NRPS Sem (Sjapoer) dressuur in het veld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh

Re: NRPS Sem (Sjapoer) dressuur in het veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:48

Mooie foto's hoor!! Go jij! Go jij!

Sjonniej

Re: NRPS Sem (Sjapoer) dressuur in het veld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:09

onley schreef:
je zit net als mijn ingeknikt met de gevolgen van dien Bloos

probeer op je beide beugels te steunen als ik het goed heb steun je op 1 kant meer waardoor je paard zijn balans gaat zoeken aan de andere kant waardoor hij ook scheef word
probeer niet zoveel met de teugels te doen en evenveel druk te houden op beide teugels
en dan goed voorwaarts met beide benen evenveel druk geven
zodat je weer die voorwaartse drang houd

negeer het feit dat je paard aan kant vast zit en vast pakt dat is beide jullie moeilijke kan en dus de kant waar jij de minste druk kan geven (als ik het goed heb he)verder beugels 1 langer en voorwaartser gaan en niet te veel met je rechterhand doen het probleem ligt in je linkerheup Knipoog

Inknikken is inderdaad een probleem, al knik ik altijd in in mijn binnenheup, dus niet altijd mijn linker. Ik ben aan dit soort dingen hard aan het werken, maar dat valt niet mee. Ik rijd sinds 2-3 maanden pas zonder korset als ondersteuning en ben mijn spieren nog hard aan het trainen om dat allemaal weer netjes over te gaan nemen.
Drukverschil in mijn handen valt heel erg mee, ik merk ohz ook weinig verschil tussen links en rechts (m.u.v. de galop). Voor de wagen pakt hij rechts wel erg gemakkelijk vast, maar ohz doet hij dit niet. Beugels langer zie ik persoonlijk nog even niet het voordeel van in?

Verder allemaal weer bedankt voor de reacties. Mijn binnenhand en zitten heb ik al uitgelegd Lachen

Lys; Je bent altijd welkom!! Met camera helemaal natuurlijk Knipoog