Visa @ longeerwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Visa @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:49

Ja lopen kan ie wel. en een knappert ook.
en zo als er al is gezegd staat ie niet strak, je kunt het moeilijk zien op de foto maar de bijzet hangt nog wat los hoor, dus vast staat ie niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 23:38

Nog een toevoeging, als ik hem helemaal vast zou zetten dat met zijn hoofd geen kant op kon, dan vertikt hij het om te lopen wat ook vrij logisch is

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:24

Als je je paard wat hoger wil instellen op deze wijze van bijzet, zou ik je het advies willen geven om de onderste lijn ook hoger aan je longeersingel vast te zetten. Doordat de onderste nog steeds relatief laag zit, vraag je je paard om nog steeds lager te blijven lopen.
Het opgericht laten lopen van je paard bereik je echter niet alleen door de voorhand hoog vast te zetten dmv bijzetteugels. Voor oprichting heb je die achterhand nodig. Ik zou daarom dan toch liever voor de pessoa gaan en die dus ook hoger aan de longeersingel vastzetten. Of probeer eens je longeerwerk af te wisselen met werken aan de dubbele lijnen. Ik zie nu net even iets te weinig ruimte voor je paard om de mogelijkheid te krijgen iets meer lengte in de hals te ontwikkelen zonder dieper te gaan aan de bijzet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 09:47

Zoals ik al eerder heb gezegd, men kan trouwens ook terug lezen. ik ongeer ook met pessoa maar ik wil dat hij ook zonder pessoa zijn achterhand gebruikt en dat doet hij ook, en ik ga m niet in eens hoog instellen als hij van helemaa laag komt dat bouw ik op. Nogmaals hij heeft neit te weinig ruimte zoals je ook op de eerste foto's kunt zien

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:54

Meningen verschillen, als je alleen afgaat op de eerste foto zou ik zeggen dat het neusje er meer uit mag, hij loopt met de neus achter de loodlijn, ik had het neusje er iets meer uit gezien.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 09:57

Ooit gehoord van een moment opnamen dit was een moment dat hij aan het hangen was, ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat de bijzet alles behalve strak staat

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:04

Ik zeg niet dat hij te strak staat, in mijn ogen zou hij toch een pietsie losser mogen. Losser moet je dan lezen als overtreffende trap van los.
Tuurlijk blijven het moment opnamen, jij refereert aan de eerste foto, ik reageer daarop, dat is inderdaad een momentopname. Op de andere foto's vind ik het lastig te zien hoe het neusje zich verhoudt tot de buiging in de nek/hals.
Dat je de achterhand ook graag zonder pessoa actief wilt houden is prima. Mijn ervaring is dat paarden die makkelijk hangen in de bijzet het beter doen met een pessoa of aan de dubbele lijnen. Het is maar een tip, wat jij ermee doet, is aan jou.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:19

Misschien is een foto een momentopname, maar hij loopt vaak achter de loodlijn. Als hij gaat hangen gewoon wat meer voorwaarts drijven. Als je de bijzet iets langer maakt, krijgt hij net even iets meer ruimte in zijn hals en zal zijn achterhand er meer onder komen. Maar je bent absoluut op de goede weg hoor!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:59

Wow! Ziet er goed uit joh! Visa is en blijft een knappe knol! Haha!
Wat rot dat ie zo in die bijzet gaat hangen, lastig op te lossen is dat altijd, dat deed m'n haflinger ook altijd zo erg! Scheve mond Heel rot! Ik zou zo ook niet weten wat je eraan zou kunnen doen Nagelbijten / Gniffelen Persoonlijk zou k dan toch voor die pessoa gaan, ondanks de achterhand-issues, maar dan sleurt ie iig niet z'n eigen mond kapot!

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:54

Netjes hoor Margot! Visa is een leuk dier! Haha!