Bedankt allemaal

Lynn_Nikita; Als ik haar vrijer laat dan kruipt ze juist nog meer achter de teugel. Dan weet ze helemaal niet meer wat ze moet doen.
MonicaG; Rechtop zitten moet ik idd op letten.
Over het te hard zijn in mijn hand, dit is zeker weten niet het geval.
Ik heb zo goed als niks in mijn handen. En als ze omlaag loopt alleen gewoon contact/spanning. Als ze te diep loopt probeer ik gewoon contact te houden en haar van achter naar voren langer in haar hals te krijgen en haar hoofd 'goed' te krijgen. (Sorry dat het wat raar omschreven is, wist even niet hoe ik het anders moest zeggen.)
Op het begin van het rijden knabbeld ze heel erg op het bit, ze is dan nog wat gespannen en weet niet goed wat ze moet met haar hals/hoofdhouding. Meer naar het einde toe kan ik haar meer zekerheid daarin geven en dan houd ze haar mond een stuk rustiger/dicht.
Als ze van mij is, word er zeker even gekeken naar haar mond, voor het geval dat.
Het onrustig zijn met de staart klopt idd.
Of het zadel goed ligt. Volgens mij wel..
ze is ook altijd al van jongs af aan al met dit zadel gereden is mij verteld.Luckystory; Het tuig willen we er juist wel bij overkopen dan. Als het echt goed ligt teminste. *Word nog door iemand anders naar gekeken is de bedoeling.
Het niet helemaal zuiver lopen waar vinden jullie dat precies?

(Welk filmpje, vanaf hoeveel seconde/hele tijd)
Het keuren gebeurd door een onafhankelijke DA ja.
Winxz_Bas; Hoezo denk je dat van het zadel? Les komt er zeker wel dan ja

Nike blijf ik evengoed doen. Ze komt bij Nike te staan.

Liekje; Haha hoop het ook! Idd wel logisch.
CD28; Van de eigenaar mocht ik foto's/film laten zien(op internet).
Chakkie17; Ja idd ik moet nog erg wennen en zij natuurlijk ook.
Esperanza; Sorry moest toch even lachen om jou reactie. Als Uckfield het hoofdstel om heeft en je haar niet eens vast hebt staat ze op het bit te knabbelen en te doen, mond open dan dus ook. Dan zal dat écht niet door mij komen.
Ik probeer ook zeker te werken naar een betere hals/hoofdhouding. Wat ook zeker wel te zien is vind ikzelf. Maar het is zoals al gezegd is natuurlijk ook erg wennen voor mezelf en het paard. Dat ze daarbij zolang stilgestaan heeft en daarvoor nauwelijks dressuurmatig gereden is telt zeker wel mee.
Dressuurmatig lopen moet een paard in mijn ogen zeker wel leren. Kijk maar naar een groen paard. Deze kan je niet in een keer zo rijden zoals 'het hoort'. Daarvoor moet het eerst ook de kracht hebben en dingen voor geleerd hebben.
Nog een ander filmpje; Linksom en rechtsom.http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... 2-2008.flv