5-jarige NRPS Ayla (v. Rh Pajkovski) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

Re: 5-jarige NRPS Ayla (v. Rh Pajkovski) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:29

Ziet er goed uit hoor Melissa Haha! Het komt allemaal goed, jullie hebben in elk geval plezier en daar gaat t om Knipoog

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:32

leuke foto's, een hele leuke pony!

zo te zien is jouw pony de enige die fanatiek was op het moment dat je de foto's maakte.....

(check alle paarden op de achtergrond!)

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:09

Ah ik vind je bijrijdpony zo ontzettend leuk hè!
Je geeft het commentaar allemaal zelf wel, maar het ziet er wel al netjes uit hoor Lachen
Groetjes Doei!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:11

driebergen schreef:
leuke foto's, een hele leuke pony!

zo te zien is jouw pony de enige die fanatiek was op het moment dat je de foto's maakte.....

(check alle paarden op de achtergrond!)

Ja dat friesje en de shet Lovers
Mijn lieve verzorgpaard en pony hadden een rustdagje Nagelbijten / Gniffelen

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:46

Hey meid,
ziet er goed uit, probeer zelf wel recht te blijven zitten Lachen
Kus.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:57

Wauw, Ik vind dit echt een leuke en aparte schimmel !
Vind het rijden er al veel beter uitzien ! Je ziet duidelijk verbetering Knipoog
Je heeft zelf al commentaar dus je weet waaraan je moet werken !
Ik ben benieuwd naar volgende foto's ! Haha!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:37

Jullie zijn erg goed vooruit gegaan, ik zie duidelijk een positief verschil met vorige keer. Vooral het veel meer voorwaartse beeld en haar betere hoofd/hals-houding vallen op, super! Eigenlijk is het nu zaak om vooral zo door te gaan en zowel haar als jezelf constanter te krijgen. Let in de galop op tempocontrole (op de foto ziet het er nog een beetje rennerig uit), tot het punt dat ze in draf drijgt te vallen en vul dan aan met je binnenbeen. Dan activeer je haar binnenachterbeen en gaat ze dus meer dragen i.p.v. stuwen. Doe je met je handen niet al teveel (behalve een eventuele ophouding, die kort maar duidelijk is, zodat ze niet de kans krijgt om te gaan hangen), maar begrens je buitenhand wel meer. Haar hals moet rechter blijven, ze knikt teveel naar binnen, vooral in haar kaak. Dit kan op de andere hand weer anders zijn, maar blijf die buitenteugel als uitgangspositie houden. Vooral in de galop met je de voorhand net iets meer naar binnen zetten om ze in deze gang echt recht te krijgen. Probeer zelf ook goed op je kont te gaan zitten, met voor je gevoel meer paard voor je dan achter je. Je borstbeen mag je nog meer uitdrukken en je schouders meer naast je lichaam. Maak je bovenste gedeelte van je bovenlichaam langer en je schouders komen vanzelf op hun plaats.

Maaruh chapeux, dit ziet er echt al heel leuk uit! OK dan!

Cynthia_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:54

Het ziet er echt leuk en goed uit:D.

x

liekeltj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:30

je hebt echt een mooie appelschimmel, ik wilde ook altijd een appelschimmel, maar ik kwam uit op een vos Tong uitsteken veel plezier allebei!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 09:36

Ik ben weer terug van vakantie dus heb even de reacties bij gelezen Lachen
Iedereen super bedankt voor jullie tips en vooral Lotje85!!
Hier kan ik zeker wat mee en ik ga daar eens even mee aan de slag, en dan laat ik binnenkort wel weer een keertje foto's maken om te kijken of we verbetert zijn!

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:20

wat leuk:D ,
jullie komen er wel wanneer gaan jullie starten Pling kan ik jullie helpen,

echt een knapperd vooral op die laatste foto's dat koppie Bloos

moete we maar gouw afspreke kunne elkaars beauty's bewonderen onder het zadel Pling Pling

dikke KuS SyL Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:23

Wat een mooie pony!
Fijn dat het zo goed gaat!
Heel veel plezier nog saampjes!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:37

Hé! Een zusje ...
Ik ben niet helemaal op de hoogte, wordt Ayla nou nog maar 4 maand gereden, of rij jíj er nog maar 4 maand op?

Heb je je eerste wedstrijd al gepland?
Ik vind het leuk om de bloedverwanten van mijn pony te volgen, kan ik een beetje spieken of de nakomelingen van Paik zijn talent hebben geerft Tong uitsteken . neh ... I'm fooling around. Vind het gewoon leuk om te volgen, maar aangezien ik niet allen 10.000 paardenmeisjes van Nederland kan volgen kies ik de ruiter van Pajkovski-bloed. Lachen

Ze ziet er overigens prachig uit ... wat dun vachtje. Staat ze op stal (of onder dek) of zet ze niet veel wintervacht aan?

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:30

Heb even heel diep na moeten denken maar dan moet jij in bezit zijn van Telloh?! Hoe gaat het met deze knappe dame?
Afbeelding

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 06:41

hehehe.... yep. dat vieze hoopje dat daar ligt is uitgegroeid tot een moeie en elegante dame. Ze blijgt wel een beetje een ukkie met haar 1.52, maar ik hoop dat ze lang doorgroeit en toch nog de 1.55 (de heilige dit is een grote pony maat) haalt.
Ik heb niet van die fantastische foto's als jij ... zal ik eens kijken of ik een redelijk toonbare heb?

Ze heeft een intilligentie die ik nog niet eerder en tegen gekomen bij een paard. Ik rij haar in met 1x 15 minuten rijden per week, en toen ik laatst een maand niet kon rijden kon ik na die tijde de draad gewoon weer op pakken.

Ze is nog lang niet zo wit als Alya ... eigenlijk is te nog steeds donker grijs, maar het hoofd en de benen beginnen al wel te 'verschimmelen'. Haha!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 06:46

Sorry, ik weet niet hoe ik foto's moet versturen merk in nu Boos!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:08

Beetje late reactie, sorry Tong uitsteken Maarre, het ziet er al een stuk beter uit dan vorige keer! Echt Haha!
Naar mijn idee kan je je teugels nog ietsje korter pakken en dan werken met wat kneepjes etc. Verder zijn er al veel tips gegeven, dus moet goed komen lijkt me zo :-D

Heb je al zin in de pajkdag? (geld eigelijk ook voor weslyjune).

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:44

Are you kidding me?!?

Heb er heel erg veel zin!

Kan eindelijk eens wat familie van haar zien, en voor het eerst haar vader ontmoeten, want die ken ik allen nog maar van de plaatjes Clown

Gaan we ook lekker met zijn allen rijden op de Paikdag? Lijkt me een groot avontuur.
*denkt* Waarschijnlijk rijdt ik dan op mijn Hafje en neem ik Telloh mee aan de hand.

Over mee aan de hand gesproken; Hebben jullie wel eens de maximale snelheid in draf van jullie bloedjes gemeten? Gewoon uit nieuwschierigheid, ben benieuwd of ze de draf van vaders hebben...

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:58

Mocht iemand overigens nog een een Pegaso te koop hebben dan houdt ik mij aanbevolen, ze is toe aan een eigen zadel (verbazingwekkend genoeg past het zadel van Wesly haar perfect --> ROC-endurance zadel)
Ik wil graag een engels zadel voor haar hebben. Heb vage plannen om haar misschien ook in de dressuur te starten. *grijns* bij hoeveel presterende nakomelingen krijgt Paik eigen een speciale toekenning?

*zoekt het op*

KEURPREDIKAAT
Het keurpredikaat wordt door het AVS toegekend aan een hengst waarvan door prestaties van zijn nakomelingen is gebleken dat hij goede verervingseigenschappen heeft. Indien en zodra door tenminste drie nakomelingen van de hengst een gezamenlijk aantal van 45 punten wordt behaald.(zie artikel 26: Cumulatieve puntenschaal) op show en / of sportgebied, wordt het keurpredikaat verkregen. Hierbij geldt dat 1 nakomeling van de hengst maximaal 23 punten mag aanleveren. Voor het vaststellen van het aantal puntentellen de 8 punten verkregen in verband met het sterpredikaat mee.

PREFERENT PREDIKAAT
Het preferent predikaat wordt door het AVS toegekend aan een hengst die door middel van prestaties van tenminste 5 nakomelingen op show en / of sportgebied minimaal 85 (zie artikel 26: Cumulatieve puntenschaal) punten heeft behaald. Hierbij geldt dat 1 nakomeling van de hengst maximaal 34 punten mag aanleveren. Voor het vaststellen van het aantal behaalde punten tellen de 8 punten verkregen in verband met het sterpredikaat mee.

ELITE PREDIKAAT
Het elitepredikaat wordt door het AVS toegekend aan een hengst die door middel van prestaties van tenminste 7 nakomelingen op show en sportgebied 100 punten (zie artikel 26: Cumulatieve puntenschaal)heeft behaald. Hierbij geldt dat 1 nakomeling van de hengst maximaal 30 de punten mag aanleveren. Voor het vaststellen van het aantal behaalde punten tellen de 8 punten verkregen in verband met het sterpredikaat mee.

Overzicht cumulatieve puntentoekenning

Punten te behalen door het paard zelf:
Sterpredikaat HENGST 8
Sterpredikaat MERRIE 10

Punten te behalen door alle nakomelingen:
Op een Titelshow een score van 87% of hoger 7
Op een internationale keuring een score van 87% of hoger 5
Op een regionale of nationale keuring een score van 87% of hoger 3
Op shows waar het ‘10 punten systeem’ is toegepast geldt een score 75% of hoger
(misschien dat iemand me hier kan vertellen hoe haalbaar dit is?)

Punten te behalen door nakomelingen van 1 jaar en ouder:
Sterpredikaat 5
Goedgekeurde hengst met niet-definitieve 1e exterieurpremie 1
Kampioen Hengstenkeuring 3
Reserve Kampioen Hengstenkeuring 2
Nationaal Kampioen 5
Reserve Nationaal Kampioen 4
Regionaal Kampioen 3
Reserve Regionaal Kampioen 2

Internationaal Kampioen A show 8
Internationaal Res. Kampioen A show 7
Internationaal Kampioen B show 6
Internationaal Res. Kampioen B show 5
Internationaal Kampioen C show 5
Internationaal Res. Kampioen C show 4

Sportpredikaat 5
Startgerechtigd klasse M (spr./dr./sgw.) 3
Klasse 3 endurance 3
HG van minimaal 50 kg 3
Mennen klasse M 3
Western performance ROM 3

Wacht even ... de tekst is nu zo lang geworden ... ik verzend hem even, lees terug wat ik zelf heb getikt en dan reageer ik nog een keer ...

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:06

ziet er goed uit hoor! Lachen leuk paardje.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:12

45 punten dus voor de eerste toekenning...

wel erg veel punten voor showresultaten te krijgen, laat weer zien dat het fokdoel van de arabier niet primair prestatiegericht is.

en max. 23 punten per nakomeling?!? Ik trots op Telloh als ik er 6 toe kan voegen:
Startgerechtigd klasse M (spr./dr./sgw.) 3
Klasse 3 endurance 3

Bloos

De andere 39 punten zullen dus van Lucky en Ayla moeten komen Tong uitsteken
(volgens mij is er nog minstens 1 andere nakomeling actief in de sport, dus dat haalt al weer wat druk van de ketel voor jullie )

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:43

Ahhh wat een schatje!!
Ziet er netjes uit, succes verder!

myraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:33

weslyjune schreef:
Hé! Een zusje ...
Ik ben niet helemaal op de hoogte, wordt Ayla nou nog maar 4 maand gereden, of rij jíj er nog maar 4 maand op?

Heb je je eerste wedstrijd al gepland?
Ik vind het leuk om de bloedverwanten van mijn pony te volgen, kan ik een beetje spieken of de nakomelingen van Paik zijn talent hebben geerft Tong uitsteken . neh ... I'm fooling around. Vind het gewoon leuk om te volgen, maar aangezien ik niet allen 10.000 paardenmeisjes van Nederland kan volgen kies ik de ruiter van Pajkovski-bloed. Lachen

Ze ziet er overigens prachig uit ... wat dun vachtje. Staat ze op stal (of onder dek) of zet ze niet veel wintervacht aan?

hey nog meer volk met nakomelingen van pajk.... wat leuk en gezellig.
om nog even te antwoorden op al je vragen over Ayla Haha!
melissa is de bijrijder van ayla die rijdt nu 4 maanden op haar ongeveer, 1x in de week.
ik zelf heb ayla ingereden op 4 jarige leeftijd. lekker uitgebreid de tijd voor genomen (we hadden geen haast). Nu wordt ze komend jaar alweer 6 jaar!!!
Afgelopen jaar heb ik 3x een wedstrijd gedaan en ze doet het heel goed Haha! inmiddels nog 1 gedaan en we hebben 3 winstpunten (jippie) het gaat alleen maar beter dus ze heeft zeker een beetje talent ge-erft van pajkie

ze heeft een winterdeken om (300 grams) en snachts staat ze op stal (van 8-18 uur staat ze buiten, ze hebben een schuilstal daarbij voor als het regent hihi)

nou als je nog meer wilt weten hoor ik het wel

groetjes myra

myraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:35

weslyjune schreef:
Are you kidding me?!?

Heb er heel erg veel zin!

Kan eindelijk eens wat familie van haar zien, en voor het eerst haar vader ontmoeten, want die ken ik allen nog maar van de plaatjes Clown

Gaan we ook lekker met zijn allen rijden op de Paikdag? Lijkt me een groot avontuur.
*denkt* Waarschijnlijk rijdt ik dan op mijn Hafje en neem ik Telloh mee aan de hand.

Over mee aan de hand gesproken; Hebben jullie wel eens de maximale snelheid in draf van jullie bloedjes gemeten? Gewoon uit nieuwschierigheid, ben benieuwd of ze de draf van vaders hebben...

hmmm ik heb me ook opgegeven maar ... weet niet of ik mijn mooie dame mee kan nemen hoor....?? ik heb 2 paarden en de andere (kimara) kan niet alleen staan helaas...... dus hangt af of mijn nichtje haar paard bij op stal staat of ik haar wel of niet kan meenemen.... maar dat zien we wel tegen die tijd dan Knipoog