Waar begint het mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar begint het mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:45

Zonder de juiste houding en balans van de ruiter kan het paard nooit optimaal gaan lopen. Ik zou dus ook voor instructeur A gaan. Eérst moet jouw ruiterhouding bevestigd zijn, en dat is 'ie nog niet want anders zou je tijdens de lessen van instructeur B al wel uit gewoonte netjes zitten.

Ik zou dus voor A gaan.

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:46

Ik ben ook voor A.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 16:49

Sonja schreef:
Zonder de juiste houding en balans van de ruiter kan het paard nooit optimaal gaan lopen. Ik zou dus ook voor instructeur A gaan. Eérst moet jouw ruiterhouding bevestigd zijn, en dat is 'ie nog niet want anders zou je tijdens de lessen van instructeur B al wel uit gewoonte netjes zitten.

Ik zou dus voor A gaan.

B zegt er niets van of mijn houding wel of niet goed is ze zegt alleen dat mijn paard ronder en ronder moet met als gevolg dat ik na de les pijn in mijn handen heb. (wat me ook niet goed lijkt)
Het lijkt net als ik Casmir rij zoals B graag zou willen dat hij dan niet meer loopt, zijn benen slepen dan als het waren over de grond.
Mijn vader zegt altijd je kunt voor niet meer pakken dan dat je met je benen kunt rijden (van achter naar voor en niet van voor naar achteren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:54

Susan, ik zie je eigenlijk zelf al meerdere keren het door jou gezochte antwoord geven...
Jammer voor B, maar die moet je niet in de bak hebben joh. Je paard wordt er niet beter van en jij ook niet. Kan het 1x of 10x een vriendin zijn, maar dat gaat niet werken.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:05

Klopt voor mij is A ook een betere optie dan B.

Maar ik was ook benieuwd naar wat jullie een betere manier vinden.

Ik denk dat het niet uitmaakt of nu goed of slecht rijd, A blijft een betere methode dan B.
Maar waarom haalt B dan wel zelf hele goede resultaten op concour.
Terwijl je les geeft op de manier zoals ze zelf rijd, dat vraag ik me dan af Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:07

Er zit een heeeeel groot verschil tussen rijden en lesgeven.
Bij mij is het meer andersom, ik geef momenteel beter les dan ik rijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:57

_Susan_ schreef:
Klopt voor mij is A ook een betere optie dan B.

Maar ik was ook benieuwd naar wat jullie een betere manier vinden.

Ik denk dat het niet uitmaakt of nu goed of slecht rijd, A blijft een betere methode dan B.
Maar waarom haalt B dan wel zelf hele goede resultaten op concour.
Terwijl je les geeft op de manier zoals ze zelf rijd, dat vraag ik me dan af Verward

Sowieso is er een verschil tussen rijden en lesgeven, maar er is ook een verschil tussen het ene paard en het andere paard. Mijn moeder heeft met ons paardje tegenwoordig een nieuwe instructrice, in het begin ging dat voor geen meter omdat ze veel te veel "volgens het boekje" reed en als het paard daar niet lekker om ging lopen dan zou dat vanzelf wel komen want zo hoorde het. Inmiddels is ze meer gaan kijken naar het paard en de combi en het moment (nogal een draak met een enorme trucendoos) en nu gaan ze met sprongen vooruit...

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:34

Ik ben voor A.

Je houding en zit is de basis, als je dat eenmaal goed voor elkaar hebt word het een stuk makkelijker om je paard soepel en in balans te laten lopen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:10

Ik vind ook beiden belangrijk.
Hoewel ik A net iets belangrijker vind, dit is de basis en zo heb ik dat ook geleerd, perfect hoeft het niet te zijn, wel goed.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:07

Tegen mij is al eens gezegd: Het paard kan pas lekker lopen als de ruite goed zit. Maar volgen smij kun je als ruiter ook pas lekker zitten als je paard goed loopt.
Ik vind het dus allebei even belangrijk. Maar jij moet les nemen bij degene waar jij je het prettigst bij voelt.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:47

Persoon A Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:05

ik ben het met beide eens. Je moet goed zitten anders kan je paard niet goed lopen, maar een paard dat echt slecht loopt (gespannen rug, uit elkaar en noem maar op) kan je nagenoeg niet normaal op zitten. Een paard dat steeds bokt en weg schiet enz, kan je ook nagenoeg niet normaal op zitten. Hangt er dus vanaf Lachen Maar als ik denk aan een normaal paard, zou ik eerder voor persoon a gaan mits zij ook werkt aan het paard zijn houding terwijl ze aan jouw houding werkt.

edit; supertammy legt het duidelijker uit zonder dat hele verhaal van mij Clown