Rijfoto's met en zonder hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Re: Rijfoto's met en zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:28

Die laatste! *LOL* Ik vind je overigens helemaal geen slecht voorbeeld geven. Deze foto's laten alleen maar zien wat een vertrouwensband jij en Jauke hebben en daar kijk ik alleen maar graag naar Ja En nog een vraagje over dat touwtje om z'n nek; wat voor iets is dat?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:38

Gave foto's weer! Steigeren ziet dr ontspannen en beheerst uit netjes! Je gezicht op de laatste foto is ook leuk, maar kan het me best voorstellen Knipoog

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:48

Wow gaaf!! Dat je zo kan rijden! Probeer alleen je voet niet zo ver in de beugels te doen Knipoog .

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:17

Wat een super leuke foto's! Ziet er echt fijn uit. Ja
Die laatste foto is helemaal geweldig. Haha!

nero90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:43

mooie foto's.. leuk die 1e met dat stijgeren.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:49

Haha, bij die laatste foto stond hij overduidelijk in cross-mode!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:59

ziet er leuk uit Haha!
Wel mag je zadel 10cm naar achteren, hij komt omhoog aan de achterkant en ligt met de voorboom redelijk dicht over het schouderblad
dit kan de bewegingen van je paard belemmeren.
en mischien ligt het beter als het wat meer op de rug ligt. Anders mischien even nalaten kijken en opvullen.

toffe foto's hoor! Cap is eigen keus, verder vnd ik het er leuk, plezierig, en ontspannen uitzien.
Een groot compliment ! Ja

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:33

Ziet er leuk uit. Lachen

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:37

Je paard kijkt alles behalve blij/tevreden bitloos ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:40

Simba_ schreef:

kan je je reactie onderbouwen
waar zie je dat aan (en dan niet alleen zeggen : de oren)
Want die staan best geconcentreerd... en zo bitloos... ach dan kan die ertussenuit knijpen als die het niet wilt, doet die dat?
niet te zien he Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:47

Heel erg leuke foto's!
Vooral die laatste is heel mooi geworden.
Probeer met het rijden alleen je handen niet zo breed te zetten en wat meer naast elkaar en wat hoger.

Succes ermee.

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:00

Mooi paard die Jauke zeg! Haha!

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:25

Simba_ schreef:

hoe kijkt een blij paard dan? met een glimlach om zn mondje? Haha!
mag je mij die foto's laten zien!
op een foto zonder enige dwang(middelen) en dan nog zeggen dat t arme paard niet zo blij kijkt..appart Bloos

ziet er goed uit hoor! zou t ook niet zo kunnen dat Jauke jouw concentratie overneemt soort van Daan? want jij kijkt zelf ook veel moeilijker zonder hoofdstel! logisch want het vergt ook iets meer concentratie natuurlijk.
zoals gewoonlijk; super!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:35

die laatste foto..heerlijk!!!! Haha! Haha!
idd zadel lijkt iets naar achter te mogen en die oren Clown
verder leuk om te zien hoor! kan me aan het rijden zonder cap niet zo storen..jouw keus!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:39

Leuke fries.
Die laatste foto is grappig.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:45

Storm76 schreef:
Leuk paard!

Wel jammer dat je als mod zonder cap en rijkleding op je paard rijd waarbij je gaat springen met een emmer die met de opening naar boven staat. Normaal zou iemand daar behoorlijk wat reacties op krijgen, jij misschien minder omdat je mod bent, maar ik vind het wel dat je een beetje het slechte voorbeeld geeft.

Ik dacht al....waar blijven de betuttelende vingertjes...en ja hoor...

Laat iedereen toch zijn eigen keuze maken. Waarom altijd een ander aanspreken op wat veilig is en onveilig. De TS is een volwassen vrouw die zelf de keuzes kan maken over hoe veilig of onveilig ze bezig wil zijn.
Als jij dit niet goed vindt...so be it...maar dat opdringen aan anderen word ik zo moe van...
(ik doe het nu waarschijnlijk ook...maar wil het toch even kwijt)
Ik zeg het nu even tegen jou....maar het is niet op de persoon bedoeld. Het is iets waar ik me telkens weer over verbaas....hoe mensen hier op bokt steeds weer hun normen en waarden over veiligheid aan een ander op willen dringen.
Ik rijd altijd met cap, zou ook niet zo springen...maar dat is mijn keuze...als de TS dat anders wil doen....dan is dat in mijn ogen aan haar.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:54

Ik vind het gewoon gave foto's, je hebt een prachtig paard en ik vind je dapper, ik zou noooooooooit zonder hoofdstel (zelfs niet op mijn bomproeve Clydesdale) gaan zitten!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:52

Bedankt voor alle reacties!

Die ijslolliestokjes vind ik een goed idee! Moet je die erg diep in het oor vastzetten? Koe

Het zadel is ong een maand geleden nog nagekeken door iemand, het lag niet perfect, maar wel goed. Ik zal er iig nog eens naar kijken, wellicht heb ik het idd wat te ver naar voren geschoven.

Over de oren, ik denk eigenlijk ook he... Als mensen heel ingespannen bezig zijn met iets kijken ze eigenlijk ook zelden aardig Knipoog En verder, tja, ik weet het niet, maar vrijer rijden als dit gaat me niet lukken, zonder zadel blijf ik namelijk niet zitten Knipoog

Handen is zeker een goed punt en daar werk ik ook aan, maar het is zo moeilijk Bloos Voeten te ver in de beugel is maar op 1 foto en ook echt een moment opname, was daar jolig aan het doen in galop, dus dat is dan toch al anders Knipoog

Monique, het touwtje is gewoon een halstertouw Knipoog Was ook telkens die gesp weer naar boven aan het draaien zodat die niet op zijn borst terecht zou komen en daar zou gaan klapperen Bloos Ik wil denk ik nog wel een keer zo'n echte rijring kopen, dat is wat stugger en ik denk dat je daar evt hulpen nog net iets mee kan verduidelijken.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:53

Wat een leuke combi Samen,, laatste foto, wat een uitstrekker. vind dat ie in galop mooi naar boven komt met de voorhand! Ziet er lekker en ontspannen uit Vork veel plezier met elkaar! *LOL*

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:40

Echt hele leuke foto's en een heel leuk paard. Lachen
Vind jullie een hele leuke en mooie combinatie.

Haha die laatste foto, hij lijkt net een haasje ofzo. Haha!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:46

Amable schreef:
Tja, die oren... Er zijn zelfs wel eens mensen geweest die het wat eng vonden op zijn rug omdat die oren zo naar achter stonden, terwijl hij verder echt los in zijn lijf is, ontspannen en rustig. Helemaal nergens ook maar een gespannen spiertje. Het viel mij ook op, ook tijdens het rijden, dat hij ze zonder hoofdstel nog dieper in zijn nek legt. Ik denk wel dat hij het lastig vind hoor, zonder de steun van een hoofdstel/bit maar niet niet leuk. Hij vindt namelijk eigenlijk altijd alles wel leuk. En vooral het springen bijv, ik moest mijn best doen om er niet meteen nog een keer overheen te gaan, maar na die megasprong had ik het even wel gezien Knipoog Terwijl hij ook daar zijn oren zo plat legt. Ik denk dat het concentratie is, maar ik kan natuurlijk ook niet in zijn koppie kijken Knipoog Wat ik wel weet is dat als hij iets niet wil, hij het ook echt niet doet! Vooral niet zonder hoofdstel Knipoog

Ik ben mod ja, maar ook mens. Zou een beetje hypocriet zijn als ik nu ineens een cap zou gaan dragen terwijl ik er zelfs in shows zonder zadel en zonder cap op ga zitten. Ik draag wel degelijk rijkleding, de broek is een jodhpurbroek, deze en uiteraard de jodhpur schoenen. Ik heb overigens ook al meerdere foto's geplaatst (ook toen ik nog geen mod was) met dit hindernismateriaal en met deze rijkleding, nooit negatief commentaar gehad erop. Is nu zelfs voor het eerst...

Is wel een beetje een raadsel hè, van die oren..? Ik denk, als ik zo je berichtje lees, inderdaad ook dat het concentratie is. Ja

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:04

Waarom moet een mod een goed voorbeeld geven? De volwassenen van bokt zijn wijs genoeg om zelf de keuze te maken om met of zonder cap te rijden. De kinderen op bokt moeten naar hun ouders luisteren en niet een mod nadoen.

Ik vind het geweldige foto's en hoop binnen aanzienlijke tijd ook zonder hoofstel (in ieder geval zonder bit) te rijden.
Verder vind ik je broek heel gaaf. Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Ik heb ook een jodpuhr en die heb ik helemaal uit duitsland laten komen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 02:31

echt echt echt echt maar dan ook echt super! hij loopt echt super mooi! Ik wou dat ik het ook uberhaupt durfde! en die laatste is echt heel leuk Tong uitsteken

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 03:24

Het ziet er erg goed uit. Knap hoor dat je dat allemaal met hem kan. Als mijn paard in draf zo met zijn oren loopt dan weet ik dat hij last heeft van zijn rug. Dan is het weer tijd voor de osteopaat.
Heeft hij nergens last van? Hoeft natuurlijk niet ieder paard is anders.