@ work op crossterrein in lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Re: @ work op crossterrein in lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:34

Helaas ga ik wel mee met mijn voorgangers. Tuurlijk, niet iedereen heeft exact dezelfde houding... Maar je zou toch een juiste springhouding moeten hebben, en momenteel heb jij dat nog niet. Het lijkt alsof je erg veel problemen hebt met je balans te vinden en te houden, zelfs op de laatste foto (wedstrijdje) in een gewone galop zie je dat je balans niet helemaal oke is.

Ga écht aan de slag hiermee, je zal zelf ook merken dat het VEEL makkelijker springen is met een goede balans en dat je paard het er ook veel makkelijker mee zal hebben. Ga oefenen op je verlichte zit in draf en galop, ga oefenen op kleine sprongetjes zonder handen (zie [HAW] Czarina Z @spectaculaire springles!).. Dat zonder handen gaat een heel goede oefening voor jou zijn, omdat het waarschijnlijk eens confronterend gaat zijn. Met een goede houding is er niets moeilijk aan springen zonder handen. Met een houding die niet helemaal in balans is, is het verdomd moeilijk.. Probeer het eens!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:42

tantjeuh schreef:
zelfs op de laatste foto (wedstrijdje) in een gewone galop zie je dat je balans niet helemaal oke is.

Daar was ze 'm alweer aan het terugnemen, aangezien ik bovenaan zat en de foto maakte, en al helemaal uitzoomde.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:44

Terugnemen is geen reden om uit balans te gaan zitten Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:50

Je kunt eens proberen om je beugels wat korter te doen. Ik vind namelijk dat je vrij lang zit. Als je wat korter gaat zitten, heb je misschien meer controle over je benen. Je ziet ze nu een beetje naar voren schieten. Daarbij draai jij je knieen naar buiten, zodat je hak (spoor) naar de buik van het paard gaan. Ik moet wel zeggen dat je het paard nu niet zo erg in de weg zit als het laatste springtoppic van jullie.
Verder over het bit zie ik niet zoveel kwaad in. Zeker in een groep buiten zullen de paarden wat heftiger zijn en misschien niet altijd even fijn te sturen zijn.

Veel succes met jullie eerste cross!

goodolded

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:14

He daar is Tica weer. Leuke foto's, probeer wat meer bij je paard te blijven tijdens het springen. Als je nog op de Oscar Hoeve staat, kan je misschien een cross lesje volgen op de Valouwe. Is niet zo ver weg, kan je desnoods stappend naar toe. Succes met oefenen.

Groetjes Karin

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:26

Leuke foto's, maar zoals hierboven al een aantal keer is genoemd. Probeer om minder je benen naar voren te leggen maar hak onder je heup. En probeer je hakken van je paard af te houden. Probeer ook wat meer mee te geven. Verder ziet het er leuk uit.

Ga vooral door met oefenen

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:36

Ziet er leuk uit hoor anous!! Wat ik over je houding vind bij het springen weet je ondertussen denk ik wel maar jullie hebben er lol in en dat is ook belangrijk! veel succes samen!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:44

Leuk joh dat crossen! Maar ik denk dat je qua houding een boel kan leren door een aantal keer zonder teugels te springen (ik ga dat ook een keer doen) en je beugels korter zal ook schelen want ze lijken me nu wel erg lang zitten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:13

egnie schreef:
Je kunt eens proberen om je beugels wat korter te doen. Ik vind namelijk dat je vrij lang zit. Als je wat korter gaat zitten, heb je misschien meer controle over je benen. Je ziet ze nu een beetje naar voren schieten. Daarbij draai jij je knieen naar buiten, zodat je hak (spoor) naar de buik van het paard gaan. Ik moet wel zeggen dat je het paard nu niet zo erg in de weg zit als het laatste springtoppic van jullie.
Verder over het bit zie ik niet zoveel kwaad in. Zeker in een groep buiten zullen de paarden wat heftiger zijn en misschien niet altijd even fijn te sturen zijn.

Veel succes met jullie eerste cross!

Ja

verder mooie foto's. vind vooral die foto dat je over de groene haag springt er mooi. jammer dat ie net wat te donker is.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:18

MelanieB schreef:
Bah bah bah.
Wat een gezeur.
Een pessoabit hangt al heel snel naar achteren, en die van haar hing al wat losser aan het bakstuk, dus als tica dr hooft omhoog deed en ze stond stil en ze had geen druk op de teugels, stonden de scharen als schuin.

Dan zit het pessoabit dus niet goed. Het hoort dan hoger te hangen en recht. In ieder geval niet zo schuin dat het 45 graden kantelt. Dus maak een paar gaatjes erbij in je bakstuk zodat je bit hoger kunt hangen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:25

Ziet er heel gaaf uit! Jullie hebben allebei lol!

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:50

Hey hallo leuk om tica weer te zien.Vind haar zo'n stoer paardje en heel apart dat ze zo springt met de afstamming die ze heeft. Zeker een leuk terrein om wat te oefenen,heb ik vroeger ook wel gedaan.Je houding vond ik nu beter dan in je vorige topics maar is toch nog voor verbetering vatbaar.Ook topruiters met elk hun eigen stijl oefenen nog heel wat af om hun houding te optimaliseren.Ik weet van vele waar ik heb getraind dat alles wordt gefilmd en geanalyseerd om tot een zo'n goed mogelijk resultaat te komen. Juist een goede houding kan net dat ene foutje voorkomen.
Kortom neem de tips mee die je hier krijgt en dan gaat het helemaal goed komen!
Nog een tip van mijn kant.Niks ten nadele van je instructeur maar misschien kun je eens proberen een lesje of clinic mee te rijden bij een andere proffesionele instructeur, vaak omdat degene een frisse kijk heeft of iets op een andere manier uitlegt kun je daar veel voordeel uithalen.
heel veel succes met je superpaardje en zie je vast binnenkort op concour weer!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:13

hey
heel stoer hoor.
Maar ik vraag me af waarom je wielsporen aandoet om ze vooruit te rijden, als je een pessoabit nodig hebt om ze tegen te houden Verward
Je houding vind ik ook storend. Door je beugels korter te maken, zal je veel beter balans kunnen houden.
Veel succes verder!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:43

Wat leuk! Haha! Ik vind ide foto met die greppel echt lachwekkend (A) die benen Tong uitsteken

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:55

Erg mooie foto's zeg, je paard heeft heel veel potentie om het nog ver te schoppen in de SGW! Ja Echt waar, wat een springvermogen en wat een enthousiasme Lachen Als jij nou wat aan je houding gaat werken (dus betere balans, beter in de verlichte zit en minder aan de teugels hangen) vormen jullie echt de perfecte combinatie Pling Nog heel veel plezier en succes!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:00

Leuk zeg! zitten hele mooie fotos tussen! Zijn er bij Fjordy ook nog fotos gemaakt? Clown

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:29

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:31

_Ro0sj_ schreef:
Bellie2 schreef:
Leuk zeg! zitten hele mooie fotos tussen! Zijn er bij Fjordy ook nog fotos gemaakt? Clown

ja die komen nog amber w8 eerst ff op de cd voor dat ze een topic plaats
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... kt/083.jpg
1 foto dan Haha!

aah leuke foto zeg! heb jy al die fotos gemaakt ofzoo? Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:34

Nee ik en Karin en Jeffrey en vriend van Anous *LOL*
Bellie, je hebt ook een pm Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:42

En ook ik vind het een niet zo fijn beeld geven Een pessoa heeft een hele scherpe en zware hefboomwerking (en nee ik heb het niet van anderen van horen zeggen ik heb er zelf ook mee gereden). Je ziet op best veel foto's als je boven de sprong bent dat de ringen van het bit bijna horizontaal staan. Dan heb je het maximale hefboomeffect aan het werk.. Daar wordt een paard met juist veel voorwaartse drang (te zien aan haar blijheid op de foto's) behoorlijk stug van in 'er mond. Aan de foto's te zien komt dit doordat je steun zoekt en dit met je handen / teugels / bit zoekt. Op een paar foto's is ook te zien (bijv. op deze foto: http://i273.photobucket.com/albums/jj23 ... G_1500.jpg ) dat je zowat geen contact houdt met het zadel. Ga daar meer aan werken met lage gewone hindernissen. Zodat je het tempo, de controle over afzet en sprong beter hebt en je eigen houding steviger is.
Verder is het heel leuk om te zien hoeveel lol je paard (okay pony Tong uitsteken ) er in heeft! Lachen En jij ook wel te zien op sommige foto's.

Oja ik kan het zelf ook niet als ik het moet uitvoeren hoor Clown Maar oefening baart kunst! Nog veel plezier!!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 19:54

Foryourneeds schreef:
hey
heel stoer hoor.
Maar ik vraag me af waarom je wielsporen aandoet om ze vooruit te rijden, als je een pessoabit nodig hebt om ze tegen te houden Verward
Je houding vind ik ook storend. Door je beugels korter te maken, zal je veel beter balans kunnen houden.
Veel succes verder!

wie zegt dat ik mijn wielsporen gebruik om haar voorwaartser te maken????
en ik zal de volgende keer mijn beugels een gaatje korter doen en kijken hoe mijn houding dan is

verder iedereen bedankt voor de reacties
en ik zal aan het werk gaan met mn houding

het rotte is dat ik thuis met de springlessen een stuk beter op mn paard zit en vraag me niet hoe dat kan want dat weet ik zelf ook niet
ik zal het zeker weer over mijn houding gaan hebben in de les

Chantal511 schreef:
Wat leuk! Haha! Ik vind ide foto met die greppel echt lachwekkend (A) die benen Tong uitsteken

ja dat vond ik ook een lachwekkende foto hahaha

Julia_14 schreef:
Erg mooie foto's zeg, je paard heeft heel veel potentie om het nog ver te schoppen in de SGW! Ja Echt waar, wat een springvermogen en wat een enthousiasme Lachen Als jij nou wat aan je houding gaat werken (dus betere balans, beter in de verlichte zit en minder aan de teugels hangen) vormen jullie echt de perfecte combinatie Pling Nog heel veel plezier en succes!

dank je wel Haha!
en ja mn paardje heeft zeker veel springvermogen en potentie om hoger te komen in de sport
ze vind het geweldig om te werken en dan maakt het haar niet uit of het dressuur of springen is haha

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:58

missanous schreef:
Foryourneeds schreef:
hey
heel stoer hoor.
Veel succes verder!

wie zegt dat ik mijn wielsporen gebruik om haar voorwaartser te maken????
en ik zal de volgende keer mijn beugels een gaatje korter doen en kijken hoe mijn houding dan is

Waarom gebruik je dan wielsporen?

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:12

Leuk foto's, echter zonder vervelend te willen zijn vind ik ook dat je achter blijft in de sprong (zie foto's: 2-6-7-8-9-12-13).
Maar ik lees ook dat je hier op gaat letten...ennuh veel succes en plezier nog!!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:35

Foryourneeds schreef:
Waarom gebruik je dan wielsporen?

Heeft bij springen / cross op deze manier niet echt veel nut.. maar om kleinere hulpen te kunnen geven om je paard netjes voor de hindernis te helpen ofwat. En aangezien je altijd met wiel rijd is ze het gewend te gebruiken.

Edit: weet ik ook door 'er topics die ik heb 'gevolgd' Knipoog

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:49

ja kleinere, fijnere hulpen. Zo zou het moeten zijn.
Maar op de foto's zitten haar sporen er meer dan eens sterk ingeduwd. Scheve mond