Sun(fjord) @ Beetje Dressuur werk en lol met je knol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sundance_

Re: Sun(fjord) @ Beetje Dressuur werk en lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:12

x__Ellis schreef:
Niet steeds je topic omhoog schoppen he Knipoog valt heus wel op !

Maar mooie fjord Haha! kan ook al leuk lopen, en zoals voorgangers al zeiden, strijklappen zitten achter neit goed Knipoog Verder vind ik het zadel ook aan de kleine kant voor jou, lijkt mij. Ik zie het niet zo goed, Knipoog wel erg mooi diertje

haha(A)
ja strijklappen doe ik volgende keer goed(A)
maar het zadel is volgens mij nog wel goed?:P maarja kan ook dat ik het zelf nie merk;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:38

Mooi fjordje!

Niine schreef:
Ziet er lekker uit joh! Echt ontspannen!

Maar ik vind het er verre van ontspannen uitzien. Het zijn natuurlijk momentopname's, maar bij vrijwel elke foto prik je met je sporen in zijn buik. Op foto 2 ziet de teugeldruk er ook niet erg vriendelijk uit.

En hoe weet je dat hij geen last heeft van die te grote peesbeschermers? Een paard laat niet gauw merken als iets onprettig zit, dat zie je maar weer bij de kogelbeschrmers die verkeerd zitten. Dat zit ook niet prettig.

Het spijt me voor dit misschien wat onvriendlijk overkomende bericht, het is niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen! Haha!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:40

Wat een leuke fjord Lovers blijf wel goed rechtop zitten in de galop.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:43

Hele leuke foto , echt mooi paardje , alleen ...

dit is moeilijk om te zien, want mijn vriendin had verzorg pony waar je op kon staan en alles als je wou,
zij is verkocht ... Boos!

echt moeilijk hoor .. maar goed,, wisten jullie natuurlijk ook niet !!
Knipoog

Sorry konden jullie ook niks aan doen , maarik dacht er oppeens aan, en das hard Boos!

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 14:01

Marloez schreef:
Mooi fjordje!

Niine schreef:
Ziet er lekker uit joh! Echt ontspannen!

Maar ik vind het er verre van ontspannen uitzien. Het zijn natuurlijk momentopname's, maar bij vrijwel elke foto prik je met je sporen in zijn buik. Op foto 2 ziet de teugeldruk er ook niet erg vriendelijk uit.

En hoe weet je dat hij geen last heeft van die te grote peesbeschermers? Een paard laat niet gauw merken als iets onprettig zit, dat zie je maar weer bij de kogelbeschrmers die verkeerd zitten. Dat zit ook niet prettig.

Het spijt me voor dit misschien wat onvriendlijk overkomende bericht, het is niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen! Haha!

ik vind dat je best wel gelijk hebt hoor:P en de teugeldruk is ook erg veel maar sun kan je niet met een beetje druk iets vragen dan merkt hij het niet kijk soms is het ook echt te veel heb je gelijk in mar bij hem moet je echt wat meer druk geven meestal;)
en over dat een paard dat iets bijna niet laat merken heb je ook gelijk;) maar naar mijn idee zitten ze goed want ze zitten onder de knie dus hij kan nog gewoon bewegen en dat bedoel ik met geen last;) en omdat hij nogal erg aantikt lijkt het mij zelf fijner om een wat groter opervlak te hbben;) ik kan het ook miss hebben hoor;)
en over die sporen ja k moet leren met mijn kuit druk te geven maar hier oefen ik ook op alleen ja op deze foto's lijkt het dus ook echt erg dat ik heel erg vaak met mijn spoor in hem prik mar dat is niet zo;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:03

Paardloos27 schreef:
Let op dat je je teugels niet te lang laat worden of geen contact meer hebt. En blijf op je kont zitten in de galop

Ziet er verder goed uit succes verder

Sluit me hier bij aan!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:08

Probeer iets meer contact te houden met de teugel in galop leuke fjord ! Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:15

ik zie dat jouw reden voor te grote peesjes is, dat hij zich aantikt, maar nogmaals, koop toch echt een maat kleiner, voor het aantikken maakt het niet uit, en hij kan dan wel beter zijn benen bewegen, want dit belemmert m ontzettend zo. voor ruiters zijn te hoge paardrijlaarzen in de knieholte toch ook niet fijn? dan kun je je benen minder goed buigen

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 15:53

lonnie schreef:
ik zie dat jouw reden voor te grote peesjes is, dat hij zich aantikt, maar nogmaals, koop toch echt een maat kleiner, voor het aantikken maakt het niet uit, en hij kan dan wel beter zijn benen bewegen, want dit belemmert m ontzettend zo. voor ruiters zijn te hoge paardrijlaarzen in de knieholte toch ook niet fijn? dan kun je je benen minder goed buigen

ja oke maar het zit niet in zijn knie holte? of bij de knie? dus wat zou hem dan belemeren?

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:50

Wat leuk om foto's van jullie beiden te zien Haha!

Overigens heb ik dit paardje ook ooit gereden en weet dat hij echt sloom kan doen. Is het geen idee om met een klein zweepje te rijden, tot je hebt geleerd met je kuiten aan te sporen ipv met spoortjes ? Ik weet dat Sun niet zo van zwepen houdt, maar je hoeft hem er dan niet eens mee aan te raken.
Hij is idd sterk in de mond, maar hoe sterker jij je gaat maken dan maakt hij zich nóg sterker. En dat ga jij verliezen, probeer toch er naar te werken dat ie weer op lichtere hulpen gaat reageren. Hij kan het wel, maar het duurt wel een stukkie langer dan bij een ander paard. Je geeft zelf aan dat hij het niet merkt als je met lichte druk iets vraagt, maar dat doet ie uiteindelijk wel hoor, niet om je af te kraken, maar het kan wel. Het is alleen lang werken en Sun maakt liever lol Tong uitsteken

Je bent ook niet de enige die op een stuurloze Sun heeft gezeten, ik ben in het begin zelfs op een ander paard gebotst Bloos Schaam me nog steeds, maar ik kan helemaal niet meer sturen.

Ik vind de foto's er leuk uitzien Haha! Jullie zijn een erg leuke combi, leuk kunstje trouwens ! Ziet er goed uit hoor, jullie zijn goede maatjes zo te zien Haha!

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:48

Mrijk schreef:
Wat leuk om foto's van jullie beiden te zien Haha!

Overigens heb ik dit paardje ook ooit gereden en weet dat hij echt sloom kan doen. Is het geen idee om met een klein zweepje te rijden, tot je hebt geleerd met je kuiten aan te sporen ipv met spoortjes ? Ik weet dat Sun niet zo van zwepen houdt, maar je hoeft hem er dan niet eens mee aan te raken.
Hij is idd sterk in de mond, maar hoe sterker jij je gaat maken dan maakt hij zich nóg sterker. En dat ga jij verliezen, probeer toch er naar te werken dat ie weer op lichtere hulpen gaat reageren. Hij kan het wel, maar het duurt wel een stukkie langer dan bij een ander paard. Je geeft zelf aan dat hij het niet merkt als je met lichte druk iets vraagt, maar dat doet ie uiteindelijk wel hoor, niet om je af te kraken, maar het kan wel. Het is alleen lang werken en Sun maakt liever lol Tong uitsteken

Je bent ook niet de enige die op een stuurloze Sun heeft gezeten, ik ben in het begin zelfs op een ander paard gebotst Bloos Schaam me nog steeds, maar ik kan helemaal niet meer sturen.

Ik vind de foto's er leuk uitzien Haha! Jullie zijn een erg leuke combi, leuk kunstje trouwens ! Ziet er goed uit hoor, jullie zijn goede maatjes zo te zien Haha!

haha:D
nou sun is dan toch echt veranderd:P hij rent het liefst de bak door:P
als die moet werken dan:P maar vorig jaar zomer ging het ook beter hij reed kei fijn alleen galop was nog moeilijk om nagevelijk te rijden nu is het juist dat galop al wat beter gaat ja nu ff niet:P maar de draf is echt helemaal geen ontspanning meer:P
ik ben ook al een paar keer bijna op iemand geknalt(a)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:11

Hey Sun!

Foto's zien er goed uit! Het is toch een leuk kereltje!
Ik vind jullie echt super leuk uitzien!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:14

Leuke fjord Haha!

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:02

Mooi beestje hoor!
het ziet er erg goed uit Haha!

Probeer in galop contact te houden!
Maar ik zie dat er al mensen zijn die sun eerder hebben gereden dus Hun kunnen je denk heel wat commentaar geven:)
Zij weten er meer vanaf als ons!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:10

hij is echt onwijs leuk hoor Haha! Haha! een mooie gardar!
ziet er goed uit verder, idd ontspannen op de meeste fotos,
leuke trucje kan hij ook! Tong uitsteken

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 15:36

GinnyBanshee schreef:
hij is echt onwijs leuk hoor Haha! Haha! een mooie gardar!
ziet er goed uit verder, idd ontspannen op de meeste fotos,
leuke trucje kan hij ook! Tong uitsteken

Dankje wel:D
ik ben ook echt verliefd op jou gardar nakomelingen:P
sun heeft het dus toch wel in zich(A):P

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:12

Leuke pony!
Ik vind alleen dat je peesbeschermers VEEL te strak zitten.

Succes verder.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 18:38

Elliebelle schreef:
Leuke pony!

Succes verder.

ik vraag me toch wel af hoe jij kan zien van foto's dat mijn peesbeschermers strak zitten?

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:43

Elliebelle schreef:
Leuke pony!

Succes verder.

hoezo peesjes te strak?
dat jij dat kunt zien van foto's.
volgens mij zitten ze goed hoor.
en sun heeft dikke benen dus daarom heeft hij gewoon full nodig anders past het bijna niet met de klitterband toch?
en ze zitten niet eens in z'n knieholte dus denk niet dat hij er last van heeft.
wel even de strijklappen omdraaien Knipoog

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 16:18

33Bonita33 schreef:
Elliebelle schreef:
Leuke pony!

Succes verder.

hoezo peesjes te strak?
dat jij dat kunt zien van foto's.
volgens mij zitten ze goed hoor.
en sun heeft dikke benen dus daarom heeft hij gewoon full nodig anders past het bijna niet met de klitterband toch?
en ze zitten niet eens in z'n knieholte dus denk niet dat hij er last van heeft.
wel even de strijklappen omdraaien Knipoog

precies:D
en als hij last heeft zou hij toch zijn been niet kunnen buigen zalk maar zegge?
en denise is al vaker bij sun geweest en die weet da ook wel dat ze goed zitten;)
en btw heb nog nooit iemand er over gehoort?
ja strijklappe omdraaien heb je gelijk in;)

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:40

jaa peesjes zitten helemaal niet te strak
diee zitten goed.
misschien lijken ze beetje te groot, maar sun heeft er geen last van.