Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bk_lover schreef:tóch vind ik dat ze wel eeen beetje gelijk heeft.. en trouwens.. wat zegt dat over degene die lesgeeft..?? niet aanvallend bedoeld!!!
bk_lover schreef:niks laat maar
ben ik ook nog mee bezig.. bk_lover schreef:ik dacht ook dat over dat bit, en eerst neckreining enzo..ben ik ook nog mee bezig..
Citaat:amai zeg
wat een uitleg
onze lesgeefter weet wat ze doet
ze geeft les aan de western jeugd ploeg
dus ze weet wat ze doet
weet je wel wat voor bit het is?
weet je waarom ze het in heeft
ze trek er niet aan hé
mss kan je eerst even verder informeren voor dat je zo aanvalt

Daar is het paard nog geeneens klaar voor. Waarom denk je dat ze westernpaarden pas met zes jaar shanks er in hangen? Juist omdat pas dan het paard dusdanig is opgeleid dat dat bit er maar in hoeft te hangen voor de sier.
maar ze snapte het niet.. het is omdat mijn paardje al 14 is en ik toch kleine wedstrijdjes wil gaan rijden ik er een shank in moet hangen.. anders had ik het denk ik niet gedaan.. omdat ik weet dat hij vaak schrikt, en mijn reactie was dan meestal gaan lopen hangen.. heb ik GELUKKIG afgeleerd.. maar jou zus doet dat dus wel.. bk_lover schreef:hoelang heeft ze daarvoor met trensje gereden??

carolovejebe schreef:bk_lover schreef:hoelang heeft ze daarvoor met trensje gereden??
een paar weken maar het ging niet
hebben we heel wat andere bitten geprobeerd en dit was een goed
maar ik kan dat moeilijk uitleggen zo via bokt
en die loopt heeeeel anders hoor !! Lara_Silver schreef:Citaat:amai zeg
wat een uitleg
onze lesgeefter weet wat ze doet
ze geeft les aan de western jeugd ploeg
dus ze weet wat ze doet
weet je wel wat voor bit het is?
weet je waarom ze het in heeft
ze trek er niet aan hé
mss kan je eerst even verder informeren voor dat je zo aanvalt
Pardon aanvallend? Aanvallen is loze kritiek zonder enkele vorm van onderbouwing! Dat is over mijn post niet te zeggen. En ja ik weet wat voor bit het is. Nee ze trekt er niet aan nee, als je paard even gek doet, om er dan zo aan te gaan trekken, ik zie genoeg aan de lichaamshouding van het paard en aan de volledig opgespannen teugel dat ze er niet aan trekt.![]()
De instructie kan voor mijn part nederlands kampioen zijn, als zij een paard dit bit in de mond legt voor dat dit dier volledig te sturen is op zit en nek dan vind ik het gewoon een vage zaak!
Het stuit me zo tegen de borst te zien dat veel ruiters die net beginnen of net een tijdje bezig zijn met western er al zo een bit in hangen...Daar is het paard nog geeneens klaar voor. Waarom denk je dat ze westernpaarden pas met zes jaar shanks er in hangen? Juist omdat pas dan het paard dusdanig is opgeleid dat dat bit er maar in hoeft te hangen voor de sier.
bk_lover snapt zo te zien mijn punt ook een beetje..
bk_lover schreef:ja dat bedoelde ik ookmaar ze snapte het niet.. het is omdat mijn paardje al 14 is en ik toch kleine wedstrijdjes wil gaan rijden ik er een shank in moet hangen.. anders had ik het denk ik niet gedaan.. omdat ik weet dat hij vaak schrikt, en mijn reactie was dan meestal gaan lopen hangen.. heb ik GELUKKIG afgeleerd.. maar jou zus doet dat dus wel..
bk_lover schreef:probeer mij maar te overtuigen hoor.. waarom ging het niet?? gewoon vertellen.. zie ik wel of ik het snap.. (als je wilt hoor)

carolovejebe schreef:bk_lover schreef:ja dat bedoelde ik ookmaar ze snapte het niet.. het is omdat mijn paardje al 14 is en ik toch kleine wedstrijdjes wil gaan rijden ik er een shank in moet hangen.. anders had ik het denk ik niet gedaan.. omdat ik weet dat hij vaak schrikt, en mijn reactie was dan meestal gaan lopen hangen.. heb ik GELUKKIG afgeleerd.. maar jou zus doet dat dus wel..
ze neemt ze terug hé ze gaat er niet aan hangen
Blueberry schreef:Is dit paard uberhaupt wel omgheschoold? Niet dat ik er veel evrstand van heb maar het ziet er naar mijn idee uit dat er engels wortd gereden met wetsern optoming, en dan een sherp bit dus.

Blueberry schreef:Is dit paard uberhaupt wel omgheschoold? Niet dat ik er veel evrstand van heb maar het ziet er naar mijn idee uit dat er engels wortd gereden met wetsern optoming, en dan een sherp bit dus.
Blueberry schreef:Is ze in spanje beleerd?
? bk_lover schreef:ja.. dat idee had ik dus ook.. mijn paardje wordt wel omgeschoold..en die loopt heeeeel anders hoor !!
bk_lover schreef:dat jullie er een bit in hebben hangen, die je pas kan gebruiken als je paard volkomen op je zit reageert en je paard op je zit kan sturen, of door je teugels tegen de hals aan te leggen..!!!
daarvoor kan je het beste met een trens rijden..
pas als ze alle oefeningen beheerst kun je overstappen op een shank..
zo goed??
bk_lover schreef:ja dat bedoelde ik ookmaar ze snapte het niet.. het is omdat mijn paardje al 14 is en ik toch kleine wedstrijdjes wil gaan rijden ik er een shank in moet hangen.. anders had ik het denk ik niet gedaan.. omdat ik weet dat hij vaak schrikt, en mijn reactie was dan meestal gaan lopen hangen.. heb ik GELUKKIG afgeleerd.. maar jou zus doet dat dus wel..