Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fluffyfox schreef:nouja technisch gezien kan je voor elk paard een zadel aan laten passen dat t goed ligt
nadeel hiervan is dat t wel eens veel kan gaan kosten en dat moet je maar net kunnen betalen
ik heb bij de koop van mn pony ook t zadel wat hij had overgenomen, achteraf dikke spijt want dit bleek toch minder goed te liggen dat op t eerste gezicht te zien was
ben nu denk ik zo'n 300 euro verder binnen een jaar, maar ben wel van een super gestresde pony tijdens t opstappen over gegaan naar een pony die met een lang teugeltje relaxt blijft staan en de vogeltjes enz eens staat te bekijken
t is me elke cent waard geweest!! dus kan je niks anders als tip geven dan er toch een zadelmaker bij te halen en uit te sluiten dat er iets mis is met de ligging van je zadel
fluffyfox schreef:ander zadel hoeft mischien niet toch
eventueel zou t opgevuld kunnen worden icl reiskosten is dat meestal 60-100 euro ofzo
maar snap je punt wel hoor, ik heb ook geen geldboompje jammergenoeg

maar dat merkte ik bij mij zadel ook.. maar ik rij nu western dus heb van die kussens geen last meer
;)
bk_lover schreef:ja, maar je kussens worden langzaam zachter.. vraag me niet waarom..maar dat merkte ik bij mij zadel ook.. maar ik rij nu western dus heb van die kussens geen last meer
;)
ik zou 't idd even laten checken
succes!!
fluffyfox schreef:nouja het kan dus gewoon zo zijn dat je zadel prima paste toen je het kocht, maar naarmate de tijd verstrijkt kan de vulling veranderen, dat is wat ik bedoel eigelijk
het is net zoals met schoenen, die moet je soms ook laten verzolen
NatasxKyara schreef:Sorry hoor, maar ga je nu beweren dat ik niks van paarden ken? Wel een beetje een kinderachtige opmerking..
Wij hebben al 5 jaar paarden, meestal een stuk of 7.
Met Kyara ben ik al van haar 4e bezig en ze is nu 8.
, maar ik ben echt heel wat paarden en ponies tegen gekomen die vervelend werden van vaak met lekkers belonen. Ze worden van met de stem belonen juist heel blij en trots.Merlijn schreef:NatasxKyara schreef:Sorry hoor, maar ga je nu beweren dat ik niks van paarden ken? Wel een beetje een kinderachtige opmerking..
Wij hebben al 5 jaar paarden, meestal een stuk of 7.
Met Kyara ben ik al van haar 4e bezig en ze is nu 8.
Ik neem aan dat dit aan mij was gericht. Ik bedoelde het helemaal niet vervelend hoor, maar ik ben echt heel wat paarden en ponies tegen gekomen die vervelend werden van vaak met lekkers belonen. Ze worden van met de stem belonen juist heel blij en trots.
Als je zadel naar achteren schuift is een voortuig misschien een oplossing tot je je zadel na kunt laten kijken.

of je kan ook proberen:Ikima schreef:Mijn paard liep ook onder mij weg als ik op wou stappen, ik ben toen begonnen met een opstapje om erop te komen, niet omdat ik stijf ben maar om de paardenrug te ontlasten, sindsdien blijft hij gewoon staan.
Als je vanaf de grond opstapt dan hang je toch aan het paard en brengt hem uit balans en het zadel schuift toch wat naar 1 kant, dat kan een paard vervelend of pijnlijk vinden. Het maakt niet uit of je nou zwaar of licht bent, een groot of klein paard hebt, hangen doe je toch eventjes en dat kan net lang genoeg zijn voor zo'n dier om er last van te hebben.
De eerste paar keer zal hij wel voor het opstapje wegdraaien maar na een paar keer weet hij dat hij moet blijven staan en dat het niet vervelend is wanneer je erop gaat. Het is veel beter voor de paardenrug als je via een opstapje op je paard/pony gaat.