langs laten komen. Kost vaak maar 25 euro, en die kan je precies vertellen waar de fout zit en hoe je dat dressuurmatig op kan lossen. Want misschien zit er echt iets niet goed in haar lijf, en dan rij je dat alleen maar erger.

Maar zoals jij rijdt komen jullie er vast heel snel, vind het er heel erg netjes uit zien! Je belemmerd haar niet met je hulpen/zit en rijdt netjes correct.

Ben het er alleen niet mee eens dat het zadel 1,5" te groot is. Tong uitsteken Denk zelfs dat het niet echt te groot is. De ligging is gewoon niet goed, en dan bedoel ik niet de ligging op het paard (er ligt ten slotte een uniek dekje op Tong uitsteken), maar de ligging voor jou.

Succes, maar dat hebben jullie eigenlijk niet eens nodig. Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:35

Bedankt voor de reacties! Lachen

Toen ik op haar reed was ik nog niet zo erg bezig met rechtrichten. Nouja, indirect dus wel, aangezien ik ook aan het inbuigen naar links en naar rechts heb gewerkt. Maar omdat ik haar toen nog niet op film had gezien, wist ik niet hoe het er precies uitzag. Nu ik dat wel weet kan ik er veel gerichter mee aan de slag Lachen.

@Chocolaatje: Het zadel heeft inderdaad ook de verkeerde ligging voor mij. De kniewrongen zitten in ieder geval te ver naar voren, zodat ik makkelijk in stoelzit beland. Dan kan ik mijn beugels ook niet veel langer doen. Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:23

Inderdaad. Je bent een beetje een sprietje, waardoor het allemaal wat groot oogt, maar je zitting is niet echt veel te groot ofzo. Ik vind je handen wel wat storend. Houd ze echt beter bij elkaar. Je hebt ze soms echt heel breed en ook wat laag. Verder wissel wat af, veel overgangen. Recht maken kun je juist goed oefenen met voltes/rechte lijn/volte/rechte lijn/volte/rechte lijn. Probeer daar aan te werken! Succes, jullie zijn een leuke combi!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 13:39

@Jethafa: dat van mijn handen klopt wel, want zo probeer ik haar wat steun te laten zoeken op de teugels (wat ze beter oppakt als ik mijn handen wat breed heb). En ik zal daaraan en aan de rest werken - dank je wel Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 11:54

Okee, wat ik tot nu toe heb gehoord (als ik het goed heb onthouden) is:

- maak dat paard recht Tong uitsteken (rechtrichten, voltes)
- steek je benen niet zo ver naar voren
- houd je handen hoger en dichter bij elkaar
- afwisseling (hoewel het filmpje niet zo lang was dus dat niet zo goed te zien is Tong uitsteken)

Heeft iemand hier commentaar/aanvullingen op? Ik rij verder vast niet perfect en wil hier graag van leren Haha!.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:01

- ander zadel

Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:05

^ Hahaha kon dat maar Tong uitsteken. Mijn eigen zadel heb ik verkocht met mijn paard mee. Alternatief nu is een keihard oud springzadel Tong uitsteken. Zou ik niet gewoon aan het zadel kunnen wennen? Bloos

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:10

Hee Machteld,

Ziet er goed uit hoor. Juul is wel een uitdaging voor je. Ze is achter heel zwak, vandaar ook de onregelmatigheid en het loperige. Maar dit zal steeds beter worden. Het ziet er nu wel fijn voorwaarts uit, maar misschien iets te. Goede tip is omzelf langzamer te gaan lichtrijden, ze komt dan vanzelf terug.

Qua beweegingen moet ik toegeven dat je meer aan Julia hebt dan aan Wokkel. Ondanks dat voor de buitenrit Wokkel beter is. Haha En je kan nog veel leren van Julia, vooral wat springen betreft! Maar toch ben ik van mening dat een paard met echt meer dressuurpotentie beter bij je past. Want je kan gewoon heel netjes rijden!

Wanneer ga je je dekjes in productie brengen?? Ik heb interesse.....!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:13

^ Haha serieus? Tong uitsteken. Geloof er niks van. Maar anders wil ik best een dekje voor je maken in een LEUK stofje!

Ik wil na mijn studie, als ik geld heb, wel weer een eigen paard, en ik zal er dan ook zeker eentje nemen met dressuurpotentie, en, als het kan, voor de verandering eentje die al wat hoger heeft gelopen, zodat ik niet weer opnieuw de B door hoef. Maar dat zou ook niet erg zijn want met Arwen was het heel leuk.
Springen zal ik ook nog wel gaan doen, maar niet meteen zo hoog hoor! Clown
Dat van dat ' langzamer lichtrijden' ga ik proberen. Ik denk dat als ze meer spieren krijgt ze dan ook beter terug kan komen.

Dank je wel voor je reactie!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:17

Leuk dat je wel weer aan een eigen paard aan het denken bent. Als je eenmaal besmet bent kom je er ook nooit meer van af.....

En idd met een ander stofje lijkt het me wel wat!

Ik ga me nu maar weer eens in m'n boek verdiepen.... zucht!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:24

^ Succes Vio. Welk stofje vind je leuk? Tong uitsteken

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:35

Rechtsachter lijkt hij mij helemaal niet fijn, tis net alsof hij stukken goed loopt en de boel dan iets op slaat gaat ofzo en hij er doorheen moet trekken... Staat waarschijnlijk wat raar, voel je dit ook? Aangezien je niet reageerd op die berichtjes daarover??

Voor de rest heel leuk paard, denk dat als ze fijn je hand wil volgen en je haar goed rijdt je er echt een heel stoer dressuurpaard aan krijgt, vind dat ze er echt een mooie hals aan heeft zitten!!!

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:43

paard loopt absoluut niet zuiver. het is wel een heel leuk paard en je rijdt hem ook netjes. Maar voor de zekerheid zou ik even een veearts erbij halen of even longeren op de harde ondergrond kijken of hij dan zuiver loopt.

veel succes jullie zijn een hele leuke combinatie!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 16:42

__PSM__ schreef:
Rechtsachter lijkt hij mij helemaal niet fijn, tis net alsof hij stukken goed loopt en de boel dan iets op slaat gaat ofzo en hij er doorheen moet trekken... Staat waarschijnlijk wat raar, voel je dit ook? Aangezien je niet reageerd op die berichtjes daarover??

Voor de rest heel leuk paard, denk dat als ze fijn je hand wil volgen en je haar goed rijdt je er echt een heel stoer dressuurpaard aan krijgt, vind dat ze er echt een mooie hals aan heeft zitten!!!

Ik dacht dat ik er al wel op gereageerd had, maar ik wil het best nog eens doen.

Ik voel het niet. Tenminste - ik denk dat ik het niet voel. Ik heb pas 2x op haar gereden, en dan kun je natuurlijk ook snel denken dat het haar natuurlijke bewegingen zijn. En aangezien ik toch nog moeite heb met haar beweging voel je dingen misschien minder goed. Maar ze voelt voor mij niet onregelmatig.

@LibertySnowy: er staat een veearts op stal. En het is natuurlijk niet mijn paard, maar mijn bijrijdpaard, dus het is aan de eigenaar. Hij is er wel van op de hoogte en volgens mij is er ooit al wel een veearts bij geweest. Het is waar wat Vio zegt: ze is zwak van achteren en waarschijnlijk komt daar de onregelmatigheid uit voort, in combinatie met haar scheefheid.

Dank jullie wel voor de reacties! Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 01:54

Oh ja, wat ik nog vergeten was... ergens las ik dat ik mijn handen te laag stonden (van Jethafa) en te ver uit elkaar enzo. Is dat aldoor zo, of alleen op sommige momenten? Mijn handen staan nu inderdaad slechts op schofthoogte, maar dat maakt wel weer een lijn met armen en teugels. Verheldering? Haha!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:45

wat een super mooi beest, mooie gangen Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:18

Dank je wel, Unica!

Vandaag of morgen ga ik weer op haar rijden. Als ik dan mijn ogen dicht doe enzo kan ik misschien ook voelen dat ze onregelmatig is eventueel, maar ik betwijfel het. Volgens mij is het deels ook gewoon te weinig bespiering.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:00

ziet er heel fijn uit, vooral de eerste minuten draf vind ik erg ontspannen en een mooi beeld geven