Lilian, Dit zal helaas niet werken. Ik kan namelijk schoppen & slaan wat ik wil, pony gaat niet.. Oke een oerharde knal heb ik nog nooit uitgeprobeert, maar ik kan echt schoppen en tikken met de zweep, gebeurt niks, hoogstens even 2 passen versnellen maar daarna valt ze gewoon weer net zo hard terug.
Juudje Zoals je kunt lezen rijd ik haar zeer weinig. Dus nee de tank is niet leeg..
Esperance, Ik werk hoogstens een minuut of 30 met haar. Meer echt niet.
Bonita Nog een jaartje wachten met een zadel was ik niet van plan. Maakt em niet uit dat ze waarschijnlijk nog breder zal worden en zal groeien, ik wil zo snel mogelijk een goed passend zadel en helaas ook niet met verwisselbare boom (zijn niet mijn soort zadels) dus tegen die tijd dat hij niet meer past moet hij maar aangepast worden of er moet weer een nieuwe komen.
Ik heb iig besloten om nu te beginnen met de zoektocht naar een nieuw zadel. En tot die tijd idd maar niet meer te rijden.. Dan maar weer lekker longeren/spelen/poetsen etc.

Juudje Mijn pony is echt ontzettend goed voor het been. Ze draaft gelijk aan als ik dat zeg. Stapt goed door etc. Maar alleen de draf is het probleem. Heb zelfs het idee dat het in de galop weer beter gaat, maar deze pakken we maar héél soms een paar passen mee.
Engeltje Ik heb niet t idee dat ik te snel wil. Ik rijd haar echt weinig en ben ook veel bezig met bijvoorbeeld spelen in de bak, wandelen, longeren, poetsen, knuffelen etc.. Het rijden is voor mij absoluut niet het belangrijkste, maar het moet wel gebeuren.. Ze heeft volgens mij ook gewoon een goede conditie zoals ik al zei.
Bedankt voor de reacties iig!
Ik ga proberen een goed zadel te vinden en dan maar eens met mijn ouders praten...
Ik maak me er echt ontzettend druk om nu.
Ik moet echt een nieuw zadel hebben, maar geen idee hoe ik dit aan mijn ouders ga vertellen... (ja mijn ouders vinden dat ik teveel geld uitgeeft...
)
Maargoed!

nu een heel klein spoortje, gewoon met z'n puntje deraan en reageerd ze echt super op, gelukkig kom ik net iets met m'n voet onder der buik dus prik ik haar niet de heletijd perongeluk met m'n spoortje.