MarisJj schreef:hmm vreemd, ik zie wel 2 verschillende plaatjes, maar ze verwijzen inderdaad naar dezelfde film. Hier is de andere:Btw.. het zijn 2 dezelfde filmpjes! :p
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarisJj schreef:hmm vreemd, ik zie wel 2 verschillende plaatjes, maar ze verwijzen inderdaad naar dezelfde film. Hier is de andere:Btw.. het zijn 2 dezelfde filmpjes! :p
BE_GENTLE schreef:Ik heb ook een sjees fjord gehad en ik mocht nooit doorzitten en ik zie dat jij constant doorzit.. ik moest juist heel veel licht rijden om haar hier aan te laten wennen want doorzitten is galloperen en dus rennen.. je bent ook heel veel aan het trekken aan de voorkant.. waardoor ze op ten duur sterk word in de mond en dan ben je verder van huis.. rijd haar met een losse teugel maar wel met contact en ga veel lichtrijden en overgangen rijden met alleen de zwaarte van je lichaam en niet stop ( trek teugel ) echt puur alleen op je zit.. ik zou ook nog even geen aandacht geven aan het aan de teugel lopen.. laat haar maar eerst goed gehoorzamen in de gangen.. want ze probeert je uit en om onder het werk uit te komen.. word een keer boos als ze te snel loopt en maak een flinke ophouding.. bij fjorden moet je constant streng en consuquent zijn.. want als je ze jouw eenmaal heeft dan heeft ze je en heb je niks meer te vertellen.. Het is heel moeilijk.. ik heb er 1,5 jaar over gedaan om mijn fjord te gehoorzamen.. en moet je eerlijk zeggen dat het voor 50% gelukt was.. maar met 50% kwam ik er niet.. Ze is jong dus kan nog veel leren maar leer het haar wel goed !! en vooral met rust en geduld.. heb je mischien al verder gekeken waardor ze eventueeel wilt vluchten ?? tanden, zadel, omgeving ??
want ze was af en toe licht in mijn hand en ik heb der net 6 maanden.... ze is goed gehoorzaam... gaat steeds beter ik hoef maar how te zeggen en ze staat al stil ik hoef stap te zeggen gaat ze ook heb ook 1 keer in de week les ze gaat de goede kant op..Lynn_Nikita schreef:die bak ziet er ontzettend zwaar uit
erg grappige naam, hoe kom je drop
het is een jong dier, maar hij loopt erg op de voorhand en lijkt wle of hij hangt op de tiedeman
wij zeiden ook va nis die man dronken geweest ofzo? 
en ze hangt niet aan de tiedeman want ze hangt meer aan mijn handen
doordat ze op jouw handen hangt loopt ze ook meer op de voorhand
Chiqa schreef:Ik vind ook dat ej ontzettend trekt met je handen, lijkt net of je hem in de krul trekt, je kijkt ook steeds of dat lijkt te lukken....
Althans...zo komen de plaatjes en de filmpjes op mij over.
Wat voor soort hulp teugel rijdt je mee, kan het slecht zien.
want na in de bak rijden ging ik naar buiten
en dat kijken anar der hoofd moet ik af leren daarom had ik bij gezet heb geen geld gevonden
pffff laat elkaar lekker in zijn waarde kijk eerst naar je zelf voordat je een ander afkraakt
zie je wel een keer weer is.
wel heel toevallig
Chiqa schreef:Zwaantje, ah okay een thiederman, ja kon het slecht zien dus vroeg het me af.
Vraagje heb je les? Want imo moet je wel iets doen aan je manier van rijden.