Haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mait

Re: Haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:09

ik vind jullie een leuke combi.
ben zelf niet zo van het roze maar het staat wel lief.
ik rij zelf ook met mijn haflinger bij de paarden in de M1. vorig jaar startte ik nog tussen de pony's met hetzelfde paard. hier werd al erg op 'aan de teugel en inde hand lopen' gelet. Die van mij liep ook niet altijd nagefelijk en dat werd ook direct afgestraft.
ik zou er gewoon lekker aan gaan werken dan komt het vanzelf wel goed. er is dus nog wel wat werk aan de winkel Knipoog
ook zou ik je als tip mee willen geven om je neusriem wat hoger te doen, dit maakt haar hoofd erg lang en (vind ik) minder mooi Clown want ze heeft een leuk koppie.
het verdere commentaar is al gegeven.
succes alvast!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:45

de foto's zijn gewoon heel ongelukkig genomen.
kan dus ook niet echt rijtechnisch commentaar geven.
dat handen lager en breder zetten in trainingen is niks mis mee, of met inrijden voor de proef.
zo train ik ook
ben benieuwd naar duidelijke foto's Lachen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:04

Ziet er netjes uit. Ben het wel eens met je eigen commentaar.
Vind het wel gezeik op de vorige pagina. Scheve mond *Op een baar berichten na.
Er staat zelfs nog dat je niet echt veel kon laten zien doordat je alleen maar een volte kon rijden bij de A.
Ik vind het een super leuke haf! Lovers

xsaarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:14

Commentaar is logies maar dit gaat wel te ver!
Je hebt een leuk haf! leuke combi, leuk gedaan met die kleuren! zoals iedereen zecht is je handen en voeten iets om aan te werken! maar paardrijden is niets als je niet hebt om aan te rijden! veel succes met rijden en je leuke pony!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:20

Leuke combi, heb er verder niks op aan te merken.

Ziet er leuk uit hoor, mooie pony. Probeer je handen hoger te houden, en goed rechtop te zitten.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:31

Leuke Haflinger Lachen En gefeliciteerd met je wp! Ben blij dat jullie weer uit jullie "dip" zijn gekomen.

Over geen m1 waardig kan ik niet echt zeggen vanaf de foto's.
Ik vindt zelf dat ze er niet helemaal lekker doorheen loopt. Ik had eerst zelf ook dit probleem, je pony zit er wat tegen aan te hikken. Vooral in de training vindt ik het zelf belangrijk dat je daar op oefent, veel voltes links/rechts openen/sluiten zodat ze lekker los worden.
Probeer zelf mooi rechtop te zitten, in de training vindt ik het niet erg dat je af en toe je hand iets te ver van de hals afzet, soms kan dat net het laatste knikje geven.

Blijf dus goed oefenen op die nageeflijkheid en dan komt alles helemaal goed! Succes

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:37

Leuke Haflinger hoor *LOL* Jammer dat mensen je niveau op foto's gaan beoordelen. Alleen je hoofdstel zit niet erg geweldig. Denk even dat je neusriem hoger moet! Mijn enige tip die ik op je foto's kan maken. Op je rijtechnische kant niets.

Renske_

Re: M-haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:13

Silence schreef:
Ook ik heb niet echt het idee dat het M1 is.
Ruiters uit de M1 hebben toch wel een nettere houding, dus ik denk dat het daar voor een groot deel uit voort komt.

haha was dat maar waar Knipoog Wat ik ooit rond zie rijden op concours... Nagelbijten / Gniffelen

maargoed weer ontopic, Je moet inderdaad aan je eigen houding gaan werken(knikje in je elleboog, handen wat meer dragen en minder streng met je linkerhand)
maar oa de galopfoto en de foto's in je profiel laten zien dat er echt wel wat in je pony zit, en ook M/Z ruiters rijden weleens een dagje zonder alle mogelijke zijgangen op de foto te laten zien en foto's zijn nou eenmaal een momentopname Knipoog

Volgens mij heb je een superleuke en hele veelzijdige pony, wees er maar trots op Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:19

Leuk paard hoor! Staat schattig in roze Haha!

Ook ik vind dat je je handen teveel naar beneden steekt, je armen te recht houdt en dat het lijkt alsof je je handen vastzet. Maar in je profiel zie ik foto's van wedstrijden waarop je dat helemaal niet doet en waarop je een stuk netter zit dan hier.

Dus even op letten, want je kunt het dus wel Haha!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:24

wat rechterop zitten en je handen wat meer gaan dragen, niet geforceerd naar beneden duwen. Voor de rest zie ik een ontspannen pony en misschien wat ongunstig getimde foto's.

Fijn dat je weer uit de dip komt!! Succes!!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:34

Aranel schreef:
rommeke schreef:
fijn dat je een manier hebt gevonden waardoor het wat lekkerder gaat.
je moet alleen wel opletten dat je handen niet breed zet maar netjes bij elkaar, boven de schoft.
en je tenen naar binnen.

in het begin ziet het er wat gespannen uit, maar op de andere foto's word dat beter

jullie zijn een leuke combi Lachen

Dit is idd een groot aandachtspunt. In de proef doe ik dit ook niet hoor Knipoog
Ik zal mijn beugels eens een gaatje korter maken, misschien helpt dat..

Dan hoef je het nu toch ook niet te doen Lachen Ik denk dat het niet alleen aan je paardje ligt, maar ook voor een deel bij jou. (Dit is meestal zo. Ja) Ik hoop dat jullie nuw weer uit het dipje zijn. Lachen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:30

Leuke pony, maar aan de foto's te zien niet MI waardig.

Let op je handen en beenligging, maar dat hebben vorige posters ook al vermeld. En ik vind je pony niet nageeflijk genoeg, komt niet voldoende op het achterbeen, waardoor je pony teveel op de voorhand loopt.
Maar daar kun je natuurlijk aan werken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 12:45

nadita schreef:
Leuke pony, maar aan de foto's te zien niet MI waardig.

Let op je handen en beenligging, maar dat hebben vorige posters ook al vermeld. En ik vind je pony niet nageeflijk genoeg, komt niet voldoende op het achterbeen, waardoor je pony teveel op de voorhand loopt.
Maar daar kun je natuurlijk aan werken
.

En dat kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn Knipoog . Ik heb nog nooit in mijn proeven commentaar gehad op het nagefelijk lopen van mijn paardje, dus dat zal wel meevallen Lachen

Maargoed, de foto's laten wel wat anders zien en ik ben het wel met je eens dat mijn handen en voeten niet goed zijn, maar in mijn profiel staan ook foto's van saar&mij op wedstrijd en daar ziet het er alweer heel anders uit Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:30

leuk setje maar je handen... Die mogen echt heel veel hoger.
succes verder

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:12

leuke setjes.

Zou haar ook liever meer op achterbeen zien en iets actiever met rijden. (maar ja dat is saar hea Knipoog )
Let inderdaad op je houding en handen.. Probeer je benen recht naar benen te laten hangen en je tenen naar voren te wijzen..
Handen mogen inderdaad hoger en minder streng

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:39

Watch_Me schreef:
Toch vind ik het best knap, iedereen kan vanaf een paar foto's zien of een combinatie M waardig is of niet. Het zijn een paar moment foto's, hoe kunnen jullie nou zien of dit paard niet M loopt.
Als ze niet M waardig was zou ze geen winstpunt rijden.
In haar profiel staan ook mooie foto's, dat ze echt super netjes loopt.

Nog veel succes met d'r!!

ik ben ook m1.. maar ik doe ook vaak genoeg alleen basisoefeningen dat is toch ook de BASIS voor de oefenigen Haha! als je paard lekker los is, dan kun je zo de oefeningen eruit rijden Knipoog dus aan de basis blijven werken is erg belangrijk.. als je je teugels wat korter pakt ziet de aanleuning er ook meteen een stuk netter, minder 'gedwongen'uit Knipoog als de teugels te lang zijn ziet het er meestal strakker uit dan het is.. veel succes met je wedstrijden!!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:58

ach hou asjeblieft op met dat gezeik dat er geen m1 combinatie te zien is.!
Lees dan haar tekst eens door!
gewoon jaloers gedrag is het en afkeurend gedrag bah!
vind het er leuk uitzien Knipoog commentaar heb je al genoeg gehad haha! Lachen
Leuk setje ook Haha! ben ook helemaal weg van roze haha

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:59

het lijkt net of je sperriem wat vaag zit, maar dat zal dan wel aan de foto's en aan mij liggen als het niet zo is!;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:36

Mellanii schreef:
ach hou asjeblieft op met dat gezeik dat er geen m1 combinatie te zien is.!
Lees dan haar tekst eens door!
gewoon jaloers gedrag is het en afkeurend gedrag bah!
vind het er leuk uitzien Knipoog commentaar heb je al genoeg gehad haha! Lachen
Leuk setje ook Haha! ben ook helemaal weg van roze haha

Dankjewel! Lachen

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:45

leuke haf
nee kan ook niet zeggen m1
omdat ik toch nageeflijk mis
en sja
ligt misschienaaan de fotomomenten Knipoog

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:16

Hai haiii!
Ik ben het eens met het commentaar over de handen; niet vastzetten en dragen. Ik wil er nog wat aan toevoegen; ik zat in je profiel te kijken en ik zag op foto's waar je handen wel mooi draagt dat je een knikje vanuit je pols naar beneden maakt; zonde zo heb je minder mooi contact op je teugels met de mond van je paard. Probeer dus ook je handen rechtop te houden!
Veel succes!