Ginger en ik voor het eerst @work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Ginger en ik voor het eerst @work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:06

tja je benen naar achter leggen zal moeilijk gaan op een zadel wat naar achter kiept.
Ik zou zeggen, eerst paard laten afvallen (zonder rijden) Dan een goed zadel kopen en dan pas gaan rijden.
Het overgewicht van de pony is al slecht genoeg voor z'n gewrichten zonder dat je erop gaat zitten, vandaar dat ik adviseer om niet te gaan rijden.

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 14:07

Hallo..

voor de 2de keer ze is niet drachtig en ze hebben geen hengst op stal staan alleen ruinen, Ik kan niet zonder zadel rijden... en ik zei al van te voren dat ik het eens na zou vragen ... en ik weet dat ze wat actiever moet worden .... maar toch bedankt voor de reactie's

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:11

tja carola ik kan hier niet echt positief over zijn
Je houding is vrij slecht, ze zou eens zitlessen kunnen nemen ergens Lachen
Je schoenen zijn niet echt veilig om mee te rijden en tja je cap--> eigen verantwoording Knipoog

verder commetaar is al gegeven Knipoog

ps. waarom doe je die haflinger niet meer ?

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:14

Hilde_q schreef:
tja carola ik kan hier niet echt positief over zijn
Je houding is vrij slecht, ze zou eens zitlessen kunnen nemen ergens Lachen
Je schoenen zijn niet echt veilig om mee te rijden en tja je cap--> eigen verantwoording Knipoog

verder commetaar is al gegeven Knipoog

ps. waarom doe je die haflinger niet meer ?

Mee eens..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:15

ziet er leuk uit. Zoals sommige en jezelf al wist zeiden. Ze heeft een buikje Haha! ps waar is de cap

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:20

Goh dat ze niet drachtig is lijkt echt net zo.
Ja ik zou haar ook wat laten afvallen en eens goed naar het zadel kijken, zoals hier al vaker is gezegd
Je zegt dat je het paard volledig vertrouwd en daarom geen cap op doet
Maar je verzorgt haar pas sinds 15-02-08 staat in je profiel, dat is net een week..hoe weet je dan al dat ze zo te vertrouwen is?...niet aanvallend bedoeld hoor...maar goed is eigen keus Knipoog
Verder succes en vooral veel plezier met je verzorgpaard..en probeer er wat kilo's af te krijgen..ook door andere dingen te doen dan onder het zadel (is al eerder genoemd hier)

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:23

He nou ik vind dat je het op zich netjes doet hoor met rijden. Zou t paard absoluut niet stil zetten, paardje moet juist werken om van die dikke buik af te komen. Zo zie je maar stil laten staan en niks doen met je paard lijdt tot achteruitgaan. Dat t een braaf paard is zie je wel op t filmpje. Dat t zadel niet goed ligt komt ook omdat de merrie zo dik is geworden. En die hangbuik gaat ook niet altijd weg hoor, als ze eenmaal veulens hebben gehad. Mijn merrie heeft 4 veulens gehad en dan blijven ze zo'n hangbuikje hebben ook al zijn ze niet meer dik! Ik zou zeggen ga zo door met Ginger, lekker aan t werk. Zou wel vragen aan de eigenaresse om een professioneel iemand te laten kijken of t zadel nog wel goed ligt!!!!!!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:27

hee, dat ze zo dik is en van het zadel kan jij ook niks aan doen (het zadel uiteraad vragen aan de eigenaresse zoals je al zei Knipoog ), maar het is nou niet bepaald goed.. misschien kun je ook beter een cap opzetten, maar dat is ook je eigen keus, alleen is het niet je eigen pony, dus niet fijn als je er af valt en de eigenaresse problemen krijgt als jou wat zou overkomen...:S (en als je haar maar sinds de 1e paar x rijd vind ik het raar dat je haar vertrouwd Rijden met gympen is ook niet bepaald veilig. Hoe lang is het geleden dat deze pony in de wedstrijdsport is uitgebracht? heeft ze soms erg lang stilgestaan? Ik vind het rijden er nou niet erg gemakkelijk uit zien, maar ik denk als je haar een tijdje rijd en ze weer wat vorm krijgt het vast allemaal wel goed komt! Clown Ik wens je succes! Haha!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:48

normaal als de eigenaresse er mee rijdt wordt ze western gereden. incl. western zadel. Knipoog
dus niet meer dressuur matig Tong uitsteken

lieneke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:17

nou mensen!!!!
ik rijd western!!!!!!! en ginger is niet dik Boos! ik heb haar al 13jaar en dus weet ik zeker wel hoe ik haar moet verzorgen !!!
ze heeft een veulen gehad en die foto is gewoon poedersuiker!!ik heb fot`s die afgelopen week gemaakt zijn en is gewoon prima in orde!!!ik rijd haar 5 x per week!! dus ik weet niet wat jullie allemaal te zeiken hebben !!BEHAVLE eertjuh!!we een gezeik om een meisje die 3x der eigen laat zien(gewoon om te kijken of het klitk enzo) 30 foto`s maakt niet eens ginger verzorgt!!!, een een hele comotie maakt op zon forum nou nou beetje triest dit Duivel Duivel Boos!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:21

hierm ag een slotje op ...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:23

lieneke82 schreef:
nou mensen!!!!
ik rijd western!!!!!!! en ginger is niet dik Boos! ik heb haar al 13jaar en dus weet ik zeker wel hoe ik haar moet verzorgen !!!
ze heeft een veulen gehad en die foto is gewoon poedersuiker!!ik heb fot`s die afgelopen week gemaakt zijn en is gewoon prima in orde!!!ik rijd haar 5 x per week!! dus ik weet niet wat jullie allemaal te zeiken hebben !!BEHAVLE eertjuh!!we een gezeik om een meisje die 3x der eigen laat zien(gewoon om te kijken of het klitk enzo) 30 foto`s maakt niet eens ginger verzorgt!!!, een een hele comotie maakt op zon forum nou nou beetje triest dit Duivel Duivel Boos!

Beetje vreemde reactie, er wordt slechts gereageerd op dat wat men hier ziet..misschien zijn de foto's wel vertekend maar dat weten wij toch niet? Wij kennen het paard niet..als jij betere foto's hebt waarom deel je die dan niet met ons? Zodat wij onze mening eventueel kunnen bijstellen..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:23

Volgens mij sluiten ze een topic niet omdat jij het niet eens bent met het gegeven commentaar.

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:26

dit topic moet weg ...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:54

Moderatoropmerking:
Jongens (of meisjes?), gaat ie lekker hier?
Topics worden niet op verzoek gesloten.

Hierbij het verzoek om weer ontopic te gaan, dus graag goed onderbouwd rijtechnisch commentaar.

Lieneke82, op Bokt geldt de regel dat er respectvol met elkaar omgegaan wordt. Dit geldt ook voor jou. Dit soort berichten wil ik dan hier ook niet meer zien.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:07

Moderatoropmerking:
Foto's verwijderd.
Het is niet toegestaan om in andermans topic foto's te plaatsen. Het gaat hier om rijtechnisch commentaar op de foto's van de topicstarter, niet om foto's van anderen.
Als je je foto's graag wilt laten zien dan mag je zelf een topic openen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:22

lieneke82 nou als ze niet dik is hoe wil je t dan noemen Koe
misschien kan je beter voor een fatsoenlijk zadel zorgen ipv er zo iemand op te laten rijden. Als je niet tegen commentaar kan zorg dan ook gewoon voor goede spullen voor je paard.Als je er dan toch zo goed voor zorgt Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:28

Ik krijg via diverse meldingen door dat de foto's niet meer zichtbaar zijn in de openingspost. Daarom hier een (tijdelijk?) slotje, ook om even wat dingen te overleggen Knipoog