) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Miriam schreef:Hm, Ultra werd juist heet van Subli Zonder, heel vreemd vond ik dat. Hij staat nu op Pavo Energy Control. Kun je veel minder van voeren om hem toch op gewicht te houden. Misschien helpt dat?
Persoonlijk denk ik dat een paard dat al 9 uur per dag op de wei staat niet rustiger gaat worden als hij 24/7 buiten blijft. Bovendien is 24/7 ook niet voor iedereen haalbaar of wenselijk
en tweede proef, na een stevig uur rijden dus, eindelijk enigszins controleerbaar 2e met 183. detour schreef:Lielle, maar het paard van de TS is constant heet en druk, sommige paarden hebben nu eenmaal zo'n natuur. Als een paard alleen op wedstrijd zulk gedrag vertoont zou ik me afvragen of de problematiek elders lag..
want het kost me handenvol punten. En eigen wedstrijdspanning kun je iig uitschakelen. Ik stapte onlangs totaal op mijn gemak na heel fijn losgereden te hebben aan een lang teugeltje naar de jury, mevrouw ziet de wedstrijdbordjes en ik heb een bom onder mijn kont. j Overigens lees ik alleen dat Urielle's paard veel looplust heeft, dat is nog niet helemaal hetzelfde als heet en druk. detour schreef:Juist wel!!!![]()
Ze kunnen constant toegeven aan de behoefte om te rennen en bewegen!! Daarbij komt de behoefte tot stereotypide gedrag veel minder aan de orde.
. Ultra wordt pas heet als hij aan het werk gaat, verder is hij vrij rustig. Dezelfde ervaring heb ik met meerdere volbloedjes. Urielle schreef:Niisj ik weet het niet, ik dacht maar 1 kruin.
Lielle schreef:detour schreef:Lielle, maar het paard van de TS is constant heet en druk, sommige paarden hebben nu eenmaal zo'n natuur. Als een paard alleen op wedstrijd zulk gedrag vertoont zou ik me afvragen of de problematiek elders lag..
zoals? Ik ben erg benieuwd naar nieuwe inzichtenwant het kost me handenvol punten. En eigen wedstrijdspanning kun je iig uitschakelen. Ik stapte onlangs totaal op mijn gemak na heel fijn losgereden te hebben aan een lang teugeltje naar de jury, mevrouw ziet de wedstrijdbordjes en ik heb een bom onder mijn kont. j Overigens lees ik alleen dat Urielle's paard veel looplust heeft, dat is nog niet helemaal hetzelfde als heet en druk.
Urielle, toch eens gaan crossen met hem? Dan kunnen ze wel veel meer eigen initiatief kwijt, voor Raimaer werkt het wel.

Miriam schreef:detour schreef:Juist wel!!!![]()
Ze kunnen constant toegeven aan de behoefte om te rennen en bewegen!! Daarbij komt de behoefte tot stereotypide gedrag veel minder aan de orde.
Qua stereotiep gedrag ben ik het met je eens, dat zal wel minder worden.
Maar heel veel meer rennen gaan ze niet hoor. Ultra wordt pas heet als hij aan het werk gaat, verder is hij vrij rustig. Dezelfde ervaring heb ik met meerdere volbloedjes.

creool schreef:Dit is een gehoorzaamheidsprobleem.
1. Kan je van zijn hoge tempo niet zijn basistempo maken? Ik zou zeker niet terug gaan rijden, eerder voorwaarts. Als hij dan toch hard wil, kan hij ook nog wel harder. Het tempo moet in ieder geval jouw tempo zijn.
2. Ik zou toch een proef verknallen door tijdens de proef strenger op de tempocontrole te rijden.
) maar hij laat zich keurig stilzetten en zodra we weer aandraven is Zoef de Haas er weer.
) betekent versnellen. Aan de longe doet ze dit ook heel netjes
Lielle schreef:detour schreef:Lielle, maar het paard van de TS is constant heet en druk, sommige paarden hebben nu eenmaal zo'n natuur. Als een paard alleen op wedstrijd zulk gedrag vertoont zou ik me afvragen of de problematiek elders lag..
zoals? Ik ben erg benieuwd naar nieuwe inzichtenwant het kost me handenvol punten. En eigen wedstrijdspanning kun je iig uitschakelen. Ik stapte onlangs totaal op mijn gemak na heel fijn losgereden te hebben aan een lang teugeltje naar de jury, mevrouw ziet de wedstrijdbordjes en ik heb een bom onder mijn kont. j Overigens lees ik alleen dat Urielle's paard veel looplust heeft, dat is nog niet helemaal hetzelfde als heet en druk.
Urielle, toch eens gaan crossen met hem? Dan kunnen ze wel veel meer eigen initiatief kwijt, voor Raimaer werkt het wel.