Niet op een trens kunnen lopen = niet goed voor elkaar hebbe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet op een trens kunnen lopen = niet goed voor elkaar hebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:39

Het gaat niet eens over de S&T.
Dan heb je het over mensen die al Z zijn. Dus hebben laten zien dat ze ook met een gewone trens kunnen rijden.
Het gaat hier over een B/L proef.

Dan is er totaal geen verfijning nodig, dan heb je het over de basis van de basis hulpen.

Overigens over de verfijning met S&T
Een Z proef moet je op een trens voor bijv minimaal een 6 gemiddeld kunnen rijden.
Maar met S&T kun je de puntjes op de i zetten en dan daarmee extra hoog kunnen scoren.
Maar het mag nooit zo zijn dat je zonder de S&T geen voldoende kunt rijden.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:40

ik rijd met een ongebroken bit, omdat die van mij rrn laag gehemelte heeft en letterlijk flipt op een enkel of gebroken trensje. Dat heeft niets met het rijtechnische te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:41

Dat is toch ook een gewone trens Lachen
Gewoon toegestaan ook volgens reglement.
Een ongebroken trens is zelfs 1 van de vriendelijkste bitten die er is Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:46

@lisjolienbob: Waarom ik op de vorige pagina bitloos hierboven uitgesloten heb, is omdat het topic gaat over een vergelijking tussen zachte en scherpere bitten en ik dus bitloos buiten beschouwing wil laten.
Maar dan hier: ik ben niet voor of tegen bitloos rijden. Zelf rijd ik met bit, omdat ik op een zachte wijze het paard hier geen pijn mee doe, maar het paard er aanwijzingen mee geef. Of je wel of geen bit gebruikt maakt mij helemaal niks uit. Het gaat er mij om dat er op een zachte wijze mee om wordt gegaan.

En jou reactie op S&T snap ik weer niet. Ik bedoel namelijk hetzelfde als jij, dat het niet goed is wanneer je hier alleen nog mee kan rijden en het belangrijk is met een zo zacht mogelijke trens zo veel mogelijk voor elkaar te kunnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 03-03-08 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:47

manie schreef:
Amanda_T schreef:
En wat als het een bit betreft wat niet scherper is? Want een trens waarmee flink geragd word, kan harder ingewerken dan een stangetje wat met een stille hand gereden word

Nu stel je twee uitersten.
De meeste mensen zijn gewoon in staat hun paard op een trensje te rijden mét stille hand.
Als je dat niet kunt, dan heb je IMO je paard niet goed voor elkaar

Ik vind het juist andersom. De meeste mensen zijn níet in staat hun paard te rijden (met welk bit dan ook) met stille hand.

Ligt eraan, waarom je paard niet op een trens loopt. Omdat je bitloos rijdt, omdat je persé een zwaarder bit nodig hebt? Nogal een verschil hé.
Daarnaast ben ik van mening dat elk paard gewoon met een trens kan lopen, mits er iemand opzit die er normaal mee om kan gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:48

@judje, als je het tegen mij hebt tenminste Tong uitsteken
Zeg ik dan ergens dat ik het niet met je eens ben?
Schrijf alleen hoe ik er (ook) over denk Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:07

Eens. Met een beetje moeite moet toch elk paard op een trens te rijden zijn. Dat het niet gebeurt, lijkt me meer gemakzucht. Ik krijg hem anders niet goed gereden, dus gooi ik er maar lekker een scherp bit in. Als je je paard niet op een trens kunt rijden, zou ik eerst eens even kritisch naar mijn eigen ruiterkunsten gaan kijken en les gaan nemen om het probleem op te lossen. Een scherper bit is geen oplossing, dan gaat het van kwaad tot erger..