Jelle@work in lichtblauw setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: Jelle@work in lichtblauw setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:12

BE_GENTLE schreef:
Het paard drukt vaak zijn rug weg en loopt ook constant op de voorhand, nu is het een manege pony maar probeer ook om hier op te letten..

Wat ik wel slecht vind daar op de manege dat je als manege ruiter er met sporen mag rijden, veel mensen maken hier misbruik van zonder dat zij het weten.. en de ruiter leert niet rijden met de kuit maar met hun spoor omdat het voor hun makkelijker is.. slechte zaak toch wel..

Die onderste zin vind ik niet helemaal kloppen,
bij ons rijden ook mensen met sporen op de manege en dat is toch zeker wel nodig Lachen
en die leren het niet op die manier hoe jij t zegt

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 15:54

Peelie schreef:
dan zou ik de sporen af doen... sorry hoor maar ik vind dit niet kunnen. Uberhaubt springen met sporen om vind ik als manege ruiter uit den bozen! Ik heb zelf 1 keer met sproen gesprongen en daarna nooit mee want ik schrok me dood van de foto's. En dan maakt het niet uit of het laag is.

Probeer de volgende keer met een lekker lange teugel los te rijden. Gewoon als maar op het gas stappen zodat hij wakker word. Je zult merken dat hij daarna alerter is op je been en niet zo gaat hangen. Op de "spring" Foto zijn hij zijn achterbeen er wel mooi onder Knipoog

Ik wist eerst niet eens dat we gingen springen ik d8 weer gewoon een balkje lopen ofzo Knipoog
edit: Ik heb trouwens zo vaak met sporen gesprongen met mijn oude verzorgpony Knipoog
Laatst bijgewerkt door xShanice op 27-02-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 15:58

Sielx3 schreef:
mooie foto's maar ze zijn een beetje onduidelijk =)
Sorry dat ik het zeg maar op de eerste 2 foto's zie ik kindjes op pony's zitten en ze komen tot aan de grond met hun voeten , gaat jou misschien niks aan maar wou het toch even zeggen.
dan had je er vorige week derbij moeten zijn
Alleen maar shetjes! er reed 1 pony mee en 3 paarden maar ook de shetjes moeten beweging hebben en ze kunnen wel groot zijn maar de shetjes hadden er duidelijk geen last van Knipoog ze zijn niet zo zwaar(de meisjes die erop zitten)en de grootte tsjaa het is ook maar voor een x

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:51

leuk paard joh! let inderdaad een beetje op je sporen, is opzich niks mis mee maar je trekt je hakken soms nogal op en dan zijn je sporen wat lang! dus ff oefenen met uitdrukken en tot die tijd geen of een kort, stomp spoortje gebruiken Knipoog

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 19:12

Nathaliia schreef:
Leuk paard... Lachen
ik vind je houding op sommige foto's erg apart.
maar dat is mijn mening.. en best raar dat je gewoon met sporen mag rijden, en bandages ook nog nooit gezien maar natuurlijk het kan allemaal Haha!
succes en veel plezier met lessen Lachen

Voor zover ik weet mag dat altijd op manege's
en het dekje en bandages zijn van mezelf Knipoog

XSABINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:20

Leuk Paardje&Bandages &zo

Kus, Sabine Lachen

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:33

ReJo schreef:
BE_GENTLE schreef:
Het paard drukt vaak zijn rug weg en loopt ook constant op de voorhand, nu is het een manege pony maar probeer ook om hier op te letten..

Wat ik wel slecht vind daar op de manege dat je als manege ruiter er met sporen mag rijden, veel mensen maken hier misbruik van zonder dat zij het weten.. en de ruiter leert niet rijden met de kuit maar met hun spoor omdat het voor hun makkelijker is.. slechte zaak toch wel..

Die onderste zin vind ik niet helemaal kloppen,
bij ons rijden ook mensen met sporen op de manege en dat is toch zeker wel nodig Lachen
en die leren het niet op die manier hoe jij t zegt
Dat jij zegt dat met sporen rijden zeker wel nodig is zegt al genoeg over hoe afgestomt die manegepaarden zijn. Ik vind het echt een slechte zaak dat maneges klanten zelf laten bepalen of ze met sporen rijden of niet. Heel veel mensen doen het uit stoerdoenerij maar ondertussen stompen ze het paard helemaal af. Pas als je paard goed op de beenhulpen reageert kun (wat ik alleen zou doen als je ook daadwerkelijk concours rijd en dan hoger dan de B) je sporen gebruiken om de hulpen te verfijnen. Sporen zijn er absoluut niet voor bedoeld om een paard wat niet op gewone beenhulpen reageert er nou met sporen wel op te laten reageren. Dan ben je echt slecht bezig. Maar ik vind het wel een leuk paardje op de foto's Haha! . Ik heb nog nooit manegepaarden gezien met bandages, maar dat komt ook omdat toen ik er nog reed de paarden altijd meerdere uren achter elkaar reden.