Marjoow schreef:je bent veel te groot voor Malle!!
je zit op de sprong te ver naar voren en gooit je teugels te los. beugels zijn te kort en je houding ziet er ook niet goed uit.
Véél te groot is erg overdreven. Hij hangt nog niet op de grond met zijn benen. Wat ik helaas steeds vaker zie hier op bokt: grote tienermeiden op kleine shetjes.. De pony heeft er blijkbaar geen last van. Wat versta je onder te groot? Ik kwam ook altijd ruim met mijn benen onder mijn pony uit; ook met springen (dus kortere beugels). En ik was misschien wel wat groot, maar té groot en zwaar(al helemaal niet) zeker niet.
Ik kan hier nou niet zeggen dat Sander te groot of zwaar is voor Malle. De pony heeft flinke bespiering en krachtige gangen. Hij springt makkelijk en goed en zet krachtig af.
Malle kan gewoon zijn achterhand gebruiken en heeft geen last van zijn rug zo te zijn; want hij loopt gewoon "aan de teugel" wat hij niet zal doen als hij last heeft van zijn rug. Nageven komt namelijk uit de rug.
Sander is misschien iets wat groot maar zeker niet te zwaar.
Te ver naar voren zitten op de sprong valt reuze mee. Ligt vast ook wel een beetje aan het feit dat de pony kleiner is in verhouding met Sander zelf.
Teugels gooit hij idd los maar beter dat dan rukkend in de mond (dus terugtrekken) over de sprong, wat dus het effect heeft dat de pony niet kan springen. Dat zie ik hier niet. Beter zo dan andersom.
Beugels vind ik op een goede lengte voor springen.
Zijn houding is helemaal niet zo waardeloos als jij zegt. Hij zit alleen een beetje lui. Maar dat heb ik al eerder gezegd.
Ik snap dus niet waarom jij over TE voor zet. Is namelijk helemaal geen reden voor. Het ziet er prima uit voor iemand die nog geeen half jaar rijdt.
Deed jij het ook zo goed?
Edit: wat heb ik een hekel aan mensen die altijd commentaar leveren. En vooral als het zo stiekem en prive via de PM moet. Zet het dan gewoon hier neer
'aan de teugel' heeft NIKS te maken met wel of niet goed kunnen rijden! iedereen met een beetje kracht in z'n armen kan een pony in de krul trekken,op zijn rug stuiteren en zeggen dat de pony aan de teugel loopt.Als je gewoon normaal op een pony kan zitten,hem niet hinderd,kan stappen,draven,galopperen en halthouden( op de juiste manier) vind ik al dat je kan rijden,ookal loopt de pony niet aan de teugel.Als je het paard daarbij netjes vanuit de rug nageeflijk kan krijgen,is het wel een pluspuntje