Valentino (v. Stravinsky) @ Zevenaar L2: 2x1ste!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klasi

Re: Valentino (v. Stravinsky) @ Zevenaar L2: 2x1ste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:53

FloortjeM schreef:
je hebt een mooi paard hoor! Je rijdt hem ook netjes. Je moet alleen wel echt op je takt passen, want het is nu steeds een langere en dan weer een paar kortere en dan weer eens wat meer of wat minder lengte in de pas, en dat geeft een onrustig beeld.
Verder heb je nogal losse enkels. Je tenen steken naar buiten en je prikt je paard veel met je spoor. Als je je enkels wat vaster houdt, zit je wat rustiger, kan je meer kuit en minder spoor geven en dan wordt je tact misschien ook beter.

In je voltes blijft je paard niet netjes met zijn achterhand in het spoor van de voorhand. Hij loopt niet echt over de buitenschouder weg, maar hij zwenkt wel echt uit.

succes

Echt geweldig hoe jij vooruit bent gegaan dat je zo commentaar op iemand durft te geven. Neem aan dat jij Anky gaat verslaan bij de aankomende Nederlandse Kampioenschappen. Ben jij nou zo een natuurtalent of klets je gewoon iemand anders na (je instructuer b.v.?). Veel succes bij de kampioenschappen! De groeten

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:02

klasi schreef:
FloortjeM schreef:
je hebt een mooi paard hoor! Je rijdt hem ook netjes. Je moet alleen wel echt op je takt passen, want het is nu steeds een langere en dan weer een paar kortere en dan weer eens wat meer of wat minder lengte in de pas, en dat geeft een onrustig beeld.
Verder heb je nogal losse enkels. Je tenen steken naar buiten en je prikt je paard veel met je spoor. Als je je enkels wat vaster houdt, zit je wat rustiger, kan je meer kuit en minder spoor geven en dan wordt je tact misschien ook beter.

In je voltes blijft je paard niet netjes met zijn achterhand in het spoor van de voorhand. Hij loopt niet echt over de buitenschouder weg, maar hij zwenkt wel echt uit.

succes

Echt geweldig hoe jij vooruit bent gegaan dat je zo commentaar op iemand durft te geven. Neem aan dat jij Anky gaat verslaan bij de aankomende Nederlandse Kampioenschappen. Ben jij nou zo een natuurtalent of klets je gewoon iemand anders na (je instructuer b.v.?). Veel succes bij de kampioenschappen! De groeten

vind dit een beetje aparte reactie of mis ik nou iets ?
na mijn iddee is ze positief over deze combinatie maar heeft ze gewoon wat tips erbij toe te voegen,
van deze commentaar leer je tog juist heel goed ? en volgensmij bedoelt ze het ook goed..

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:07

eeeh, ik weet ook even niet precies wat ik verkeerd heb gedaan. Ik vind het een leuke combi en ik gaf een goedbedoeld rijtechnisch advies.

Ik doe het haar voorlopig nog helemaal niet na, maar heb wel geleerd dat je als je op de grond staat ook wat kan zien. En nee, ik klets niemand na (hoewel ik het bepaald geen schande vind om mensen met verstand van zaken gade te slaan en te leren zien wat zij zien).

Naja, laten we er verder maar geen woorden aan vuil maken. @ klasi: als hier nog verder met me over wil discussieren, prima, maar doe het dan even via pb, dan vervuilen we het topic van marieke niet.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:25

Jammer dat ie achter wijd gaat met de laatste middendraf.
Maar heel gaaf paard Vingers aflikken

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:27

kheb niet het hele filmpje gezien, maar het ziet er actief en ontspannen uit!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:33

Kijk en daar hebben we jou topic al weer Haha!
van harte gefeliciteerd! Heel leuk paardje!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:37

Ziet er netjes uit Marieke!!! Jullie zijn wel vooruit gegaan zeg!!! Gefeliciteerd met je 3 mooie winstpunten en je 1e prijzen!!

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:45

Marieke, het ziet er echt goed uit meid!
Jullie zijn alwéér vooruit gegaan, en hij is ook al een stuk beter i.d. aanleuning geworden! Haha!
Gefeliciteerd nog he Haha!

klasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:16

Hier nog één keer...
Natuurlijk is het allemaal goed bedoeld. Waar het mij om gaat, is dat het naar mijn mening erg lastig is om op basis van beelden van zo'n filmpje serieus rijtechnisch advies te kunnen geven. Het is natuurlijk leuk om met interessante termen te gaan smijten, maar ik denk niet dat iemand daar iets aan heeft.
Verder vraag ik me af hoe serieus je het commentaar kunt nemen van iemand die een zin schrijft waarvan de helft van de woorden fout gespeld zijn? (tog??? (b.v.)) Dit geldt niet voor iedereen, maar als jullie het allemaal zo serieus willen nemen, doe dan een beetje je best om het in fatsoenlijk Nederlands te formuleren. Of zijn jullie allemaal net begonnen aan de basisschool?

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:59

Vind het een heel nette proef.
Natuurlijk zijn er altijd punten die voor verbetering vatbaar zijn.
Daar kun je naar mijn mening vanaf een filmpje zeker wel opbouwend commentaar op geven. Beter dan van een foto.

klasi ben je altijd zo of ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
nu maar hopen dat ik geen spel fouten heb gemaakt Haha!

klasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:08

Toch wel... Spelfouten is één woord!!!
For your information; ik ben met m'n derde been uit bed gestapt...
Laatst bijgewerkt door klasi op 21-02-08 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:11

klasi schreef:
FloortjeM schreef:

succes

Het is instructeur

klasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:12

Oké... Punt voor jouw... Score!!!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:12

Bettine schreef:
Lekker paard heb je hoor! Zitten 3 fijne gangen op!
Hoe groot is hij?

Heb even je hele proef bekeken Haha!
Van mij mag voor het algehele beeld zijn neusje er meer uit, hij loopt er nu constant nét iets achter.
Balans kan ook nog aan gewerkt worden, hij lijkt vaak wat te veel op je hand te lopen, waardoor de aanleuning iets wringerig wordt en soms ontstaan er wat taktfouten. Hangt samen met bovenstaande punt eigenlijk, neusje er meer uit en lekker van de hand af voorwaarts rijden. Als je het goed doet gaat hij dan vanzelf je hand opzoeken en beter zijn hele bovenlijn gebruiken.
Vind ook dat je in draf best wat pittiger mag rijden. Wel oppassen dat je niet te veel met je benen zit te prikken.

In galop moet het geheel nog wat meer onder controle en meer begrensd; ook weer die balans. Als je dat voor elkaar hebt zal je er ook beter tegenaan kunnen rijden.

In de arbeidsstap lijkt hij me niet helemaal zuiver, maar is echt heel slecht te zien op het filmpje (en voor de jury al helemaal niet te zien Haha!), maar het lijkt richting lateraal te gaan. Uitgestrekte stap is wel erg mooi.

Edit: Niet heel negatief bedoeld hoor Haha! Je hebt wel gewoon een keurige proef gereden, en voor zover ik zie zijn de punten voor deze proef ook zeker terecht.

Hoebedoel je in draf wat pittiger rijden?
Over de galop heb je gelijk, maar dat komt omdat ik er nog niet teveel aan rij vanwege het vliegen en daarom wat voorzichtig was Knipoog
Stap was wel gewoon zuiver, miss wat lastig te zien Ja
Vind het fijn dat je zo kritisch bent hoor! Tenslotte wil ik proberen een foutloze proef te rijden Haha!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:13

Nou hou eens op met dat geruzie. Ik heb daar niet om gevraagd en vind dat ook nogal onnodig. Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:14

Het is zo braafjes in draf. Vind hem net iets te weinig impuls hebben, hij kan veel meer!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:16

sorry Marieke ik kon het niet laten.

Succes met de volgende wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door POLLO op 21-02-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:23

Plaatje!!!! Dromen meer niet .. het rijden ziet er erg ontspannen en ongedwongen uit, paard loopt mooi ontspannen en je zit erg netjes!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:32

Wat een ontzettend lekker paard!

rijden ziet er verder ook goed uit!

veel succes nog samen Lachen

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:45

Bettine schreef:
Het is zo braafjes in draf. Vind hem net iets te weinig impuls hebben, hij kan veel meer!

Ik denk dat dat zo lijkt. Krijg nl vaak te horen van juryleden dat ze me juist gewaagd en met lef vinden rijden.

Bedankt allemaal de leuke reacties! Cool

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:04

Ik denk dat ik hem zelf soms uit zijn balans haal, door teveel stelling vragen bedenk ik me nu.. Vork

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:46

heey
ziet er super uit !!!

alleen 1 dingetje Bloos je voeten kunnen wel iets rustiger Knipoog

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:59

gefeliciteerd met je winstpuneten en prijzen! Haha!
leuke proef om naar te kijken, zie af en toe in de draf taktfouten(weet niet of dit al eerder is gezegt heb niet alles gelezen) en hij is onrustig in de aanleuning
het is wel een heel mooi dier hoor! Haha!

even een vraagje, is zevenaar fijn om te rijden? heb me daar 1keer voor opgegeven maar toen werd het afgelast Clown

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:00

t ziet er heel mooi en ontspannen uit!, verder is er nog ff 1 ding: lijkt het zo in het filmpje of is het ook zo of ligt dat aan mij: zat je met het afwenden wel op de a-c lijn? het leek namelijk net of je er niet opzat maar dat zal we een kijk fout van mij zijn geweest Knipoog veel plezier met je paardje, jullie passen echt goed bijmekaar!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 20:03

essiej_peace: Ik vind het fijn daar. 2 aparte hallen en fijne bodems Lachen

emjam: Ja ik kwam gewoon recht op de ac lijn Knipoog

Bedankt allemaal!