Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:09

Denica schreef:
Dat jij je mening geeft is ook prima, ik zie en ervaar juist wel het nut van bijzetteugels (in dit geval touwtjes). Ik vidn ook wel dat dat hier niet echt duidelijk te zien is, maarja wat mindere fotos mogen ook best eens geplaatst worden.

En kan er ook wel inkomen dat sommigen mijn 2 dekens overdreven vinden, maar in dit geval vond ik het even handig zo Lachen, om dan gelijk pony zielig te vinden vind ik dan ook weer wat overdreven.

Zielig nee, onnodig wel Knipoog

Wat je eerder zei (over de enige 2 mogelijkheden) is misschien zo als je vanuit jouw standpunt bekijkt, maar er zijn ook mensen die het bijvoorbeeld stoer vinden om met zadel te longeren (ja echt, vreemd maar waar) of wat voor belabberde reden dan ook... Vond het dan ook geen gekke vraag... Los krijgen zou je imo trouwens ook met rijden moeten kunnen berijden, en vind nog steeds dat je paardje niet correct loopt met de bijzet Knipoog Lijkt zichzelf juist erg vast te zetten, al is zn rug niet zichbaar onder de dekens... En vind het behoorlijk kort in de hals... Vind dat zakken en over de beloning zou moeten zijn, maar zo te zien blijft de bijzet dan nog steeds behoorlijk strak... Niet mijn manier

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:10

Heej Janet!
Ik wist niet dat jij ook een topic had! (en jij zit al op 2 pagina's en ik niet.. Verdrietig Knipoog)
Jasper ziet er mooi uit, zo geschoren!
En echt fijn dat het beter gaat met rijden!
Succes nog!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:35

De zware bak in combi met zulke lange (beslagen) hoeven zijn dé ingrediënten op weg naar HKO. Het afrolpunt ligt zo veel te ver naar voren waardoor er veel meer kracht nodig is om de hoef af te rollen, dit zorgt voor overbelasting van het HK. Zwaar zand maakt dat nog eens éxtra zwaar. Plus dat zand de eigenschap heeft om te 'slippen' bij het afzetten, waardoor nog eens een extra ruk wordt gegeven aan de pees die over het HK loopt.

En het is al vaker gezegd; de pony is ook erg kort bijgezet.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:50

Ik vind het een erg leuke pony om te zien, leuk hoofdje zit erop.
Van die lange hoeven is nou wel genoeg gezegt en van het bijzetten ook (al vind ik dat nog wel meevallen).
Dekens is eigen keus, al denk ik dat 1 wel genoeg is.

De bak is misschien zwaar, maar ook weer niet te zwaar om in te werken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:51

Wat een vreselijke foto's. Een en al spanning en paardje kijkt doodongelukkig. Nog iets strakker bijgezet en dan loopt ie echt in de krul getrokken Boos!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:58

Ik vind de bijzet ook niet echt lekker zitten Het lijkt alsof de touwtjes constant gespannen zijn, paard lijkt niet echt te ontspannen, meer te hangen. Wordt hij hier echt losser van?

Wel een leuk paard met een aansprekend koppie trouwens Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:09

de blik in z'n ogen is echt verschrikkelijk...

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:21

Kinke schreef:
de blik in z'n ogen is echt verschrikkelijk...

Hmmm; hij kijkt idd niet echt vrolijk..maar "verschrikkelijk" is ook weer zwaar overdreven Kinke.
Beetje onaardig om te zeggen. Nors opkijken En sommige paarden hebben altijd een soort van "trieste" blik, terwijl ze hartstikke gelukkig kunnen zijn. Zegt zeker niet altijd alles..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:25

Denica schreef:
2 dekens omdat ik hem maar kwartiertje gelongeerd heb en hij anders nogal fris is met die harde wind die er vandaag stond. Al helemaal als ik fotos maak is dat dan niet handig, daarna ging ik hem rijden en gingen dekens af. Bovendien stond hij met zn dikke deken op stal en dan is overgang van warme stal en warme deken naar koud buiten en geen deken beetje groot he en hij is dus geschoren.

een nierdeken vind ik dan een betere optie Knipoog
met deze 2 dekens op kan hij zich niet goed bewegen, met een nierdeken houd je zijn spieren warm doordat zijn vacht ontbreekt en zit die deken hem niet in de weg..

vind dat je een beetje overdreven handelt met 2 dekens, 1 nierdeken is genoeg Knipoog

net zoals een halsdeken in stal... aan een gewone deken zonder hals is echt voldoende..

paarden die geschoren zijn moeten misschien wel een beetje worden warmgehouden d.m.v met warmrijden een nierdeken en op stal een deken maar je hoeft ze echt niet in te pakken met halsdekens, 2 dubbele zweetdekens...

die van mij staat ook gewoon geschoren met nu een 350 grams staldeken buiten in de paddock en met inrijden gewoon een wollen of een fleece inrijdeken...
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 24-02-08 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:26

dat zal voor iedereen verschillen Joepju. Ik vind het er in ieder geval verschrikkelijk uitzien. Sterker nog, als ik getuige zou zijn van zo'n longeersessie denk ik niet dat ik me zou kunnen beheersen en het arme dier onmiddelijk zou willen bevrijden.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:35

Kinke schreef:
dat zal voor iedereen verschillen Joepju. Ik vind het er in ieder geval verschrikkelijk uitzien. Sterker nog, als ik getuige zou zijn van zo'n longeersessie denk ik niet dat ik me zou kunnen beheersen en het arme dier onmiddelijk zou willen bevrijden.

Tsja; ik zie ook regelmatig mensen longeren, waarbij ik denk....stop alsjeblieft..stop!! Maargoed; ik vind het altijd moeilijk om er wat van te zeggen op zo'n moment, want 9 van de 10 x word dat niet gewaardeert helaas. No Cheer Maar ik heb ook al tegen de TS gezegd dat ik liever een vrolijk paardje zie lopen zonder al die bijzet troep. Het zet haar misschien wel aan het denken... Pling

Anniiek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:52

Jasper! Go jij! Go jij!

Echt een heel mooi en leuk beestje!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:38

mooiie foto's Haha!
ook een mooiie pony
lijkt veel op die van mij is ook van valentino Tong uitsteken

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 14:46

@ Kelly: wat is er nou weer overdreven aan een halsdeken op stal Verward Ik vind het lelijk als hij op zijn hals alweer van dat lange haar krijgt en de rest kaal, dus dit is een ideale oplossing. Bovendien staat hij in een buitenstal en is zijn hals niet eens zo dik, dus daar zie ik helemaal geen probleem in.

Dat de meesten mijn 2 dekens overdreven vinden weet ik inmiddels al wel en daar heb ik ook al genoeg over gezegd dacht ik zo Lachen

@ mehorsrex: leuk dat je pony ook een Valentino is, is hij wel van de Welsh Valentino? Er is namelijk ook nog een NF hengst die ook zo heet.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:49

jah valentino van dowland folklore ofzo iets Tong uitsteken

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:56

Ik snap idd. het nut van 2 dekens ook niet. Als je begint met rijden heb je toch ook niet 2 dekens op? waarom met longeren dan wel? Ik heb niks tegen longeren met bijzet maar je moet er wel op letten dat je ze niet te strak zet want dan geeft het juist het tegenovergestelde effect.. Verder ben ik benieuwd naar rijfoto's zonder deken zodat ik het paard wat beter kan zien Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:04

leuke pony,hij heeft het iedergeval niet koud....wat is een nierdeken ???een uitrijdeken ofzo?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:09

Commentaar op longeren met deken op of halsdeken om op stal heb ik niet.
Longeer zelf ook met deken. Alleen 1tje dan omdat dat een stuk beter blijft liggen.
Ik stop hem onder de longeersingel en dan de voorsluitingen los zodat de schouders vrij
zijn om te bewegen.

zou alleen jouw pony iets minder kort bijzetten en de longeerlijn door de bitring halen naar het zadel
of longeersingel toe. Dan kan je dmv de longe stelling vragen en met een iets losser touwtje zal
hij ook meer uit ontspanning naar beneden gaan dan gedwongen.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:18

Bedankt voor je tips, de manier waarop doet al heel wat Lachen
Onderste deken heb ik extra hoog zitten en zit alelen bovenste sluiting van vast, waardoor hij zijn benen nog goed kan bewegen. Bij bovenste deken alleen middelste sluiting vast waardoor hij ook nog genoeg bewegingsvrijheid heeft Lachen

Ik zorg alleen dat hij buigt door gewoon goed de zweep te gebruiken, als ik aan de binnenkant ga plukken (wat je dus eigenlijk doet als je longeerlijn aan singel maakt) wordt het voor mijn gevoel niet minder aangezien ik dat ook niet mag doen als ik erop zit.
Alleen zie je dat hier ook weer niet terug, doordat (zaosl ik ook al in mijn beginpost schrijf), ik de zweep niet optimaal kon gebruiken doordat ik tegelijk fotos maakte. Normaal gesproken kan ik hem dus wel wat beter laten buigen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:47

Denica schreef:
@ Kelly: wat is er nou weer overdreven aan een halsdeken op stal Verward Ik vind het lelijk als hij op zijn hals alweer van dat lange haar krijgt en de rest kaal, dus dit is een ideale oplossing. Bovendien staat hij in een buitenstal en is zijn hals niet eens zo dik, dus daar zie ik helemaal geen probleem in.

Dat de meesten mijn 2 dekens overdreven vinden weet ik inmiddels al wel en daar heb ik ook al genoeg over gezegd dacht ik zo Lachen

@ mehorsrex: leuk dat je pony ook een Valentino is, is hij wel van de Welsh Valentino? Er is namelijk ook nog een NF hengst die ook zo heet.

hmm bij mijn pony zijn de haren op de hals net zo lang als onder haar deken maar dat zal wel aan mijn pony liggen zeker Knipoog

Ik vind een dubbele deken op met longeren en al die poespas gewoon mietjeskwekerij, als je graag wil dat je pony een zwakke weerstand krijgt moet je dat zo doen..
En vraag me af of je het dat met mij eens bent of dat je je eigen mening er over hebt en dat 2 dekens op met longeren wel goed is ..

en over die deken met hals moet je helemaal zelf weten, dat heeft tog niet zoveel toe te voegen voor de pony. Voor een geschoren pony is het voorral belangrijk dat je zn rug warmhoud d.m.v die deken. Halsdekens zijn in mijn ogen meer commercieel om er een slaatje uit te slaan..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:20

er is denk ik genoeg commetaar gegeven..
maar het is een super leuk ding

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:36

Arabesk schreef:
En het is al vaker gezegd; de pony is ook erg kort bijgezet.

Veel te kort als je mij vraagt. Ik vind het er zo geforceerd uitzien, het diertje kan geen kant op.

Je dwingt hem in een vrij diepe positie....ik wil er niet aan denken wat voor invloed dit kan hebben op zijn spieren (in het meeste gunstige geval spierpijn denk ik...).

Die dekens vind ik absolute kolder! Instappen en uitstappen zou misschien nog met een deken kunnen, maar zolang ze in beweging zijn hebben ze die dekens niet nodig om warm te blijven...sterker nog, ik denk eerder dat het alleen maar stoort...

Ga maar eens na waarom een paard zweet en denk dan aan het feit dat een pard alleen maar sneller gaat zweten met een deken op (en de warmte geen kant op kan...)

Kan niet gezond zijn lijkt me...

Ik wens je heel veel succes, maar dit lijkt me niet de ideale manier om uit een dipje te komen...

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:05

Jeetje zeg, ik vind dat het nu wel heel erg overdreven wordt met die dekens, als zij een deken met een hals wilt gebruiken, laat haar dan gewoon. Als die dekens 'mietjeskwekerij' zouden zijn, dan zouden ze niet worden gemaakt lijkt me...

Ik vind alleen wel dat die bijzet wel heel wat losser mag.
Veel succes er verder nog mee!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:17

xPjul schreef:
Jeetje zeg, ik vind dat het nu wel heel erg overdreven wordt met die dekens, als zij een deken met een hals wilt gebruiken, laat haar dan gewoon. Als die dekens 'mietjeskwekerij' zouden zijn, dan zouden ze niet worden gemaakt lijkt me...

Ik vind alleen wel dat die bijzet wel heel wat losser mag.
Veel succes er verder nog mee!

Er wordt zoveel gemaakt wat nergens voor nodig is Knipoog Maar goed, dekens moet ze zelf weten vind ik, vind 2 alleen een beetje veel van het goeie, maar goed, zij kent haar paardje het best Knipoog

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 13:27

Dat de meeste mensen die 2 dekens overdreven vinden weet ik inmiddels alwel, lijkt me een beetje overbodig om dat weer 10 keer te gaan herhalen.

Bovendien heb ik me er al genoeg over verantwoord dacht ik zo. En er was op mijn pony geen druppeltje zweet te bekennen hoor.

En ja, blijkbaar is dit wel de manier, want hij is echt al een stuk soepeler. Beetje jammer dat veel mensen blijkbaar niet de moeite nemen om mijn beginpost te lezen, waarin toch duidelijk staat dat hij die dag gewoon erg gespannen was. Hij kropt zich dan op waardoor alles erg strak uit ziet.
Ik heb ook al een keer gezegd dat bijzet hele tijd op zelfde lengte heeft gezeten en bij stapfotos zie ik toch duidelijk dat hij wel ruimte heeft om zich te ontspannen (wat hij ook wel stukken heeft gedaan).