malle @ work springen (b-pony)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: malle @ work springen (b-pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:45

Marjoow schreef:
je bent veel te groot voor Malle!!
je zit op de sprong te ver naar voren en gooit je teugels te los. beugels zijn te kort en je houding ziet er ook niet goed uit.

Véél te groot is erg overdreven. Hij hangt nog niet op de grond met zijn benen. Wat ik helaas steeds vaker zie hier op bokt: grote tienermeiden op kleine shetjes.. De pony heeft er blijkbaar geen last van. Wat versta je onder te groot? Ik kwam ook altijd ruim met mijn benen onder mijn pony uit; ook met springen (dus kortere beugels). En ik was misschien wel wat groot, maar té groot en zwaar(al helemaal niet) zeker niet.
Ik kan hier nou niet zeggen dat Sander te groot of zwaar is voor Malle. De pony heeft flinke bespiering en krachtige gangen. Hij springt makkelijk en goed en zet krachtig af.
Malle kan gewoon zijn achterhand gebruiken en heeft geen last van zijn rug zo te zijn; want hij loopt gewoon "aan de teugel" wat hij niet zal doen als hij last heeft van zijn rug. Nageven komt namelijk uit de rug.

Sander is misschien iets wat groot maar zeker niet te zwaar.

Te ver naar voren zitten op de sprong valt reuze mee. Ligt vast ook wel een beetje aan het feit dat de pony kleiner is in verhouding met Sander zelf.
Teugels gooit hij idd los maar beter dat dan rukkend in de mond (dus terugtrekken) over de sprong, wat dus het effect heeft dat de pony niet kan springen. Dat zie ik hier niet. Beter zo dan andersom.
Beugels vind ik op een goede lengte voor springen.
Zijn houding is helemaal niet zo waardeloos als jij zegt. Hij zit alleen een beetje lui. Maar dat heb ik al eerder gezegd.

Ik snap dus niet waarom jij over TE voor zet. Is namelijk helemaal geen reden voor. Het ziet er prima uit voor iemand die nog geeen half jaar rijdt.
Deed jij het ook zo goed?

Edit: wat heb ik een hekel aan mensen die altijd commentaar leveren. En vooral als het zo stiekem en prive via de PM moet. Zet het dan gewoon hier neer Nors opkijken

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:44

Nadia_Mocca schreef:
Marjoow schreef:
je bent veel te groot voor Malle!!
je zit op de sprong te ver naar voren en gooit je teugels te los. beugels zijn te kort en je houding ziet er ook niet goed uit.

Véél te groot is erg overdreven. Hij hangt nog niet op de grond met zijn benen. Wat ik helaas steeds vaker zie hier op bokt: grote tienermeiden op kleine shetjes.. De pony heeft er blijkbaar geen last van. Wat versta je onder te groot? Ik kwam ook altijd ruim met mijn benen onder mijn pony uit; ook met springen (dus kortere beugels). En ik was misschien wel wat groot, maar té groot en zwaar(al helemaal niet) zeker niet.
Ik kan hier nou niet zeggen dat Sander te groot of zwaar is voor Malle. De pony heeft flinke bespiering en krachtige gangen. Hij springt makkelijk en goed en zet krachtig af.
Malle kan gewoon zijn achterhand gebruiken en heeft geen last van zijn rug zo te zijn; want hij loopt gewoon "aan de teugel" wat hij niet zal doen als hij last heeft van zijn rug. Nageven komt namelijk uit de rug.

Sander is misschien iets wat groot maar zeker niet te zwaar.

Te ver naar voren zitten op de sprong valt reuze mee. Ligt vast ook wel een beetje aan het feit dat de pony kleiner is in verhouding met Sander zelf.
Teugels gooit hij idd los maar beter dat dan rukkend in de mond (dus terugtrekken) over de sprong, wat dus het effect heeft dat de pony niet kan springen. Dat zie ik hier niet. Beter zo dan andersom.
Beugels vind ik op een goede lengte voor springen.
Zijn houding is helemaal niet zo waardeloos als jij zegt. Hij zit alleen een beetje lui. Maar dat heb ik al eerder gezegd.

Ik snap dus niet waarom jij over TE voor zet. Is namelijk helemaal geen reden voor. Het ziet er prima uit voor iemand die nog geeen half jaar rijdt.
Deed jij het ook zo goed?

Edit: wat heb ik een hekel aan mensen die altijd commentaar leveren. En vooral als het zo stiekem en prive via de PM moet. Zet het dan gewoon hier neer Nors opkijken

Nou weet je wat het verschil is nu, ik heb een keer bij hem in de les gereden, en toen zat hij ook al te ver naar voren.

En die laatste zin begrijp ik niet, slaat die ook op mij??

Buiten dat, het is mijn mening.
Vind jij zijn houding goed? Hij zit als een zak aardappelen op Malle (ook op andere paarden)

En ja, naa een half jaar reed ik beter dan deze heer.

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:02

Ik zie bij de spring foto's dat je erg op de hals leunt als de pony springt.
Verdere commetaar is al gegeven.. Knipoog

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:12

marjoow ik wil wedden dat jij na een half jaar niet een pony aan de teugel reed ( want dat doe je nu ook niet) en op andere paarden die groter zijn zit ik ook beter.

en idd ik zit wat te ver naar voren op malle, nou en? ik zorg ervoor dat het de volgende keer niet gebeurt Tong uitsteken Duivel
als ze iets tegen jouw zouden zeggen ga je meteen de verdediging in en zeggen dat mensen blind zijn enzo.

en geef eens eerlijk toe je zou robbert al betalen om malle te mogen aaien Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door sandervd op 04-03-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:15

Sander454 schreef:
marjoow ik wil wedden dat jij na een half jaar niet een pony aan de teugel reed ( want dat doe je nu ook niet) en op andere paarden die groter zijn zit ik ook beter.

haha, jij hebt mij nog niet op Murphy gezien, en die keer dat ik op Desperado bij je in de les reed was je zeker ook blind? en zaterdag heb je me ook niet op Gijs zien rijden, waarna Els me een compliment gaf omdat ik hem zo goed reed. Desperado loopt ook lekker aan de teugel en Murphy loopt mooi nageeflijk.

Maar is goed, blijf jij maar geloven dat je beter kan rijden dan ik (terwijl ik al 7 jaar rijd en op paarden rijd). Zegt meer over jou dan over mij.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:17

ik heb jouw wel eens op murphy gezien ( zag er wel goed uit) maar hij liep niet de hele tijd aan de teugel ( en ik zeg niet dat ik beter rij op het moment, geef me een jaar en ik rij 10x beter als jij)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:20

Sander454 schreef:
ik heb jouw wel eens op murphy gezien ( zag er wel goed uit) maar hij liep niet de hele tijd aan de teugel ( en ik zeg niet dat ik beter rij op het moment, geef me een jaar en ik rij 10x beter als jij)

Ga jij over een jaar dan al op Desperado? Of op Gijs?

Nee, Als ik op Murphy rijd, loopt hij na een half uurtje aan de teugel én nageeflijk. En dat hij niet de hele tijd aan de teugel loopt, is alleen in het begin zo. want als jij op je paard gaat zitten, kun je hem gelijk in de krul trekken, wat ik bij jou zie. Maar dat werkt niet. Als je een paard aan de teugel rijd, wil dat zeggen dat je contact met de mond maakt.

Ik heb thuis een film waarop jij tegengesproken word, ik heb niks te vrezen.

Vraag het Erica maar als je me niet gelooft.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:23

nou marjolijn ik zou zeggen kom zaterdag kijken bij mijn les en zie hoe ik sturdy gewoon aan de teugel rij ( en ja over een jaar rijd ik op paarden ja om precies te zijn over 2 maanden )

en jij zegt dat je hebt gezien hoe ik een paard in een krul trek:S raar volgens mij begon ik met een pony aan de teugel rijden op malle of was je daar ook bij?

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:30

en marjolijn ik zie jouw indy niet rijden anders?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:38

alleen jullie gaan in dit topic discussieren over wie welke pony wel/niet aan de teugel kan rijden Verward 'aan de teugel' heeft NIKS te maken met wel of niet goed kunnen rijden! iedereen met een beetje kracht in z'n armen kan een pony in de krul trekken,op zijn rug stuiteren en zeggen dat de pony aan de teugel loopt.Als je gewoon normaal op een pony kan zitten,hem niet hinderd,kan stappen,draven,galopperen en halthouden( op de juiste manier) vind ik al dat je kan rijden,ookal loopt de pony niet aan de teugel.Als je het paard daarbij netjes vanuit de rug nageeflijk kan krijgen,is het wel een pluspuntje

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:41

ja die discussie staat eigenlijk een beetje los van dit topic Tong uitsteken
maar ik kan je verzekeren dat ik de pony op de foto niet in de krul trek.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:50

Wat een KINDERachtige discussie zeg

Marjoow; ik vind dat je gelijk hebt qua houdig. we kunnen niks zeggen over hoe hij in les reed, en eigenlijk boeit me dat ook niet.
op Die foto's zit hij iig niet netjes.

sander54;
zoals hierboven al gezegt is; ook al rijd je je pony aan de teugel, een goede houding is zeer belangrijk
ook voor de belasting van het paard.

Het gaat er toch niet om wie er beter rijd, maar dat je léért om beter te rijden
Laatst bijgewerkt door Celiien op 04-03-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:51

celiien: maar ik zal ook zeker aan mijn houding gaan werken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:52

dan is het helemaal goed Haha!

btw; wist je dat malle latijn is voor; liever willen? Tong uitsteken
malle,nolle,velle Clown

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:53

nee dat wist ik niet Tong uitsteken

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:53

nu wel Sigaar

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:53

ja Tong uitsteken

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:04

Voor het mooie ben je te groot. Die pony gaat er heus niet dood van wanneer jij er af en toe op rijd. Maar je houding komt het zeker niet te goede. Op een kleine pony zit je veel onstabieler dan op een grotere. Ik zou zeggen ga gewoon op wat grotere pony's rijden en wanneer je houding verbeterd is en je bent niet zwaarder of groter geworden af en toe op deze pony gaan rijden. Verder heb ik niks toe te voegen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:08

Sander454 schreef:
ja die discussie staat eigenlijk een beetje los van dit topic Tong uitsteken
maar ik kan je verzekeren dat ik de pony op de foto niet in de krul trek.

nee,dat snap ik,dat zei ik ook niet.maar jullie hadden het erover dat je alleen maar goed kan rijden als je pony 'aan de teugel loopt' vandaar mijncommentaar 'ahum'mening

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:15

Kijk..dat je eigenlijk te groot bent voor deze pony, dat weet je zelf ook al. Dat er nog heel veel te leren valt, dat weet je ook, maar voor iemand die pas een paar maanden rijd....phoei, dat belooft wat voor de toekomst!
Blijf niet te lang hangen op deze pony en zoek een groter paardje waar je toch meer op kan gaan "zitten" en verder mee kan.
Je hebt talent jongen!!!! Vork

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:44

aerdenhout1 schreef:
Kijk..dat je eigenlijk te groot bent voor deze pony, dat weet je zelf ook al. Dat er nog heel veel te leren valt, dat weet je ook, maar voor iemand die pas een paar maanden rijd....phoei, dat belooft wat voor de toekomst!
Blijf niet te lang hangen op deze pony en zoek een groter paardje waar je toch meer op kan gaan "zitten" en verder mee kan.
Je hebt talent jongen!!!! Vork

Juist ja en dat breihoofd van een Marjolijn wilt dat niet toegeven. Ze vindt iedereen met een eigen pony arogant en denkt dat ze alles beter kan. En dat weet ik zonder dat ik haar ken of ooit gezien heb.
Marjolijn: ik rijdt sinds oktober 2001 en geloof nou niet dat jij beter rijdt als mij terwijl je langer rijdt. Dus hoelang staat helemaal los van het feit of je wel of niet goed rijdt. Knipoog
Ik denk dat je gewoon jaloers bent, en zelf blind bent (om het op jouw manier te zeggen). Je staart jezelf letterlijk en figuurlijk blind op het feit dat Sander goed kan rijden! Knipoog
Doe iets nuttigers dan andere mensen afkraken.

Aerdenhout; jij deelt mijn mening dus. Ik had namelijk ook al gezegd dat ie op andere paarden moet gaan rijden zodat ie beter kan leren zitten en makkelijker kan vorderen Knipoog

Edit: marjoow; ik hoop dat je nu even nadenkt voordat je weer iets doms uitkraamt. Vind het namelijk nergens over gaan; jouw reacties. Je kan Sander afkraken wat je wilt. Maar ik weet wel beter en vind Sander goed rijden.
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 04-03-08 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:45

Ik heb ook nog op Malle gereden, gaaf paardje hoor!
Kan onwijs goed lopen en springen.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:49

Ik vind het er ook super uitzien hoor.
Er zijn wat verbeter puntjes maar ik was ook geen anky toen ik een halfjaartje reed hoor en dat was niemand!

Je mag je handen wat meer omhoog doen en je lichaam iets hoger boven de sprong.
malle kan jou makkelijk houden dat weet ik zeker.
anders kom je maar een keer bij ons rijden op de haffie's hoor!

Ik weet zeker dat je dat wel kunt.
en wat betreft de discussie wie beter rijd, iedereen rijd anders en je bent nooit te oud om te leren!
en marjolijn is soms wel een beetje jarlours denk ik dat jij malle mag rijden.
trek je hier niets van aan jij komt er wel als je nu al eigen pony's mag rijden na een halfjaartje!!!!

Ik zie je later nog wel voor kraay een paar pony's startten! Bloos

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:50

Isabella_ schreef:
Ik vind het er ook super uitzien hoor.
Er zijn wat verbeter puntjes maar ik was ook geen anky toen ik een halfjaartje reed hoor en dat was niemand!

Je mag je handen wat meer omhoog doen en je lichaam iets hoger boven de sprong.
malle kan jou makkelijk houden dat weet ik zeker.
anders kom je maar een keer bij ons rijden op de haffie's hoor!

Ik weet zeker dat je dat wel kunt.
en wat betreft de discussie wie beter rijd, iedereen rijd anders en je bent nooit te oud om te leren!
en marjolijn is soms wel een beetje jarlours denk ik dat jij malle mag rijden.
trek je hier niets van aan jij komt er wel als je nu al eigen pony's mag rijden na een halfjaartje!!!!

Ik zie je later nog wel voor kraay een paar pony's startten! Bloos

Juist ja, ik zei dus ook al dat mevrouw zich blindstaart op het feit dat hij blijkbaar beter rijdt Knipoog

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:56

Daar hebben we die lekkere malle weer!
Jeetje das even lang geleden dat ik die gezien heb!
laat ze maar lekker praten over je houding!
Natuurlijk moet ie nog verbeterd worden maar dat gaat ook natuurlijk niet binnen 2 lessen!
Ik ken iemand die rijd al meer dan 10 jaar en die zit nog als een ongelovelijke zak aardappels op haar paard!
Dat je te lang bent heeft iedereen gezegd maar voor die paar keer dat je erop zit maakt dit helemaal niks uit!
Ik ben 1.80 en heb pasgeleden nog op een ponytje gezeten van 1.45
Dit natuurlijk voor nood!
Ik vind dat je heel erg vooruit bent gegaan na je laatste topic toen je 2,5 maand reed!!
Als je zo door gaat kom je heel ver hoor!
bij mij duurde het ook heel lang voordat ik het allemaal goed onder de knie had!!!

Nou veel plezier nog een geef malle maar een dikke knuffel van mij!!

Groetjes...