Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tantjeuh schreef:zelfs op de laatste foto (wedstrijdje) in een gewone galop zie je dat je balans niet helemaal oke is.
egnie schreef:Je kunt eens proberen om je beugels wat korter te doen. Ik vind namelijk dat je vrij lang zit. Als je wat korter gaat zitten, heb je misschien meer controle over je benen. Je ziet ze nu een beetje naar voren schieten. Daarbij draai jij je knieen naar buiten, zodat je hak (spoor) naar de buik van het paard gaan. Ik moet wel zeggen dat je het paard nu niet zo erg in de weg zit als het laatste springtoppic van jullie.
Verder over het bit zie ik niet zoveel kwaad in. Zeker in een groep buiten zullen de paarden wat heftiger zijn en misschien niet altijd even fijn te sturen zijn.
Veel succes met jullie eerste cross!

MelanieB schreef:Bah bah bah.
Wat een gezeur.
Een pessoabit hangt al heel snel naar achteren, en die van haar hing al wat losser aan het bakstuk, dus als tica dr hooft omhoog deed en ze stond stil en ze had geen druk op de teugels, stonden de scharen als schuin.

Ik vind ide foto met die greppel echt lachwekkend (A) die benen
Echt waar, wat een springvermogen en wat een enthousiasme
Als jij nou wat aan je houding gaat werken (dus betere balans, beter in de verlichte zit en minder aan de teugels hangen) vormen jullie echt de perfecte combinatie
Nog heel veel plezier en succes!
Bellie2 schreef:Leuk zeg! zitten hele mooie fotos tussen! Zijn er bij Fjordy ook nog fotos gemaakt?
_Ro0sj_ schreef:Bellie2 schreef:Leuk zeg! zitten hele mooie fotos tussen! Zijn er bij Fjordy ook nog fotos gemaakt?
ja die komen nog amber w8 eerst ff op de cd voor dat ze een topic plaats
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... kt/083.jpg
1 foto dan

Een pessoa heeft een hele scherpe en zware hefboomwerking (en nee ik heb het niet van anderen van horen zeggen ik heb er zelf ook mee gereden). Je ziet op best veel foto's als je boven de sprong bent dat de ringen van het bit bijna horizontaal staan. Dan heb je het maximale hefboomeffect aan het werk.. Daar wordt een paard met juist veel voorwaartse drang (te zien aan haar blijheid op de foto's) behoorlijk stug van in 'er mond. Aan de foto's te zien komt dit doordat je steun zoekt en dit met je handen / teugels / bit zoekt. Op een paar foto's is ook te zien (bijv. op deze foto: http://i273.photobucket.com/albums/jj23 ... G_1500.jpg ) dat je zowat geen contact houdt met het zadel. Ga daar meer aan werken met lage gewone hindernissen. Zodat je het tempo, de controle over afzet en sprong beter hebt en je eigen houding steviger is.
) er in heeft!
En jij ook wel te zien op sommige foto's.
Maar oefening baart kunst! Nog veel plezier!! Foryourneeds schreef:hey
heel stoer hoor.
Maar ik vraag me af waarom je wielsporen aandoet om ze vooruit te rijden, als je een pessoabit nodig hebt om ze tegen te houden
Je houding vind ik ook storend. Door je beugels korter te maken, zal je veel beter balans kunnen houden.
Veel succes verder!
Chantal511 schreef:Wat leuk!Ik vind ide foto met die greppel echt lachwekkend (A) die benen
Julia_14 schreef:Erg mooie foto's zeg, je paard heeft heel veel potentie om het nog ver te schoppen in de SGW!Echt waar, wat een springvermogen en wat een enthousiasme
Als jij nou wat aan je houding gaat werken (dus betere balans, beter in de verlichte zit en minder aan de teugels hangen) vormen jullie echt de perfecte combinatie
Nog heel veel plezier en succes!

missanous schreef:Foryourneeds schreef:hey
heel stoer hoor.
Maar ik vraag me af waarom je wielsporen aandoet om ze vooruit te rijden, als je een pessoabit nodig hebt om ze tegen te houden
Je houding vind ik ook storend. Door je beugels korter te maken, zal je veel beter balans kunnen houden.
Veel succes verder!
wie zegt dat ik mijn wielsporen gebruik om haar voorwaartser te maken????
en ik zal de volgende keer mijn beugels een gaatje korter doen en kijken hoe mijn houding dan is
Foryourneeds schreef:Waarom gebruik je dan wielsporen?