het niet reageren op het been is eigenlijk al een beetje fout gegaan bij de vorige eigenaar, het dier werd gereden met scherpe sporen waarbij er geen sprake was van kuitdruk, maar wel van sporen er echt in "kappen"... Het feit blijft dan natuurlijk nog dat hij niet reageert op zweep terwijl hij vroeger nooit met zweep is gereden...
Ik ben het er volledig mee eens dat het dier een medische controle nodig heeft maar volgens de eigenares is het dier gewoon liever lui dan moe en komt er dus geen controle aan te pas...
Daar ik maar 2 dagen in de week op de stal kom is het losgooien om de 1 à 2 dagen voor mij onmogelijk, ik kan dit natuurlijk proberen van de eigenares gedaan te krijgen, en dat losgooien zal ze mss nog doen (al zal dit niet iedere dag zijn), longeren zal er niet van komen kan ik al zeggen.
Ik heb er gisteren terug kort mee gereden... Het dier stond echter alweer van zaterdag op stal, ik wou het dus weer rustig aandoen, maar door de hevige wind had hij nogal schrik waardoor hij nog van voor ik er op zat al steeds wegsprong van het verschieten. Dit had natuurlijk ook iets positiefs aangezien hij daardoor plots wel reageerde op de minste beenhulpen... Ik heb een 30-tal minuten gereden waarbij we zoveel mogelijk overgangen hebben gereden.
Ik wil echt het beste voor dit dier en heb er gisteren dan ook eens grondig over nagedacht, hierbij heb ik het besluit genomen dat indien ik de volgende keer weer te horen krijg dat het lang geleden is dat hij uit zijn stal is geweest (van de lesgever of manege-eigenaar) ik er gewoon niet meer mee rij. Als de eigenares dan toekomt zal ik haar dit ook melden in de hoop ze dan echt gaat inzien dat hij meer beweging moet krijgen dan wat ik hem wekelijks geef. Indien ze hem dan ook daadwerkelijk de beweging geeft wat hij verdient, dus alle dagen uit zijn stal om ofwel vrij te lopen, ofwel te longeren ofwel te rijden, dan wil ik hem gerust terug bijrijden. ik hoop dat dit "dreigement" van het niet meer rijden dan ook helpt en er verandering in komt...
Allemaal alvast bedankt voor het meedenken